En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vår lille pojke älskar mat så det är himla skönt. Men tyvärr har det inte alls minskat amningen på nätterna som jag hade hoppats på. Han äter ca 2-3 gånger per natt ändå.
Frukost runt kl 7-8, amning.
Lunch runt kl 10:30-11 en halv portion gröt och en tredjedel burk fruktpure.
Mellanmål ca kl 14 amning.
Middag runt kl 17: Mer än en halv burk matpure och en tredjedel burk fruktpure till efterrät.
Amning innan läggning runt kl 19-20.
Har testat att ge välling på flaska istället för att amma innan läggning men det vägrar han, bara tutte som gäller då.
Vår lille pojke älskar mat så det är himla skönt. Men tyvärr har det inte alls minskat amningen på nätterna som jag hade hoppats på. Han äter ca 2-3 gånger per natt ändå.
Frukost runt kl 7-8, amning.
Lunch runt kl 10:30-11 en halv portion gröt och en tredjedel burk fruktpure.
Mellanmål ca kl 14 amning.
Middag runt kl 17: Mer än en halv burk matpure och en tredjedel burk fruktpure till efterrät.
Amning innan läggning runt kl 19-20.
Har testat att ge välling på flaska istället för att amma innan läggning men det vägrar han, bara tutte som gäller då.
Har du provat att ge gröt på mellanmålet kl 14.00 istället för amning?
Jag ska prova att ge välling på kvällen nu och hoppas att slippa mata honom på natten.
William har kommit på att han kan gnissla tänder, hur hanterar man det? Vi försöker avleda, erbjuda bitringen och försöka förklara går ju inte till en såhär liten! :) Det låter fruktansvärt obehagligt :O
William har kommit på att han kan gnissla tänder, hur hanterar man det? Vi försöker avleda, erbjuda bitringen och försöka förklara går ju inte till en såhär liten! :) Det låter fruktansvärt obehagligt :O
Nu är Douglas 7 månader och har plötsligt blivit missnöjd med precis allt. Nån som känner igen sig?