Min 5 åring äter så mycket - tips?
sancia skrev 2014-09-01 11:35:33 följande:
När han var 3 så gjordes ett större allergitest och man testade för glutenintollerans. Då var han alltid lös i magen och kunde bajsa 6-7 gånger per dag. Man hittade inga annat än soja, mjölkprotein och ägg, och det har vi kännt till sen han var bebis.
Han är också sockerkänslig, blir "bakis" när han ätit socker. Socker funkar bara i anslutning till mat.
Min son, testades med både blodprov och pricktest som 2.5-åring. Då visade det negativt på allt trots att vi visste att det var något han reagera på.
Kort därefter lyckades vi iaf komma fram till att han reagerade på ägg (när vi förstod att dagis serverade det till frukost) och därmed var det största problemet ur världen (han slutade vara prickig och klia sig hela tiden). Jag misstänkte i samma veva fisk men lyckades aldrig riktigt bevisa det.
Sen som 7-åring togs ett nytt blodprov då han kräktes av nötter. Då helt plötsligt fick vi utslag på ägg, nötter, mandel och torsk. Det är ju lurigt med småbarn att de inte alltid ger utslag på proverna.