• Anonym (Camilla)

Min son och trosor

Min son är 14 år och givetvis inne i en period där hormonerna antagligen lever sitt egna lilla liv :)

Hittade för ett tag sedan på hans rum när jag lade in kläder en påse med lite olika trosor. Helt klart använda av nån tjej, vart han fått dom har jag ingen aning om men troligen från flera tjejer/kvinnor då modellerna var så olika samt även storlekarna.

Detta bekräftade en misstanke jag haft sedan innan att han lånat både mina och dotterns trosor. Hon är då 17.  Detta misstänkte jag då det vart lite rörigt i min låda vid en del tillfällen samt att jag fann dotterns trosor i badrummet där hon inte lagt dom enligt henne.

Hur skall man reagera? Något att ta upp för disskusion? 

Har även en man som gillar att ha på sej använda string så vi har disskuterat och förstår grejen. Men just att han rotar och frågan är vart han "fått" dom andra ifrån.

N¨ån med liknande erfarenhet etc?

• Svar på tråden Min son och trosor
  • Anonym (Trosbekännelse)

Jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är att unga killar utvecklar ett intresse för trosor men det borde vara hyggligt vanligt, ett par trosor är ju så att säga så nära det heligaste en kille kan komma utan att faktiskt vara där.

Jag var runt 11-12 när intresset för tjejer förändrades. Visst, jag hade "alltid" varit nyfiken på vad som fanns under kläderna och en och annan glimt hade jag lyckats få men det här var något helt nytt. En fascination för strecket mellan tjejernas ben och allt som hörde till. Okej, tuttar var ju också rätt häftiga men tjejerna i klassen hade inga tuttar men jag visste vad de hade mellan benen

Från den oåtkomliga flickfittan var steget inte långt till flicktrosan och den var faktiskt möjlig att komma åt. Det tog lång tid innan jag vågade men plötsligt en dag så hade jag knyckt ett par av kompisens syrras trosor ur deras tvättkorg och jag gömde dem omsorgsfull i mitt rum och där fick de ligga tills det var läggdags. Jag smög upp och hämtade dyrgripen och kröp ner sängen igen. Jag kände på det mjuka tyget med fingrarna och jämförde med mina kalsonger vars material var både strävare och hårdare. Smekte den mjuka trosan mot min kind och då kände jag doften. Då upplevde jag den som helt obeskrivlig, en doft som fick huvudet att snurra, blodet att rusa och det började hända saker mellan mellan mina ben. Idag kan jag skratta lite åt min reaktion. Doften av kiss med en touch av tonårsmus.

Intresset för trosor höll i sig ett par år och jag utökade min samling när jag kunde. Helst ville jag ha dem använda men det var inte ofta det fanns möjlighet att kontrollera deras skick och det medförde att jag även knyckte en del nytvättade trosor; Jag vet inte om mamma upptäckte min samling men jag tror inte det, gömstället var väl dolt.

Porrtidningar var ingen nyhet, men jag hade inga egna, Nu hittade jag ett sätt att ta mig in på den lokala skrotgården och där lagrades det som samlades in via pappersinsamlingen. Tonvis med tidningar och en del av dem passade mig precis, på bara ett par veckor hade jag fyllt en hel tidningsback under min säng med Aktuell Rapport, Lektyr och Cats. Dessutom hade jag hittat utländska tidningar med bildserier och berättande text översatt till flera språk.

Tiden då trosor var mitt största intresse var över men jag skulle även i fortsättningen knycka ett väldoftande par om jag fick chansen, när jag stal sista paret hade gott och väl passerat 20.

• Anonym (Camilla)

Känns som det är hyffsat vanligt och normalt helt enkelt. Får försöka hålla koll så det inte går överstyr på något vis bara. Tack ni alla som tog det seriöst och inte bara tror det är en "gnidtråd".....

• Anonym (Orolig mamma)

Samma dilemma har för en tid sedan även startat här hemma med vår tonåring.

Tvättkorgen ständigt omvaskad och emellanåt saknas mina trosor. Finns även mer vulgära "bevis".

