Hepe skrev 2014-11-22 08:00:30 följande:
Först vänta in dag 21 i en cykel, då blir det spraystart (den man nedreglerar med), då sprayar man två veckor och fram till onsdag så det kan i praktiken bli allt från 2 veckor precis till 2 veckor och 6 dagar. För mig blev det nu precis 3 veckor då min mens lät dröja till dag 15 av sprayningen, då skjuts hela planeringen upp en vecka.
Sedan sprutstart, alltid en onsdag. Sprutorna tar man i 10 dagar, sista sprutan en fredag om allt går som planerat. Har man mycket små äggblåsor vid kontrollen den fredagen kan det blir någon sprutdag till.
Om allt går som planerat blir det ägglossningssprutan på lördagen på en tid som man får från Uppsala, och därefter äggplock på måndagen och oftast insättning på torsdagen samma vecka.
Om ingen befruktning skett så ringer de från Uppsala på tisdagen och berättar det. Det har hänt mig flera gånger.
Är nu inne på 5:e påbörjade försöket, får se hur det slutar...
Hoppas ni tjejer lyckas bättre än mig och min man. 
Tack så mycket Hepe! Jag hoppas du lyckas den här gången hepe! Verkligen lyckas och går bra. Gör de sådan där assisterad befrutng när de sticker in spermierna i ägget? och jag läste nått om AHA? Görs sånt på Västerås/Uppsala?
kaatriin skrev 2014-11-22 13:37:57 följande:
Hej alla!
Hoppas de är okej att jag skuttar in här till er :)
Jag och min blivande man har gått hos Johan i Västerås, vi sökte hjälp i maj 2014 och fick börja den korta (behövde inte använda nässprayen) behandlingen i november (24e om jag inte miss minner mig). Vi började med sprutorna direkt, 116 enheter Puregon första veckan, sen ökades de till 125 samtidigt som vi började med orgalutranen. Den 7 november plockade vi ut 6 ägg och den 12 november fick vi tillbaka ett fint embryo, blev även ett i frysen. Så just nu väntar vi tills de ska bli den 30 november så vi får göra ett ett grav.test :) väntan är olidlig!!
Kram på er
Välkommen hit. Klart du får hänga här! Hur sugen är du på att testa? Jag skulle vara så nervös. Det måste vara en jobbig väntan.