• Anonym (tsr)

Vad lägga i "korgen" till 14 årig som precis haft en stor operation? TIPS PLEASE!

Min mans lillebror som är 14 år gammal har precis genomgått en stor operation på båda benen och är just nu sängliggandes hemma. Han måste vara hemma enligt doktorn, och går endast ut när han åker mellan fysioterapi på sjukhuset och hemmet. 

Jag träffade hans syster här om dagen som berättade att han är väldigt nere och ledsen. Att han tror att operationen har misslyckats och att han aldrig någonsin kunna komma gå igen. Så jag gick och hälsade på och den 14 årig, glada och goa grabben som brukade lysa upp när jag kom förbi med barnen, satt bara dystert och ledsen och sa inte mycket alls. Jag kände inte igenom honom och frågade lite snabbt hur han mådde och vad han gjorde på dagarna. Han svarade kort att han gör ingenting alls, och att spela spel på datorn är inte ens kul längre (spelnörd).

Så då slog det mig att jag kanske kan göra en fin och stor korg med lite saker i. Jag tänkte typ lägga i snacks, kanske någon DVD film, men vad mer? Min fantasi tar slut, och jag vet inte vad en 14 åring skulle gilla eller uppskatta i ett sånt här läge. Helst vill jag ju bara komma med den den korgen, proppfylld med saker till honom och kanske lyckas göra honom glad för dagen.

Så nu är min fråga till er: Vad tror ni en 14 åring skulle uppskatta? Om ni hade genomgått en operation och var hemma, vad skulle ni då uppskatta att ni fick? ÖS mig med tips snälla! Vill kunna ge honom så mycket egentligen, men det här var det bästa jag kunde komma på och jag vet att han skulle bli så sjukt glad över att jag och barnen la ner tid ihop till att fixa det till honom. Men vill även att innehållet ska vara något han blir glad över. Så vad kan man egentligen lägga i?
    TIPS TIPS TIPS???

• Svar på tråden Vad lägga i "korgen" till 14 årig som precis haft en stor operation? TIPS PLEASE!
  • Rexona

Vad gillar han för dataspel? Har han ngn spelkonsol till tvn? Köp spel som han gillar isåfall, någon bra film,dataspelstidningar, godis, chips, dricka.

• Honungsblomman

Böcker, sällskapsspel (alltså brädspel typ), PC-spel, filmer, TV-spel, pyssel (mecano eller nått), presentkort på appar, gameboy, pengar att använda på HabboHotell (en spelvärld där man chattar och spelar samtidigt - bygger rum, köper och byter saker, osv).

• Honungsblomman

Jag skulle dock undvika godis, chips och läsk. Han kommer bli fet av att ligga och äta sånt hela dagarna.
    Ge honom träningsredskap för händer, underarmar och överarmar. Så kan han träna upp armarna medan han ändå inte kan röra benen.

• Rainbow gg

Ett Nintendo 3ds och förbokning av pokemon alpha sapphire/ omega ruby.

Nä men vad får det kosta då?

Jag hade velat ha pokemon för jag gillar ju spelen. Ska nog förboka själv nu när jag tänker efter..

• Påven Johanna
    Honungsblomman skrev 2014-09-02 11:33:40 följande:

Böcker, sällskapsspel (alltså brädspel typ), PC-spel, filmer, TV-spel, pyssel (mecano eller nått), presentkort på appar, gameboy, pengar att använda på HabboHotell (en spelvärld där man chattar och spelar samtidigt - bygger rum, köper och byter saker, osv).

Det är nog få 14-åringar som spelar Habbo och pysslar med mecano. 
  • Neiti75

Sällskapsspel är toppen, men kan du inte fixa att folk faktiskt kommer förbi och spelar??

Har du möjlighet att ta kontakt med hans kompisar? Om du kan, vore det ju toppen om de kunde svänga förbi vid olika tidpunkter/dagar. För det är troligtvis sällskap och snack som han saknar. Vilket man får ganska naturligt med spel. :)

Att bara hälsa på kam bli ganska stelt, så spel får lätt igång konversationer.

Dock är sällskapsspel dyra att köpa (tröttsamt att spela ett och samma) så jag föreslår att du inventerar hos dina nära & kära och lånar.

Mina tips

Monopol

TP

Geni

Cluedo

Med andra ord

Så det kan låta

Sanning eller konsekvens

Galenpanna

Vanlig kortlek (500, Chicago, president, cirkus m.m)

• Anonym
    Påven Johanna skrev 2014-09-02 11:53:46 följande:
    Det är nog få 14-åringar som spelar Habbo och pysslar med mecano. 
    Nej, det är väldigt många 14-åringar som spelar Habbo. De flesta håller dock till på amerikanska Habbohotell.
  • UnderbaraSaraK

Kanske en prenumeration på "Storytel"? Om han inte är en biten bokläsare/ljudboklyssnare kanske han blir. Första två v. är gratis.

• Tassa

Böcker kanske, t. ex nån fantasyserie som Sagan om ringen eller Sagan om Belgarion, eller kanske nåt av Terry Pratchett.

• Anonym (Wasteland)

Han kanske verkar "tyst och ledsen" på grund av att han äter starka smärtstillande också, men annars så är det väl inte mycket mer än böcker och film som går att göra och att hans polare kommer dit och surrar med honom. En språkkurs kanske, då lär han sig något bra också.

Svar på tråden Vad lägga i "korgen" till 14 årig som precis haft en stor operation? TIPS PLEASE!