Bergamott83 skrev 2014-11-21 15:03:41 följande:
Hörrni som går igenom en IVF redan och är inne i svängen. Hur lång tid tar det? Alltså
Typ stänga ner, sprutor, äggplock tiden efter osv. Vad är totalsumman?
Hepe skrev 2014-11-22 08:00:30 följande:
Först vänta in dag 21 i en cykel, då blir det spraystart (den man nedreglerar med), då sprayar man två veckor och fram till onsdag så det kan i praktiken bli allt från 2 veckor precis till 2 veckor och 6 dagar. För mig blev det nu precis 3 veckor då min mens lät dröja till dag 15 av sprayningen, då skjuts hela planeringen upp en vecka.
Sedan sprutstart, alltid en onsdag. Sprutorna tar man i 10 dagar, sista sprutan en fredag om allt går som planerat. Har man mycket små äggblåsor vid kontrollen den fredagen kan det blir någon sprutdag till.
Om allt går som planerat blir det ägglossningssprutan på lördagen på en tid som man får från Uppsala, och därefter äggplock på måndagen och oftast insättning på torsdagen samma vecka.
Om ingen befruktning skett så ringer de från Uppsala på tisdagen och berättar det. Det har hänt mig flera gånger.
Är nu inne på 5:e påbörjade försöket, får se hur det slutar...
Hoppas ni tjejer lyckas bättre än mig och min man. 
Vårt första försök körde vi enligt det som Hepe skrivit här ovanför. Vi började i april/maj någon gång. Hade lite för höga östradiolvärden (efter sprutdagarna) som de såg på blodprovet de tog, så det fick bli sk surf över helgen (dvs inga fler sprutor), förhoppning om att värdet skulle gå ner och återbesök på måndag. På blodprovet på måndagen visade det sig att mitt värde istället gått upp över helgen låg på 30 000 istället för de önskade ca 8000. Då avbröt de hela försöket. Vi var sååå besvikna! Men tänkte att vi hinner iaf med ett nytt försök innan sommaren. Men när jag sedan ringde tillbaka vid nästa mensstart sa de att det inte alls skulle finnas tid innan sommaren, så allt fick läggas på is till hösten. Så det bästa är verkligen att vara snabba med att börja i början av varje ny "termin/säsong" (alltså direkt efter nyår eller direkt efter sommaren), för då hinner man med två försök under det "halvåret".
Andra gången (september) körde vi den korta varianten, och då minskar tydligen risken för överstimulering.