Rund, fast & studsig rumpa?
Hej! Vet om att jag läste ett inlägg för länge, länge sen där en personlig tränare svarade på en massa frågor. Men jag skapar ett nytt och hoppas på att någon kunnig på träning ska kunna svara på detta!
Precis som många andra så påbörjar jag något men ger upp ganska så snabbt, jag börjar flåsa, det gör ont i kroppen och jag svettas som en gris.
Å andre sidan är jag ung och har en bra grund till den kropp jag vill ha.
Dvs att ingen viktminsking direkt behövs utan det är bara fastheten som saknas.
Jag köpte hem en ministepper, för hörde att den skulle göra gott för rumpa & lår. Men efter 5 minuter på den får jag så mycket mjölksyra i benen att jag knappt kan stå upp och jag flåsar och svettas som bara den. Det gör att jag inte tycker att det är kul och känner att nästa dag "äh jag orkar verkligen inte"
Så här har jag hållt på i månader, hur ska jag få mig själv att tycka att det är kul och faktiskt fortsätta? Det går inte att säga till mig att "vill du vara fin får du lida pin" liksom.
Men det jag faktiskt vill ha mest svar på är, hur får man egentligen en stor, fast och studsig rumpa?
Min rumpa har också en perfekt grund till det, men den är ju inte så jätte rund och på tal om fast så kan jag ju säga att den är så o-fast den kan bli. Sen är det ju den lilla valken precis under rumpan som jag så gärna hemskt vill att den ska försvinna.
Så min fråga är, VAD ska någon som mig göra för att få en ändring på rumpan? Exakt vilka hemma-övningar om dagen ska man faktiskt göra för att få resultat? Och hur lång tid tar det faktiskt innan man börjar se resultat? Läser runt på internet och där står det att man ser resultat antingen från 1 vecka eller 4 månader.
Jag vill inte ha tips från någon som läst runt på internet, för tro mig det har jag också. Jag vill ha tips från någon kunnig från träning eller någon som själv har erfarenhet från detta