• Sophie16

Pergotime start sep 2014?

Hej alla! Jag o min man har inga barn från tidigare. Jag är 29. Han är 33år. Ingen av oss har lyckats göra "felsteg" i ungdomen. Men andra ord.; Jag har aldrig blivit gravid . Har aldrig använt medikament preventions metoder. Inga MF. Ingenting. Försökt i 1 år. Starta med pergotime 1-5 sep 1 tab. dagligen. Var på VUL för 2 dagar sedN. Det var två mogna follikler!! Dubbelchans!! Jag hoppas på tvillingar vi ska mysa fred lörd söndag.

Håller tummarna för oss alla !

• Sophie16

Hej. Knytetsmamma.

Min gynekolog sa att vi skulle ha samlag fredag lördag söndag.

Kommer inte ihåg storleken. Tror den ena var 18 o den andra 16. Min livmoder hade tre-linjers tecken - vilket innebär att den är redo.

PS. Hur svarar man på en kommentar? Jag är helt ny på sidan. Det här är mitt andra inlägg någonsin.

• Sophie16

Hur svarar ni på varandras inlägg? Hjälp jag är helt ny på sidan. Solros du får gärna uppdatera oss efter helgen. Jag håller tummarna!!

• Sophie16

Faaaaan va trist!!jag hade verkligen hoppats på dig - ett hopp för oss andra ! Oh snälla Gud kan inte vi alla plussa ungefär samtidigt o lyckas behålla fostret hela graviditeten ut OCH ta ut mammaledighet tillsammans???

Hmm va många steg det är tills babyn är ute

enligt vår gyn skulle vi planera samlag fred lörd söndag. Min man blev tvungen att jobba jour efter sin arbetsdag - vi missade hela dagen idag. Jag e så ledsen. Tror ni det spelar stor roll?

Ja jag skriver via iPad. Hmm är det därför det inte går??

• Sophie16

Tack för rådet. Hoppas det funkar nu. Hur orkar ni varje dag? Min man kan få prestationsångest. Han klarar det inte alltid. Min längtan efter barn har tagit över mitt liv helt. Det enda jag tänker på. Det enda jag vill. Därför har jag fixat hem sterila sprutor 3 som backup om han inte får till det. Heminsemination! Jag tänker inte förlora mina ägg förgäves.

KnytetsMamma skrev 2014-09-13 07:19:59 följande:

Åh nej.....jag som hade hoppats och trott på dig. Men i så fall har du ju en kortare cykel än du brukar och det är väl i så fall positivt.Om du vill svara på en kommentar så klickar du på knappen med situationstecken till höger i inlägget, då citerar du vad den har skrivit och kan svara i kommentaren.

Förhoppningsvis räcker det ju med lördag och söndag. 

Vi har verkligen "legat i" sedan första vul som var i tisdags förra veckan: onsdag, fredag, söndag, tisdag, onsdag och fredag (igår) och förmodligen var det äl nån gång mellan tisdag och torsdag denna vecka så hoppas verkligen att det tagit sig...

• Sophie16

Jag hoppas verkligen på att ni får ett plus! Återstår att se. Uppdatera gärna tråden

KnytetsMamma skrev 2014-09-13 07:41:41 följande:

Vi orkar inte varje dag, eller i alla fall inte min man. Han brukar verkligen inte fixa så här många ggr på kort tid men vi ville ju verkligen inte missa ägglossningen så då fick vi ligga i.....men nu sista dagarna har det varit väldigt svårt för honom att komma....han sa att det känns typ som att allt är slut och att det inte finns mer som kan komma ut.....Men tanken om insemination hemma har också slagit mig men det har inte behövts än....

• Sophie16

Prestationsångest under samlag därmed svårt att få utlösning.

Han får göra det på egen hand i en plastmugg (engångsartikel sä klart) sen när han är färdig får han ge muggen till mig. Man drar upp sädet med steril engångs spruta. För in den is kjeden o sprutar. Jävligt osexigt o absolut inte romantiskt. Men lättare när man känner sin egen kropp . Det var iaf planen. Vi klarar inte av att ha sex så ofta.

Solros78 skrev 2014-09-13 17:09:40 följande:

Vi kör max varannan dag i väntan på äl och sen en eller två gånger om det blir positivt ältest. Prestationsångest har inte varit något problem här, däremot är sexlusten hos oss båda på noll efter flera gånger på kort tid, vi har rätt lite sex annars. Men vi är överens om att det är ok med lite fabrik i det här läget.

Vad skulle insemination hjälpa, får han inte utlösning vid sex har man ju inget att inseminera med?

• Sophie16

Hej så kul med så många fler i tråden nu!

Jag börjar bli skengravid igen. Blir alltid det när jag hoppas lite extra omöjligt att känna symptomer så tidigt ; jag vet ju det. Men är observant på var enda liten tecken som ska tyda på graviditet ... Det kan vara gaser i tarmarna men mitt sinne uppfattar att dem som livmodern gör sig i ordning för det planterade ägget. . När ett rap är på G misstolkar jag det för illamående den lilla sekunden. Hahaha så patetiskt :-/ men så jobbigt har vi som aldrig har varit gravida o inte har blekaste aning om hur det ska kännas.

Men har absolut inga förväntningar.; (försöker intala mig själv det iaf ) men har hoppet uppe trots många negativa grav tester o blir alltid lika ledsen när tant röd kommer.

Vi får hålla tummarna för oss alla.

Jag kommer ta mitt första grav test 1 oktober om inte tant röd hälsar på innan så klart. Uppdaterar er när september är slut.

• Sophie16

Ivf utomlands ska vara billigare. 16 000 för hela paketet i Serbien

Kan ej svenska priser eller andra länders priser

• Sophie16

Sant. Du har rätt. Det blir nog jobbigt. Mkt uppföljning. O kontroller. Känner ett par som gjorde IVF i Barcelona förra året.

KnytetsMamma skrev 2014-09-20 20:18:38 följande:

Fast det är ju rätt dyrt och bökigt att göra det i Serbien, vet inte hur IVF går till i Sverige men känns som att man måste göra mer än ett besök och då blir det lite krångligt.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?