• Fru Karlsson

Pergotime start sep 2014?

Vi har också försökt med syskon i snart två år nu och har äntligen fått pergotime.Ska ta enkelkur och tog första igår,spännande och lite orolig över hur jag ska reagera på medicinen, har egen äl men läkaren tyckte vi kunde prova för att "boosta" den lite extra.Har redan fått värmesvallningar följt av frossa.
    Det här är vår enda chans till och lyckas naturligt då vi inte har möjlighet att göra ivf.Skulle vara roligt och följa andra i samma sitution och andra som också tar Pergo.Och är såå nyfiken på om det kommer funka! Jag är 30 så borde inte ha åldern emot mig.

• Fru Karlsson
    Lillyros skrev 2014-09-20 08:20:27 följande:

Hej!

Varför får ni inte ivf? Om min kur inte funkar nu får vi ivf! Är nog samma för mig att de ska boostas lite:) få igång kroppen liksom:)

För att vi har tyvärr inte råd nu:(
  • Fru Karlsson
    KnytetsMamma skrev 2014-09-20 11:04:00 följande:

Jag tror att man inte får IVF om man redan har barn tillsammans. Har jag fel?

Det stämmer,vi får bekosta det själva så jag hoppas verkligen pergotime hjälper!
  • Fru Karlsson

Nu är äl över och tagit min första kur pergotime klart,har skrivit här innan tror jag om inte annars så har vi ett gemensamt barn på 3 år och försökt med syskon i två år.
    Fick dock ingen tid för undersökning för och kolla hur äggen ser ut då läkaren bara är på plats onsdagar och torsdagar.Ringde typ i panik i onsdags och såklart var det fullbokat.Är så orolig att jag släppt mer än ett ägg och vi vill bara ha ett i taget;)
    Han sa det var jätteliten risk för tvillingar med enkelkur men man vet aldrig och jag är så orolig.
    Hade dessutom en fruktansvärd äl smärta i Lördags i samband med att ägget släppte som jag aldrig haft förut.Vill inget hellre bli gravid men nu får man gå och oroa sig för detta istället.Varför ska det vara så svårt!? Nu när äl är över är det ju försent och kolla,eller? är det vanligt att det släpper fler ägg med pergotime enkelkur?

• Fru Karlsson
    FruForel skrev 2014-09-29 08:56:26 följande:

Var på ultraljud nu på morgonen. Hade tre äggblåsor på 20, 16 och 15 mm. Inte bra sa läkaren och gav oss sexförbud och så ska jag nästa månad köra på halv tablett pergotime. Åh vad ledsen jag känner mig, efter all väntan så får vi inte ens försöka denna månad. Vill inte bli gravid med trillingar iof. Vad jag förstod på läkaren var det stor risk att det kunde bli så. Så då får vi väl bita i det sura äpplet och ge det mer tid...

Hon sa också att livmoderväggen var väldigt tunn, vad innebär det? Någon som känner igen sig?

Oj herregud,av enkelkur?? 1 tablett? Alltså jag får smått panik nu,vill bli gravid men hade velat kollas upp innan för det förekommer som sagt även om chansen är liten! Nu har ju vi kört på vid äl dagarna nu och jag har reagerat mycket på medicinen och haft mycket äl värk,men nu vet jag inte.Är sjukt orolig nu! Dåligt av läkaren tycker jag att inte ha det som rutin att följa upp!

Tråkigt och låta detta försök för er gå förbi men fler än ett på en gång orkar man ju inte,inte när man redan har ett!
  • Fru Karlsson

Nej,nån som vet var man kolla med tidigt ultraljud för och se hur det ser ut nu efter äl menar jag? Läkaren jag brukar gå till kollar inte göra undersökning förrän mensen uteblivit!!

Fast jag tagit pergotime sa han så!

• Fru Karlsson
    ronja111 skrev 2014-09-29 10:17:38 följande:

Jag vet bara att jag får ta blodprov för att se så ägglossning verkligen skett. Det kan du ju be om! Mitt brukar tas på dag 22.

Ja det kan man ju göra men gjorde det i början på utredningen i samband med de andra proverna så han vet att jag ägglossar så han tyckte inte det behövdes...
  • Fru Karlsson

Ok,de brukar inte följa upp dig heller? Har man egen äl så brukar man inte göra det sa han men tycker ändå det borde göras då det är vanligt som flera här att fler än ett ägg lossar.Jag hoppas jag blir gravid för vill inget annat så ska försöka inte oroa mig:) Inte säkert de hjälper överhuvudtaget...

• Fru Karlsson
    HopeRope skrev 2014-09-29 17:28:39 följande:

Hej! Det är jag som är FruForell, har hittat mina gamla användningsuppgifter nu :)

Ja, enkelkur av pergotime och tre ägg. Ska köra på halva dosen nästa gång.

Solros, jag tycker också det stora borde släppa först, sen kanske det inte ens blir något av de andra? Men vågar såklart inte chansa. Jag är ödmjuk inför forskningen och så lycklig att få chansen till hjälp att bli gravid. Och trillingar har jag ingen lust med ;)

Oj,hoppas jag bara blir gravid med ett nudå för nu är äl över och liksom försent. Hjälp! :/
  • Fru Karlsson

Hade du egen äl innan pergo? Jag hsr tegelbunden egen äl.Min läkare sa det är jätteliten risk,men fattar inte varför man inte följer upp efter och innan äl.Trodde det var självklart vi skulle göra det

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?