• Lillyros

    Pergotime start sep 2014?

    Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

  • Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • SandraAndersMoa
    Lillyros skrev 2014-09-03 14:22:54 följande:

    Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!


    Hej!


    Jag följer dig gärna:) Jag har också en dotter på 4,5 år och har försökt få ett (halv)syskon till henne i ganska precis två år.


    Började med min första pergotime kur i torsdags. Så har tagit klart tabletterna och hoppas på resultat i sängkammaren ;) Ska lämna nya blodprov nästa fredag som visar om jag fick någon ägglossning eller ej.

  • Lillyros
    SandraAndersMoa skrev 2014-09-04 13:07:44 följande:

    Hej!


    Jag följer dig gärna:) Jag har också en dotter på 4,5 år och har försökt få ett (halv)syskon till henne i ganska precis två år.


    Började med min första pergotime kur i torsdags. Så har tagit klart tabletterna och hoppas på resultat i sängkammaren ;) Ska lämna nya blodprov nästa fredag som visar om jag fick någon ägglossning eller ej.


    hej! va kul! jag var för sent ute i min cykel denna månad, så får vänta tills nästa mens:( sist var det 40 dagar emellan!! suck!
    men ska bli jätte roligt om vi blir några som kan följas åt!
    känt av några biverkningar?
    ska bli skönt att få lite hjälp:)
  • Mlie

    Hej hej! Jag följer dig gärna!


    Jag börjar med Primolut och Pergotime nu i September för första gången. Vi har inga barn sedan tidigare och har försökt i mer än ett år nu på egen hand men kan inte läsa av någon ägglossning då jag har oregelbundna menstruationer. Känner mig lite nervös inför detta faktiskt. Fick bara 4 kurer utskrivna och sen skulle de "skicka mig vidare" (???) sa dem.


    Lycka till!
  • Lillyros
    Mlie skrev 2014-09-04 18:15:35 följande:

    Hej hej! Jag följer dig gärna!


    Jag börjar med Primolut och Pergotime nu i September för första gången. Vi har inga barn sedan tidigare och har försökt i mer än ett år nu på egen hand men kan inte läsa av någon ägglossning då jag har oregelbundna menstruationer. Känner mig lite nervös inför detta faktiskt. Fick bara 4 kurer utskrivna och sen skulle de "skicka mig vidare" (???) sa dem.


    Lycka till!
    härligt att ni nu får hjälp! jag gjorde en utredning innan barn ett efter ett år...sedan kom hon på naturlig väg:) när vi stod i kön till ivf!
    nu har vi försökt i snart 2 år på nummer 2...då med ett missfall. ska bli spännande att starta nästa mens! också mycket roligt att skriva med er! man tjatar ju hål i vänner/familjs huvud annars....sedan förstår inte alla! de säger ofta..."släpp tanken så kommer det" hahaha jadu den e ju inte så lätt:) men det vet ju ni och det är skönt!
    vad är primolut?
  • Mlie

    Haha! Jotack, "det kommer när det kommer", "stressa inte" osv. Ett jävla tjat. ;)


    Primolut-Nor är ett hormon som ska framkalla en "menstruation". Däremot har jag läst en massa om det nu och sett att det kan ge fosterskador och inte rekommenderas vid graviditet vilket gör en lite fundersam. Jag kommer nog vänta tills min nästa naturliga menstruation kommer och börja med pergotime då istället och förhoppningsvis få ÄL så det kommer igång utan att behöva framkalla menstruation med Primolut. Skulle det inte komma igång en menstruation två-tre veckor efter sen önskade ägglossningen får man kanske ta en en tablett Primolut då istället.


    Usch, man blir lite nojjig med alla läkemedel. Man är ju rädd det ska bli nåt fel någonstans.

  • Lillyros
    Mlie skrev 2014-09-04 19:53:19 följande:

    Haha! Jotack, "det kommer när det kommer", "stressa inte" osv. Ett jävla tjat. ;)


    Primolut-Nor är ett hormon som ska framkalla en "menstruation". Däremot har jag läst en massa om det nu och sett att det kan ge fosterskador och inte rekommenderas vid graviditet vilket gör en lite fundersam. Jag kommer nog vänta tills min nästa naturliga menstruation kommer och börja med pergotime då istället och förhoppningsvis få ÄL så det kommer igång utan att behöva framkalla menstruation med Primolut. Skulle det inte komma igång en menstruation två-tre veckor efter sen önskade ägglossningen får man kanske ta en en tablett Primolut då istället.


