• Snobi

Pergotime start sep 2014?

Hoppar in eftersom jag fick recept på pergotime idag. Är på cd 37 och brukar sällan ha längre än 38 dagar så jag hoppas mensen kommer snart. Men känns också väldigt nervöst, är framför allt rädd för psykiska biverkningar eftersom jag brukar reagera starkt på hormoner (testade p-piller en gång i tiden, har ofta jobbig pms osv). Har det varit jobbigt för er?

• Snobi

Idag kom mensen som väntat. Skönt att för en gångs skull inte bli helt deppig av det utan mer förväntansfull :) Börjar med pergotime på söndag och ska bort med jobbet måndag-tisdag så jag hoppas att jag är en av de lyckliga som inte får så hemska biverkningar.

• Snobi
    Lillyros skrev 2014-09-10 08:07:48 följande:

hej!

exakt så känner jag med nu...VILL att mensen ska komma så vi kan starta någon gång:) sist var min cykel 40 dagar...så har nog lite vantan kvar...

vad kan man få för biverkningar då?

Är mest orolig för nedstämdhet, ångest, oro m.m. för det kommer och går tillräckligt ofta ändå i form av jobbig pms. Illamående och i värsta fall kräkningar vore inte heller så kul när vi ska ut med jobbet.. Annat som blodvallningar, sömnsvårigheter och huvudvärk kan jag hellre stå ut med.

Beklagar ditt missfall förresten. Måste vara fruktansvärt :(
  • Snobi
    Kattungen skrev 2014-09-10 09:12:06 följande:

Följer gärna också! Ska börja min första kur Pergo på lördag efter 1 års försök till bebis. Har inte haft ägglossning alls som det verkar och sedan ett halvår tar jag Norprolac mot högt prolaktin. Har flera gånger varit på väg att skita i allt, sluta med alla försök...men jag har inga egna barn och det är liksom sista chansen nu eftersom jag bara har några år till 40. Ska bli spännande att se hur det går nu!

Då börjar vi nästan samtidigt (jag på söndag). Håller tummarna för dig!
  • Snobi
    KnytetsMamma skrev 2014-09-10 13:20:04 följande:

Jag har ätit två kurer (enkeldos) och tycker nog inte jag haft några speciella biverkningar, kanske något mer huvudvärk men annars har jag mått som vanligt. Så man behöver inte få några biverkningar...

Men nu runt ägglossning har jag däremot haft rejäla känningar, haft ont i magen sen i torsdags/fredags förra veckan och först nu har det släppt lite. Ett tag gjorde det ont så fort jag satte mig ner eller kröp ihop....nu är jag nog mest lite mör i magen. Ska verkligen bli spännande att se vad som händer om drygt 2 veckor när det är dags att testa...

Åh vad spännande! Hoppas hoppas! Och skönt att höra om folk som sluppit biverkningar. Jag kanske ska sluta förvänta mig det allra värsta..
  • Snobi

Idag har jag bokat tid för vul! Det blir på cd 8 eftersom min gyn sen är borta ett par dagar före helgen. Tyckte det lät lite tidigt men jag får väl lita på att han vet vad som är bäst. Min menscykel (utan äl) är ju ofta rätt lång men den kanske kan bli kortare med pergo? Och annars ser han väl åtminstone om det ser lovande ut? Ni som har varit på vul, brukar gyn kunna förutspå när äl kommer ske?

• Snobi

Kan tillägga att vi inte har fått några förhållningsorder, men det kan ju hänga ihop med mitt tidiga vul.

• Snobi
    Gweny skrev 2014-09-12 10:59:56 följande:

Välkommen armin!

Hoppas ni som har ägg på g, att det släpper ett fint guldägg och allt går bra nu!!!

Ingen mens har kommit här än iallafall, dag 32.

15 dagar efter äl, eller hur var det? Spännande! Känner du nåt?
  • Snobi
    Mlie skrev 2014-09-14 13:55:42 följande:

Jag har ätit min tredje tablett Pergotime idag och jag har inte märkt någon större skillnad än så länge. Men jag är precis som du rädd för nedstämdhet och ångest eftersom jag har en historia med återkommande depressioner osv. Nu vill man ju inte heller äta Sobril vid behov eftersom man försöker få barn.

Har precis svalt den första och blev automatiskt nervös, men det ska nog gå bra det här. Hoppas jag. Har också behovsmedicin som jag antar att jag måste klara mig utan nu (får fråga gyn på onsdag). Även om det förstås är tråkigt så är det lite skönt att höra att det finns fler som slåss mot mer än "bara" barnlösheten.
  • Snobi

Jag ska ta sista tabletten i första kuren idag och har inte haft några biverkningar. Så skönt! Var på vul igår och det var en blåsa på ena sidan som var ca 10,9 mm. Gyn verkade nöjd så då får väl jag också vara det och hoppas på det bästa :) Tror jag börjar med äl-test i helgen för att hålla lite koll.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?