• Anonym (Olivia)

Ta bort sötsuget - HUR?!

Håller på att bli totalt galen på mig själv. Jag VILL så gärna gå ner i vikt men jag har ett sånt sjukt sockerberoende. Har gått ner ca 2 kg sen i juli genom att äta mindre godis (godis utgör annars en stooor del av mitt dagliga kaloriintag). Funkar ju vissa dagar, men jag går och lider och har abstinens typ!

Har ni tips på hur man stoppar sötsuget totalt? Har provat med krom som ska minska det och det funkade lite men för en godisråtta som mig krävs nog nått annat skulle jag tro.

SNÄLLA, har någon tips? Blir galen!

• Svar på tråden Ta bort sötsuget - HUR?!
  • Anonym (tips)

de är bara att bestämma sig och hålla till det, ta bort onödiga kolhydrater, mjöl (ex mackor, pasta m.m, ta även bort all färdigmat med socker, böner, linser i början, morötter, potatis, sötpotatis.
    Håll dig till bra kött, kyckling, fisk, grönsaker (utom morötter), vissa rotsaker typ palsternacka, rödbetor i ugn är gott, blomkål till pure eller som ris, ät råris som alternativ. ta bort frukt i början då de är socker med. Gör gärna gröt på hela korn, typ bovetegröt. Ägg eller avokado som mellanmål.
    testa detta en vecka och se :) sök på paleokost. Och ge attan på att testa de, tabort all mat ur huset som kan fresta dig och var bestämd. mitt sötsug försvann på 2-3 dagar, nu har de gott sen i februari sist jag åt godis, chips, eller bakverk m.m. 3 gånger har jag ätit rabarberpaj i sommar men inget direkt sötsug ändå. Lycka till!

• Anonym (Sockerhäxan)

Du bör nog bryta helt. Du har ju insett själv att det är just socker som är boven, och du får en stor del av ditt energibehov därifrån. Det är inte bra!
    Även om du inte skulle vara överviktig så mår kroppen inte bra och du får knappast i dig de näringsämnen du behöver varje dag.

Ta en paus på två veckor inledningsvis och stäm av hur du mår. Sen är det bara att köra!

• Anonym (LCHF)

Googla på Kostdoktorn, LCHF.

Genom att minska ner på kolhydrater och äta mer fett, så försvinner sötsuget.

Svar på tråden Ta bort sötsuget - HUR?!