Hur tar man upp det och formulerar sej på bästa sätt för att undvika pinsamheter både för mej och honom, så mycket som är möjligt?

• Anonym (Son)

Orolig mamma, varför inte göra som ovan att ställa frågan om att någon rotat i trosorna eller tvätten , gissar att vulgära bevis kan vara sperma?visst kan det bli pinsamt men vill du att det ska sluta måste du nog ställa frågan..

• Anonym (Orolig mamma)

Ja, jaf lär väl göra det fastän det tar emot. Blir liksom så tydligt vad man menar. Hade kännts lättare om vi i familjen varit lite öppnare i övrigt i frågor som handlar om sex o.s.v.

Jo, du gissar rätt.

Anonym (Son) skrev 2016-11-09 19:06:59 följande:

Orolig mamma, varför inte göra som ovan att ställa frågan om att någon rotat i trosorna eller tvätten , gissar att vulgära bevis kan vara sperma?visst kan det bli pinsamt men vill du att det ska sluta måste du nog ställa frågan..

• Anonym (Son)

Orolig mamma: Hade gärna pratat via privata mess mer men förstår om du vill vara anonym. Klart det kommer vara jobbigt att göra men annars kommer det aldrig att sluta heller..

• Anders 386

Min mamma kunde också gjort ett inlägg om det här. För drygt 45 år sedan. Skrattande

Hon hittade syrrans undangömda trosor i mitt rum. (Iofs var jag mera inne på rena trosor, men tände på materialet och känslan av att prova dom.) Hon lade fram dom men nämnde aldrig något om det. Det är jag tacksam för, man behöver inte diskutera allting i detalj. Diskussioner är bra om man har ett mål med dom, inte annars.

• Anonym (NakenJanne)
    Anders 386 skrev 2016-11-18 11:18:58 följande:

Min mamma kunde också gjort ett inlägg om det här. För drygt 45 år sedan. Skrattande

Hon hittade syrrans undangömda trosor i mitt rum. (Iofs var jag mera inne på rena trosor, men tände på materialet och känslan av att prova dom.) Hon lade fram dom men nämnde aldrig något om det. Det är jag tacksam för, man behöver inte diskutera allting i detalj. Diskussioner är bra om man har ett mål med dom, inte annars.

Jag lånade själv lillsyrrans strumpbyxor.... Runkade alltis så skönt när jag hade dom på mej!
  • Anonym (NakenJanne)
    Anonym (Son) skrev 2016-11-23 17:18:09 följande:

Hur gick det?

Tråden är over 2 år gammal.....
  • Anonym (Son)
    Anonym (NakenJanne) skrev 2016-11-24 09:42:53 följande:

Tråden är over 2 år gammal.....

Ja men inte svaren från Orolig Mamma
  • Anonym (Original Gangster OG)
    Anonym (Trosbekännelse) skrev 2014-09-04 20:42:41 följande:

Jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är att unga killar utvecklar ett intresse för trosor men det borde vara hyggligt vanligt, ett par trosor är ju så att säga så nära det heligaste en kille kan komma utan att faktiskt vara där.

Jag var runt 11-12 när intresset för tjejer förändrades. Visst, jag hade "alltid" varit nyfiken på vad som fanns under kläderna och en och annan glimt hade jag lyckats få men det här var något helt nytt. En fascination för strecket mellan tjejernas ben och allt som hörde till. Okej, tuttar var ju också rätt häftiga men tjejerna i klassen hade inga tuttar men jag visste vad de hade mellan benen

Från den oåtkomliga flickfittan var steget inte långt till flicktrosan och den var faktiskt möjlig att komma åt. Det tog lång tid innan jag vågade men plötsligt en dag så hade jag knyckt ett par av kompisens syrras trosor ur deras tvättkorg och jag gömde dem omsorgsfull i mitt rum och där fick de ligga tills det var läggdags. Jag smög upp och hämtade dyrgripen och kröp ner sängen igen. Jag kände på det mjuka tyget med fingrarna och jämförde med mina kalsonger vars material var både strävare och hårdare. Smekte den mjuka trosan mot min kind och då kände jag doften. Då upplevde jag den som helt obeskrivlig, en doft som fick huvudet att snurra, blodet att rusa och det började hända saker mellan mellan mina ben. Idag kan jag skratta lite åt min reaktion. Doften av kiss med en touch av tonårsmus.

