• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Freje
    amandanS skrev 2016-03-04 11:22:55 följande:
    Han röntgades igår för att göra kontroll om magsäck och tarmar. Nästa steg är troligen allergiutredning. Han slutade kräkas dygnet innan röntgen, men han har haft lös avföring i 3 månader snart, 2-4 lösa blöjor/dag...

9kg och 74 lång känns på gränsen till litet för en 1åring?
    Hoppas de snart hittar orsaken. Det är alltid jobbigt när de små inte mår bra.

Lillan här hemma dras just nu med RS viruset. Det är så jobbigt att höra henne försöka amma och sova. Men trots allt är humöret ganska gott ändå.
  • mandalii
    Bell13 skrev 2016-03-03 08:41:13 följande:

På vår 10 mån kontroll var han 77 cm lång och 8900 g så en lång och smal kille fast ändå inte mager, han har blivit lite smalare sedan han började krypa. Har ökat maten och häller i en matsked grädde per måltid han äter så han borde öka lite i vikt. Han hade inte gått ner i vikt men bara ökat 500 g på 8 v.

Hur mår ni som är gravida?

Vår lilla kille var 76 cm lång och vägde ca 10 kg på tiomånaderskontrollen. Han hade också gått upp 500 g på 8 veckor vilket var väldigt bra enligt sjuksköterskan. De går ju inte upp lika mycket nu när de är så rörliga : )

Jag mår bara fint, enda jag känner av är att jag är extremt kissnödig, måste gå upp typ var tredje timme på natten för att kissa, sjukt jobbigt! Och så är jag hungrig som tusan. Annars ingenting. Är i vecka 16 nu. Längtar efter rul om tre veckor.
  • Bell13
    mandalii skrev 2016-03-08 21:44:09 följande:
    Vår lilla kille var 76 cm lång och vägde ca 10 kg på tiomånaderskontrollen. Han hade också gått upp 500 g på 8 veckor vilket var väldigt bra enligt sjuksköterskan. De går ju inte upp lika mycket nu när de är så rörliga : )

Jag mår bara fint, enda jag känner av är att jag är extremt kissnödig, måste gå upp typ var tredje timme på natten för att kissa, sjukt jobbigt! Och så är jag hungrig som tusan. Annars ingenting. Är i vecka 16 nu. Längtar efter rul om tre veckor.
    Jag är också gravid. Tog ett test i söndags så bara v 5 men sjukt lycklig.
    Douglas följde sin kurva bara fint och han tog ett steg i måndags. Går så sjukt fort.
  • Freje
    Bell13 skrev 2016-03-08 21:53:54 följande:

Douglas följde sin kurva bara fint och han tog ett steg i måndags. Går så sjukt fort.

Åh stort grattis och lycka till!! Va kul att det gick så snabbt att plussa igen. Å på egen hand igen.
  • Bell13
    Freje skrev 2016-03-09 00:20:09 följande:
    Åh stort grattis och lycka till!! Va kul att det gick så snabbt att plussa igen. Å på egen hand igen.
    Blev förvånad själv att det gick på andra försöket, hyllar natural cycles nu hoppas jag på att det vill stanna kvar också.
  • BigMami

Å vad härligt med alla som plussar! Håller tummarna att allt går bra för Er Hoppas ni mår bra!

Själv så har jag tagit tag i mig själv, jag behöver det! Inskrivngsvikten med Vidar var 96 kg! I somras låg den på hela 125 kg.... I måndags vägde jag 87 Har ett mål på 75 i alla fall men skulle vara kul om man kom under det.. Jag har börjat gymma! Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle teckna ett abonnemang på gym Det som är roligast är alla olika klasserna med andra! Man får så mycket energi av det

• Freje
    Bell13 skrev 2016-03-09 05:36:54 följande:
    Blev förvånad själv att det gick på andra försöket, hyllar natural cycles smile1.gif nu hoppas jag på att det vill stanna kvar också.
    Kroppen "visste" väl vad den skulle göra nu . Absolut att det kommer gå bra!

Jag hade Fertility Friend som jag misstänker har liknande funktioner. Toppen för att lära sin cykel tycker jag. Jag hade inte ÄL då vanliga appar beräknade det, inte så konstigt då att det tog lite tid att bli gravid med dottern.

Men det blir inga fler barn här. Vi är glada att vi hann med ett syskon. Nu ska vi njuta av de två fina barnen vi har.
  • Freje
    BigMami skrev 2016-03-09 08:18:56 följande:
    Å vad härligt med alla som plussar! Håller tummarna att allt går bra för Er smile1.gif Hoppas ni mår bra!

Själv så har jag tagit tag i mig själv, jag behöver det! Inskrivngsvikten med Vidar var 96 kg! I somras låg den på hela 125 kg.... I måndags vägde jag 87 smile1.gif Har ett mål på 75 i alla fall men skulle vara kul om man kom under det.. Jag har börjat gymma! Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle teckna ett abonnemang på gym smile2.gif Det som är roligast är alla olika klasserna med andra! Man får så mycket energi av det smile1.gif
    Härligt! Bra jobbat!. Viktigt att ta hand om sig själv också.
  • Bell13
    BigMami skrev 2016-03-09 08:18:56 följande:

Å vad härligt med alla som plussar! Håller tummarna att allt går bra för Er Hoppas ni mår bra!

Själv så har jag tagit tag i mig själv, jag behöver det! Inskrivngsvikten med Vidar var 96 kg! I somras låg den på hela 125 kg.... I måndags vägde jag 87 Har ett mål på 75 i alla fall men skulle vara kul om man kom under det.. Jag har börjat gymma! Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle teckna ett abonnemang på gym Det som är roligast är alla olika klasserna med andra! Man får så mycket energi av det

Vad starkt av dig för mig tog det 6 månader att tappa 5 kg efter Douglas. Helammade också och tog bara promenader och drog ner på maten. Hejar på dig, klart du kommer under 75 kg om du vill
  • Raggsockan
    Bell13 skrev 2016-03-08 21:53:54 följande:

Men GRATTIS!! Håller tummen för att den vill stanna :) 

Vi har RUL på måndag, så jäkla nervös... tycker jag borde känt bebisen mer, iom att de är andra nu. Men tror också jag jämför allt med hur de va mot slutet, kommer säkert inte riktigt ihåg hur de va i början så håller tumme och tå för detta med :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)