    Usch, man blir lite nojjig med alla läkemedel. Man är ju rädd det ska bli nåt fel någonstans.


    jag förstår dig! vill helst inte heller mixtra med massa piller...men ibland funkar det ju inte som man vill!
    har en vän som tar tab för att få mens...hon blir som ett monster av dom! så hon är lika lättad varje gång kuren är över!
    jag försöker att glädjas åt andras bebislycka...men nu börjar det bli svårt! hoppas hoppas nu pergotime funkar...för ibland vill jag ge upp! tär ju på förhållandet också...att ha sex på beställning osv.

  • SandraAndersMoa
    Lillyros skrev 2014-09-04 17:06:41 följande:
    hej! va kul! jag var för sent ute i min cykel denna månad, så får vänta tills nästa mens:( sist var det 40 dagar emellan!! suck!
    men ska bli jätte roligt om vi blir några som kan följas åt!
    känt av några biverkningar?
    ska bli skönt att få lite hjälp:)

    Okej trist! Vet hur det känns, har också haft en del långa cyklar =/


    Ja alltså, nu är det en hel del annat som har hänt inom en kort period också, men sover oroligt och har massa drömmar. Sen har nog humöret varit rätt monster-likt lite till och från (tyvärr för resten av familjenFlört)


    Fick tid för provtagning nästa fredag, så nu är det bara köra på varannan dag och hoppas på det bästa! :D Annars blir det väl några månader till man får testa hemma med pergotime innan de går vidare i utredningen.

  • Lillyros

    Jag tror jag fick 4 månader med pergotime sedan satte han oss i kö till Sahlgrenska ! Vill verkligen slippa åka dit! Jag är egenföretagare som frisör...och kommer vi dit ner måste jag nog bara dn del "sjukskriven" vet ej om jag har råd med det!

    Varannan dag:) pju! Hejja hejja er!???? tycker ju det sexiga liksom försvinner med att man måste ligga på beställning:)

    Var de första kuren du tog nu?


    SandraAndersMoa skrev 2014-09-05 10:01:49 följande:

    Okej trist! Vet hur det känns, har också haft en del långa cyklar =/

    Ja alltså, nu är det en hel del annat som har hänt inom en kort period också, men sover oroligt och har massa drömmar. Sen har nog humöret varit rätt monster-likt lite till och från (tyvärr för resten av familjen)

    Fick tid för provtagning nästa fredag, så nu är det bara köra på varannan dag och hoppas på det bästa! :D Annars blir det väl några månader till man får testa hemma med pergotime innan de går vidare i utredningen.


  • SandraAndersMoa

    Okej, ja jag tro jag också har 4 kurer sammanlagt utskrivet. Sen blir det isåfall Umeå för våran del. Men man hoppas ju verkligen att tabletterna ska underlätta och fungera så fort som möjligt:)


    Haha jajamen ;) Nä jag håller med dig, att planera in liggandet är ju inte så himla skoj. Fast för oss har det hittills inte varit nå problem i alla fall ;) Läkaren sa att det var varannan dag som gällde istället för varje dag, för spermiernas skull.


    Yes, det var första kuren nu :)


    Lillyros skrev 2014-09-05 11:53:31 följande:

    Jag tror jag fick 4 månader med pergotime sedan satte han oss i kö till Sahlgrenska ! Vill verkligen slippa åka dit! Jag är egenföretagare som frisör...och kommer vi dit ner måste jag nog bara dn del "sjukskriven" vet ej om jag har råd med det!

    Varannan dag:) pju! Hejja hejja er!???? tycker ju det sexiga liksom försvinner med att man måste ligga på beställning:)

    Var de första kuren du tog nu?


  • Lillyros

    Nej de är väl mest att när vi vill ha barn måste det räknas dagar, tas prover, liggas varannan dag, vänta, bli besviken, prova igen, ta tester osv...tar liksom bort det fina i det hela! Börjar bli bitter och det vill jag inte bli!:( hoppas vi kan peppa varann här inne:)

    Är RH negativ blodgrupp oxå...missfall kan vara vanligt då, hade ett missfall i maj förra året vecka 12....rädd att om det väl tar sig att det blir så!

    Min dotter vill så gärna ha ett syskon! Vore kul att kunna ge henne det!


    SandraAndersMoa skrev 2014-09-06 21:43:01 följande:

    Okej, ja jag tro jag också har 4 kurer sammanlagt utskrivet. Sen blir det isåfall Umeå för våran del. Men man hoppas ju verkligen att tabletterna ska underlätta och fungera så fort som möjligt:)

    Haha jajamen ;) Nä jag håller med dig, att planera in liggandet är ju inte så himla skoj. Fast för oss har det hittills inte varit nå problem i alla fall ;) Läkaren sa att det var varannan dag som gällde istället för varje dag, för spermiernas skull.

    Yes, det var första kuren nu :)


Svar på tråden Pergotime start sep 2014?