• Gweny

Pergotime start sep 2014?

Hej, jag följer gärna också med er. Har precis avslutat min 1a kur med pergotime. Blodprovet nu efteråt visade på ägglossning, men tyvärr så verkar det inte ha tagit sig, har långa och orgelbundna cykler, så får se när mensen kommer.

Vi har försökt i 1,5 år, efter 1 år lyckades vi oväntat och spontant att bli gravida, men slutade tyvärr i ma, så var väldigt tufft.  Jag har barn sen innan, men med en annan man.

ska nu köra 3 kurer totalt med pergotime, sen blir det annars ett nytt möte med min gyn, se vad hon planerar isåfall.  Dem har nämnt IVF, så får väl ha det i åtanke i värsta fall.

• Gweny
    Snobi skrev 2014-09-09 12:43:39 följande:

Hoppar in eftersom jag fick recept på pergotime idag. Är på cd 37 och brukar sällan ha längre än 38 dagar så jag hoppas mensen kommer snart. Men känns också väldigt nervöst, är framför allt rädd för psykiska biverkningar eftersom jag brukar reagera starkt på hormoner (testade p-piller en gång i tiden, har ofta jobbig pms osv). Har det varit jobbigt för er?

Jag var också väldigt nojig över biverkningar, men fick inga alls nu under min 1a kur och blev äl!  

får se hur det blir nu med min 2a kur, hämtade ut dem nya tabletterna idag. Bara vänta på mensen nu, igen...
  • Gweny
    KnytetsMamma skrev 2014-09-09 20:08:50 följande:
    Förstår att du grubblar på sånt men tyvärr finns det ju inga svar i de flesta fall. Jag fick själv ma i juli efter min första kur pergo och varje gång jag ser en gravid kvinna eller nyfödd bebis tänker jag på det och att jag eg. skulle varit i typ vecka 20 nu. Men försöker att inte gräva ner mig för mycket utan se framåt och hoppas att pergotime kan hjälpa oss till ett fint plus.
    jag skulle också ha varit runt v.20 nu, tänker inte på det så ofta, men ibland kommer det över mig och sambon, var tufft att gå igenom, hoppas som du säger att pergotime kan hjälpa oss alla nu!

såg din tidigare fråga med, men nä, jag har inte testat med gravtest, känner verkligen inte av något och har cykler på 40-45 dagar i snitt. Är på dag 30 idag, så avvaktar några dagar till iallafall.
  • Gweny

Knytetsmamma>> Jag hade äl på dag 17, så verkar stämma med mina längre cykler. Jag har blivit så ledsen över alla falska förhoppningar och negativa tester, så jag håller mig ett tag till från att testa.

solros78>> välkommen in, vi har ju setts i andra trådar och försökt lika länge. 

ja jag försöker ju också få till mitt 3e(dock sambons 1a), så frusterande att kroppen har fungerat, men nu plötsligt stämmer inget och massa problem.  Gör det inte lättare. 

• Gweny
    KnytetsMamma skrev 2014-09-11 12:33:17 följande:
    Då är det kanske smart att vänta lite med att testa. Men hur lång lutealfas har du då? Jag tror jag hade äl i tisdags eller igår (cd 18-19) och tänkte nog testa om 14 dagar.....
    Jag har faktiskt ingen större koll på det, för har varit så olika varje månad nu länge, så liksom gett upp att försöka ha översikt.  
  • Gweny

ja det är spännande dagar, men försöker att inte ha för mycket förhoppningar. blivit besviken många ggr.   

solros>> jo man är ju äldre och vikten har tyvärr blivit mer, svårt för mig också med sånt otroligt sockersug och svårare att gå ner just med sköldkörteln osv, men måste kämpa på. att gå ner några kg i vikt, ska tydligen göra stor skillnad och kan få igång äl bättre.

Vi har inga förhållningsorder eller vul från våran gyn. blir mer koll sen vid dubbelkur sa hon.  är så liten chans vid enkelkur, men om vi var väldigt oroliga för tvillingar, så kunde hon göra det, men vi struntade i det. lever lite vilt.

• Gweny

Välkommen armin!

Hoppas ni som har ägg på g, att det släpper ett fint guldägg och allt går bra nu!!!

Ingen mens har kommit här än iallafall, dag 32.

• Gweny
    Snobi skrev 2014-09-12 11:10:30 följande:
    15 dagar efter äl, eller hur var det? Spännande! Känner du nåt?
    stämmer, vilken koll du har.  
    nä känner inte av något misstänkt iallafall, jag har blivit väldigt avtrubbad efter alla gånger man trott och det sen inte varit något. avaktar över helgen, jobbar som tur är hela helgen, så jag kan tänka på annat.
  • Gweny

Häpp, nu ikväll så kom starten för kärringen, som nog kommer igång ordentligt imorgon.   ännu ett försök åt fanders.... suuuck. 

• Gweny

Tack för era ord, det värmer! Kommit igång riktigt nu. Men som knytetsmamma sa, jag får iallafall tänka positivt att den blivit kortare/normalare cykeln. Nu blir det ladda för 2a kuren. Hoppas bättre tur för er andra!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?