• Anonym (tsr)

Vad lägga i "korgen" till 14 årig som precis haft en stor operation? TIPS PLEASE!

Min mans lillebror som är 14 år gammal har precis genomgått en stor operation på båda benen och är just nu sängliggandes hemma. Han måste vara hemma enligt doktorn, och går endast ut när han åker mellan fysioterapi på sjukhuset och hemmet. 

Jag träffade hans syster här om dagen som berättade att han är väldigt nere och ledsen. Att han tror att operationen har misslyckats och att han aldrig någonsin kunna komma gå igen. Så jag gick och hälsade på och den 14 årig, glada och goa grabben som brukade lysa upp när jag kom förbi med barnen, satt bara dystert och ledsen och sa inte mycket alls. Jag kände inte igenom honom och frågade lite snabbt hur han mådde och vad han gjorde på dagarna. Han svarade kort att han gör ingenting alls, och att spela spel på datorn är inte ens kul längre (spelnörd).

Så då slog det mig att jag kanske kan göra en fin och stor korg med lite saker i. Jag tänkte typ lägga i snacks, kanske någon DVD film, men vad mer? Min fantasi tar slut, och jag vet inte vad en 14 åring skulle gilla eller uppskatta i ett sånt här läge. Helst vill jag ju bara komma med den den korgen, proppfylld med saker till honom och kanske lyckas göra honom glad för dagen.

Så nu är min fråga till er: Vad tror ni en 14 åring skulle uppskatta? Om ni hade genomgått en operation och var hemma, vad skulle ni då uppskatta att ni fick? ÖS mig med tips snälla! Vill kunna ge honom så mycket egentligen, men det här var det bästa jag kunde komma på och jag vet att han skulle bli så sjukt glad över att jag och barnen la ner tid ihop till att fixa det till honom. Men vill även att innehållet ska vara något han blir glad över. Så vad kan man egentligen lägga i?
    TIPS TIPS TIPS???

• Svar på tråden Vad lägga i "korgen" till 14 årig som precis haft en stor operation? TIPS PLEASE!
  • Honungsblomman
    Anonym (M) skrev 2014-09-03 10:45:00 följande:
    "Hej! Synd om dig som måste ligga i sängen i två veckor. Här, ta ett äpple och några mandlar".

Kul....verkligen....

När jag är sjuk vill jag ha kompensation för min tråkiga tillvaro och ser till att mannen köper hem glass och kexchoklad. Inte det minsta nyttigt men eftersom det är en begränsad tid är det inte ett problem. Tillbaka i rutiner så snart jag är frisk. Och eftersom killen ärm14 kommer han snart vara på benen och tillbaka i skolan med allt vad det innebär av lagad lunch och mellanmål.
    Varför lära sig att tröstäta onyttigheter? Så jävla onödigt.
  • Anonym (M)
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 10:59:51 följande:

Varför lära sig att tröstäta onyttigheter? Så jävla onödigt.

För att det är gott.
  • Honungsblomman
    Anonym (M) skrev 2014-09-03 11:00:27 följande:
    För att det är gott.
    Frukt och nötter är precis lika gott - om inte godare.
  • Påven Johanna
    Anonym (M) skrev 2014-09-03 10:45:00 följande:
    "Hej! Synd om dig som måste ligga i sängen i två veckor. Här, ta ett äpple och några mandlar".

Kul....verkligen....

När jag är sjuk vill jag ha kompensation för min tråkiga tillvaro och ser till att mannen köper hem glass och kexchoklad. Inte det minsta nyttigt men eftersom det är en begränsad tid är det inte ett problem. Tillbaka i rutiner så snart jag är frisk. Och eftersom killen ärm14 kommer han snart vara på benen och tillbaka i skolan med allt vad det innebär av lagad lunch och mellanmål.
    Nåja. Honungsblomman tycker faktiskt att det är okej om han spelar Habbo också så som 45% av världens andra 14-åringar visst gör. Så han behöver inte bara ligga och suga på en kålrot, han får lite Habbo Hotell och Mekkano som glasyr på den nyttiga lärdomskakan. 
  • Anonym (M)
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 11:09:14 följande:

Frukt och nötter är precis lika gott - om inte godare.

Det är din åsikt. Inte en universell sanning.
  • Anonym (M)
    Påven Johanna skrev 2014-09-03 11:09:24 följande:

Nåja. Honungsblomman tycker faktiskt att det är okej om han spelar Habbo också så som 45% av världens andra 14-åringar visst gör. Så han behöver inte bara ligga och suga på en kålrot, han får lite Habbo Hotell och Mekkano som glasyr på den nyttiga lärdomskakan. 

Haha, kanske en pysselbok också?
  • Anonym (Spel)

Om han är en spelnörd så kanske han skulle uppskatta just ett spel? Säg att du kan betala ett onlinespel till honom. Eller fråga vad det är för spel han spelar och om det finns expansions till det som han inte har, erbjud dig sen att köpa det till honom!

Gillar han serier så kanske nån seriebox vore nåt, om han inte har netflix/hbo redan..

Svar på tråden Vad lägga i "korgen" till 14 årig som precis haft en stor operation? TIPS PLEASE!