Intresset för trosor höll i sig ett par år och jag utökade min samling när jag kunde. Helst ville jag ha dem använda men det var inte ofta det fanns möjlighet att kontrollera deras skick och det medförde att jag även knyckte en del nytvättade trosor; Jag vet inte om mamma upptäckte min samling men jag tror inte det, gömstället var väl dolt.

Porrtidningar var ingen nyhet, men jag hade inga egna, Nu hittade jag ett sätt att ta mig in på den lokala skrotgården och där lagrades det som samlades in via pappersinsamlingen. Tonvis med tidningar och en del av dem passade mig precis, på bara ett par veckor hade jag fyllt en hel tidningsback under min säng med Aktuell Rapport, Lektyr och Cats. Dessutom hade jag hittat utländska tidningar med bildserier och berättande text översatt till flera språk.

Tiden då trosor var mitt största intresse var över men jag skulle även i fortsättningen knycka ett väldoftande par om jag fick chansen, när jag stal sista paret hade gott och väl passerat 20.

Strecket mellan tjejernas ben menar du med ordet "strecket" slidan?
  • Amadeus2

Tror inte det är någon fara när jag var i den åldern på 80-talet luktade jag på min kusins och systers trosor.
    Tog inte på mig den men kunde linda de runt mitt stånd ibland när jag runkade, även deras baddräkter var upphetsande. Att det var min syster och kusin var de jag hade tillgång till, vill ju inte ha sex med någon av dem men gillade lukten av deras kön.

• Anonym (Man 53 år)

Är som sagts här återkommande nog en rätt vanlig grej bland tonåringskillar.

För de flesta (alla) är det harmlöst och nog nåt som är spännande de första åren i puberteten, sen blir det ju mer real thing som lockar....
    För andra lever det kvar och utvecklar sig kanske också åt nåt håll. Allt är väl okej så länge det inte skadar nån annan, men det är klart stjäls en massa så är det ju inte bra.

Jag tror det bästa nog bara är att låta det ha sin gång så länge det är engångshändelser.
    Skambelägga, vilket det nog lätt blir även om man inte vill vid "allvarligt snack" riskerar snarare göra mer skada än nytta. Grabbarna är ju testosteron stinna bara, men vill inget annat än uppleva det de förhoppningsvis kommer få uppleva IRL sen när de blir lite äldre.

Och ja, jag har också varit och plockat bland underkläder och nylonstrumpor mm. Omtumlande och spännande var det... 

• Anonym (Big boy)

Vilken grabb har inte luktat på ett par trosor liksom..

En annan tog upp det här med skam, vilket jag tycker var väldigt bra att han gjorde!

Är själv uppväxt med en otrolig prydlighet, skam och att första reaktionen är ilska ifrån "mammans" håll. Detta medförde att jag inte vågade vara nära någon tjej. Blev rädd för att visa mig naken för allt o alla och att den sexuella delen av mig var helt enkelt något dåligt.

Kommer ihåg att jag tänkte att samhället verkar inte förstå en överhuvudtaget redan då. Personligen var jag överkåt runt ca innan 10 års ålder o framåt.

Det här med att skuld o skam belägga ger konsekvenser hos barnet. Så gör inte sånt.

Tvärtom så har man ju faktiskt idag möjlighet att gå ru8nt "problemet" för er mammor idag.

Det är kanske pinsamt för mammor men än mer pinsamt för grabben / grabbarna.

Men man kan ju lyfta fram det på ett roligare sätt och kringgå problemet istället för att förbjuda förbjuda o förbjuda. 

Snart är det jul o det finns tjejer / kvinnor som säljer använda trosor. Varför inte köpa något sådant till grabben o ge i present med en överenskommelse att han då inte får ta av familjens trosor? 

Han förstår att ni förstår o ni blir heller inte arga över det utan som en vuxen lyckas du styra upp det på ett bättre sätt för er alla istället! 

Svar på tråden Min son och trosor