• Anonym (arg)

VADÅ ÄR DET FÖR FEL PÅ MAMMAN?

Jag är så sjukt irriterad på min sambos ex, mamman till hans barn.

Ända sen första dagen vi började dejta (är 5 år sen nu) har hon terroriserat oss. Skickar sms om att hon saknar honom och att hon har "olydiga" tankar om honom TROTS att hon har ett eget jävla förhållande. Vad är det hon vill? Och varför är hon en sån idiot?

• Svar på tråden VADÅ ÄR DET FÖR FEL PÅ MAMMAN?
  • Zoja

Hahaha! Läste att det var sambons egen mamma som skickade smsen, kunde för mitt liv inte förstå varför alla var så okej med det. Så det kan gå när man läser för snabbt.

Men för att svara på TS. Har din sambo sagt åt henne att sluta? Han måste säga till henne på skarpen att hon ska sluta, hennes beteende är inte okej.

• Anonym (Linda)

Det största misstaget du någonsin gjort är att leva med denna man och nu skaffar barn efter fem år tillsammans. Du borde ha dragit innan du skaffade barn för det finns stor risk att även ditt barn kommer bli skillsmässobarn för tillslut orkar du inte med din mans fd liv.

• JosefinGranqvist89
    Anonym (arg) skrev 2014-08-30 21:53:30 följande:

Ja vad vet jag..

Hon skaffade sin kille och då blev det lugnt ett tag, sedan gjorde de slut och då började hon igen. Nu är hon ihop med samma karl igen och det har vart lugnt ända tills hon fick veta att vi väntar vårat första barn tillsammans. Så nu har hon börjat igen..

Bekräftelse behov eller vad kan det vara? Synd att man aldrig blir av med henne. ..

Låter som min sambos ex, som jämt höll på att skriva när hon va singel. Slutade med att jag skicka sms till henne (mitt i natten efter hon smsat honom) och fråga va i helvete hon pysslar med och hon skickar sms till min sambo där det stod "nu får du faktisk välja mellan mig eller din flickvän", haha. Gissa vem han "valde". Kan tillägga att det aldrig hänt något mellan dom och det enda han skrivit till henne va svar när hon fråga vad han gjorde mm. Dock tala jag om att han inte fick fortsätta att svara på hennes sms!!

Så din sambo behöver egentligen inte ha gjort något fel, kanske bara så att han är lite för snäll!!
  • Anonym (jaha)
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-08-30 23:00:35 följande:

Låter som min sambos ex, som jämt höll på att skriva när hon va singel. Slutade med att jag skicka sms till henne (mitt i natten efter hon smsat honom) och fråga va i helvete hon pysslar med och hon skickar sms till min sambo där det stod "nu får du faktisk välja mellan mig eller din flickvän", haha. Gissa vem han "valde". Kan tillägga att det aldrig hänt något mellan dom och det enda han skrivit till henne va svar när hon fråga vad han gjorde mm. Dock tala jag om att han inte fick fortsätta att svara på hennes sms!!

Så din sambo behöver egentligen inte ha gjort något fel, kanske bara så att han är lite för snäll!!

Har din sambo ingen vilja? Och bestämmer du sånt åt honom? Finns det många saker han inte får bestämma själv? Är han nöjd eller missnöjd över att du fattar hans beslut?
  • Anonym (arg)
    Anonym (Linda) skrev 2014-08-30 22:29:37 följande:

Det största misstaget du någonsin gjort är att leva med denna man och nu skaffar barn efter fem år tillsammans. Du borde ha dragit innan du skaffade barn för det finns stor risk att även ditt barn kommer bli skillsmässobarn för tillslut orkar du inte med din mans fd liv.

Om vi skulle gå skilda vägar någon gång så kommer det icke att vara pga denna kvinna. Så stor del av mitt liv är det inte att jag funderar på att lämna karlen för dennes ex. Bara för att det kanske blev så för dig behöver det inte bli så för andra? Undrar mest vad hon vill...
  • Anonym (arg)
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-08-30 23:00:35 följande:

Visst är det irriterande? !

Tyvärr så kan jag inte begära att smsandet ska sluta då dom har barn tillsammans. Ska dock säga att jag inte uppskattar att hon kontaktar honom när det inte har med barnet och göra.

Ja min sambo är nog för snäll och har alltid vart det med denna människa.
  • Anonym (arg)
    Pandamamma79 skrev 2014-08-30 22:29:35 följande:

Vad säger din sambo?

Tycker han att det är lika jobbigt?

Har inte tagit upp det med honom ännu, att jag tycker det är jobbigt. Men han verkar då inte uppskatta henne.
  • Anonym (bibo)

Så här höll min mans ex också på ett tag.

Första tillfället var när vi nyss flyttat ihop. Flörtade öppet i hallen när hon hämtade barnen, framför mig... Sen när vi fått vårt första barn flörtade hon öppet i affären. Ringde mycket i nån period också.

Jag har alltid vetat vart jag har min man så jag har mest tänkt att jag förstår henne, för hon gjorde misstaget att lämna honom för en annan. Det höll inte och tyvärr har det aldrig kommit in en annan man i hennes liv. Han träffade mig och vi fick barn, köpte hus och gifte oss. Detta verkar hon inte glad över och därför sabbar hon genom barnen. Flörtandet har lagt sig, men jag trortatt hon ångrar sig ibland att hon förstörde det hon hade.

Det blev inte bättre. Min önskan har alltid varit att hon skulle träffa en man och fått vara lycklig, för då hade dessa åren nog sett mycket bättre ut, för alla.

Prata med din man att det stör dig. Be honom att inte svara om det inte gäller barnen. Han behöver inte talanom var han är eller gör.

• JosefinGranqvist89
    Anonym (jaha) skrev 2014-08-30 23:18:13 följande:
    Har din sambo ingen vilja? Och bestämmer du sånt åt honom? Finns det många saker han inte får bestämma själv? Är han nöjd eller missnöjd över att du fattar hans beslut?
    Öhhh ursäkta? Sa jag att han inte får bestämma nått själv?? Jag tala bara om att han fick sluta smsa med denna tjejen eftersom hon tydligen trodde dom hade ett förhållande. Men du kanske tycker sånt är okej!? Han är fruktansvärt nöjd med mig eftersom han valde att gå på mitt spår och vi idag har vart tillsammans i över 7 år. (Detta va ca 5 år sen). Och vi väntar nu vårt första barn som vi gemensamt planerat, bor i ett hus vi gemensamt valde att buda på, vi har ett hem fullt med grejer som vi gemensamt valt ut, ja du kanske fattar vi bestämmer i princip allt gemensamt (som rör båda) och har vi delad mening så diskuterar vi fram bästa lösningen. Han får jättegärna ha kontakt med tjejer och sina ex men när man inte fattar att man bara är kompisar så kanske det är dags att bryta kontakten, precis som jag bryter kontakten när vissa killar tror att man skulle vara intresserad av dom inställer för min sambo och då har jag inte ens visat intresse för dom.

Men what ever, varför ska jag egentligen behöva förklara nått här!?
Svar på tråden VADÅ ÄR DET FÖR FEL PÅ MAMMAN?