En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej alla, har inte varit inloggad på FL på ett år nu tror jag...! Novalie är snart 15 månader och vi har precis påbörjat syskonförsök. Hon snackar mycket, men mest bebis-snack :) Däremot började vi tidigt lära henne teckenspråk för de mest vanliga orden vi använder. Detta gjorde att vi kunde börja kommunicera med varandra redan runt 8-9 månaders ålder. Nu kan hon uppemot 20 tecken, himla kul! Så blir det inte bara skrik när hon vill ha något utan hon kan visa det med tecken istället.
Tar mig tid att sitta och läsa igenom vad som hänt här i gruppen nu. Ska bli spännande :)
Hur lyckas ni få hjälpa till med tänderna?? Tips tack!
Dottern bara biter ihop eller suger på tandborsten. Går inte lägga henne på rygg o borsta för då får hon panik, så vet inte riktigt hur jag ska göra, och ännu svårare nu när första kindtanden börjat komma :/
Dottern bara biter ihop eller suger på tandborsten. Går inte lägga henne på rygg o borsta för då får hon panik, så vet inte riktigt hur jag ska göra, och ännu svårare nu när första kindtanden börjat komma :/
Hur har det gått för er som väntat syskon? Här är jag gravid igen, v 10 på lördag och Bf början av juli. Underbart att det gick för oss med.
Grattis Bell! Vi har precis påbörjat syskonförsök, hoppas det går snabbare än sist. :)
Grattis Bell! Vi har precis påbörjat syskonförsök, hoppas det går snabbare än sist. :)
Men stort grattis! Vad kul!!
Här är lillebror nu 4 månader och syster 19månader (om jag räkna rätt). Har båda hemma på dagarna så de är full fart, även foglossning kvar sen lillebror så inte helt optimalt.
Har sökt fsk plats till januari men är så fullt så blir isf garantiplats, vilket säkert blir nästan över timman bort med sl. Så vet inte ens om de är värt de . Så irriterande! Och lillebror har vi fått önska att börja kunna redan i augusti bara för att de är så omöjligt med plats, känns inte så bra att sätta en nybliven 1åring på fsk men vi får se hur de bli. Det är väl de största problemet nu ????
Här väntas också syskon nu ;) v.26 imorgon. Bf 5/4, hade bf 8/4 med William, men han kom 20/3 istället ???? så får se nu till våren om han hinner fylla 2år eller inte innan lillebror kommer ;)
Här väntas också syskon nu ;) v.26 imorgon. Bf 5/4, hade bf 8/4 med William, men han kom 20/3 istället ???? så får se nu till våren om han hinner fylla 2år eller inte innan lillebror kommer ;)