• Mlie

Pergotime start sep 2014?

Hej hej! Jag följer dig gärna!

Jag börjar med Primolut och Pergotime nu i September för första gången. Vi har inga barn sedan tidigare och har försökt i mer än ett år nu på egen hand men kan inte läsa av någon ägglossning då jag har oregelbundna menstruationer. Känner mig lite nervös inför detta faktiskt. Fick bara 4 kurer utskrivna och sen skulle de "skicka mig vidare" (???) sa dem.

Lycka till!
  • Mlie

Haha! Jotack, "det kommer när det kommer", "stressa inte" osv. Ett jävla tjat. ;)

Primolut-Nor är ett hormon som ska framkalla en "menstruation". Däremot har jag läst en massa om det nu och sett att det kan ge fosterskador och inte rekommenderas vid graviditet vilket gör en lite fundersam. Jag kommer nog vänta tills min nästa naturliga menstruation kommer och börja med pergotime då istället och förhoppningsvis få ÄL så det kommer igång utan att behöva framkalla menstruation med Primolut. Skulle det inte komma igång en menstruation två-tre veckor efter sen önskade ägglossningen får man kanske ta en en tablett Primolut då istället.

Usch, man blir lite nojjig med alla läkemedel. Man är ju rädd det ska bli nåt fel någonstans.

• Mlie
    Snobi skrev 2014-09-10 13:03:23 följande:
    Är mest orolig för nedstämdhet, ångest, oro m.m. för det kommer och går tillräckligt ofta ändå i form av jobbig pms. Illamående och i värsta fall kräkningar vore inte heller så kul när vi ska ut med jobbet.. Annat som blodvallningar, sömnsvårigheter och huvudvärk kan jag hellre stå ut med.

Beklagar ditt missfall förresten. Måste vara fruktansvärt :(

Jag har ätit min tredje tablett Pergotime idag och jag har inte märkt någon större skillnad än så länge. Men jag är precis som du rädd för nedstämdhet och ångest eftersom jag har en historia med återkommande depressioner osv. Nu vill man ju inte heller äta Sobril vid behov eftersom man försöker få barn.

• Mlie
    Kattungen skrev 2014-09-13 22:43:27 följande:

Nu har jag nyss tagit min allra första tablett Pergo!! Lite nervös, nyfiken på biverkningar och resultat!!

Lycka till! Är på min tredje tablett idag!

Måste ringa Gyn på måndag för jag skulle komma in och gör UL nån dag men jag blev så bombarderad med info angående tabletter och grejer när jag var där sist att jag helt missade när/var och hur jag skulle ringa och beställa tid. :P

• Mlie

Igår fick jag ett positivt ÄL-test efter 5 dagar med pergotime. Så nu är det väl bara att köra på.Tog ett Clearblue ägglossningstest som visar de 4 mest fertila dagarna. Eftersom jag var så borta i huvudet när jag var hos gyn sist och fick alla instruktioner så har jag inte varit och gjort ett VUL utan får kolla det nästa kur.

Första påvisade ägglossningen sen i december. Tänk vad en smiley kan göra en glad.

• Mlie
    Solros78 skrev 2014-09-18 09:56:33 följande:
    Ja en smiley kan verkligen göra all skillnad! Vilken dag i cykeln fick du utslag p
    Solros78 skrev 2014-09-18 09:56:33 följande:
    Ja en smiley kan verkligen göra all skillnad! Vilken dag i cykeln fick du utslag på?
    -------

Dag 11. Lite märkligt att det blev så tidigt. Började med Pergotime på femte mensdagen och sen åt jag dem i 5 dagar och 6e dagen får jag utslag. Idag har jag minsann rätt ont i magen faktiskt. Huu!
  • Mlie

Ojojoj, här händer det mycket! Blev mycket att läsa ikapp!

Lycka till alla som väntar på era gravtest nu! Och lycka till till er som börjar med era kurer nu! Jag håller tummarna för er alla.

Jag har haft min ägglossning efter enkelkur med Pergotime och nu är det väl bara att vänta och se om det lyckats den här  gången. Det var ju roligt att få ett positivt ägglossningstest. Det var det första sen i december förra året. Att en smiley kan göra en så glad! :)

Är det bara jag här som tycker det är lite jobbigt att ha så mycket sex under tiden? Jag tycker det är svårt att komma igång och känna för det många gånger.

• Mlie
    Lillyros skrev 2014-09-23 15:52:25 följande:

Jag kan hålla med dig om sexet! Har inte alltid lusten där...men måste ju typ ändå! Å har man väl kommit igång brukar de ju va rätt trevligt:) men jag tycker det är lite fabrik!

Jovisst är det trevligt när man väl kommer igång, :) men det blir lite fabriksvarning emellanåt. Min man är väldigt nöjd i alla fall och jag är lite lite smått glad över att få en paus nu till BIM. ;)
  • Mlie

I vårt förhållande är det nog mest jag som har prestationsångest. Sista dagen orkade jag verkligen inte. Även om min man är mer på hugget än vad jag är så erkände till och med han att han var less på det nu. Hoppas på ett plus om två veckor så man kan på andas ut lite. :)

• Mlie
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:25 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det Glad

Åååh grattis! Vad härligt! :D
  • Mlie

Är det någon som mår illa efter ÄL? Jag har denna veckan känt mig lite halvt illamående. Man vågar ju inte hoppas på något så därför undrar jag om det kan vara hormonerna som gör det? Har ändå haft rätt ont i magen efter sista tabletten Pergotimen fram till ÄL.

• Mlie

Åååh denna väntan. Jag har ömma bröst, ont i magen, jag har inte fått nån mens än men inget positivt gravtest. :-/ Så själv känner jag väl att det nog bara är att invänta mens och hoppas på bättre lycka nästa kur.

• Mlie

Nu har jag gjort två graviditetstest, en dag tidigare än vad jag tänkte. Men i alla fall så var det två svaga plus som visade sig! :D Jag känner mig så otoligt glad just nu. Vågar knappt tro det!!!

• Mlie

Tack allihopa. Man har inte fattat det än och hoppas bara att det håller i sig. Många grattis till er andra som plussat med och många "heja heja" till fler plus i tråden! :D

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?