• FridaNC

Pergotime start sep 2014?

Jag hoppar också in här. Fick pergotime utskrivet idag men påbörjar först en kur provera (idag) för att få en mensblödning. Beräknar börja ta pergotime i slutet av september.

Vi har försökt i 1,5 år och fått ett X under den tiden. Efter Xet har inte min ägglossning fungerat som den ska men alla prover visar normala värden så nu håller vi tummarna för att pergotime ska göra susen.

• FridaNC

I morgon är det äntligen dags för VUL för min del. Cd 12 i morgon. Det är första kuren pergotime för min del och har upplevt en del biverkningar. Känns som att jag fått lightversioner av de flesta biverkningarna men inget som varit jättejobbigt. Har intalat mig själv att biverkningarna är tecken på att tabletterna verkar.

Känner mig ganska hoppfull idag då ägglossningstestet i morse visade på hög fertilitet (blinkande smiley på CB digitala).

Håller tummarna för positiva besked i morgon!

• FridaNC

Spännande att flera närmar sig BIM. Själv är jag på cd 23 och dagarna har aldrig gått långsammare. Jag ska ta blodprov hos gyn i morgon för att se om jag haft ägglossning. Gravtest har jag tänkt försöka vänta med i ca 10 dagar till i alla fall.

Jag reagerar just nu på var enda liten känsla i magen och försöker tyda signaler. Men ena dagen är jag säker på att det har funkat för att nästa dag vara lika säker på att det inte blivit nåt. En jäkla bergodalbana det här.

Sambon börjar också bli otålig nu och ställer fler och fler frågor om när man kan testa och sådär.

• FridaNC
    monn skrev 2014-10-12 16:38:04 följande:

Jag tog min första tablett Pergotime idag, spännande! Har läst runt lite och hos många så verkar det som om man åker in till barnmorskan och gör ultraljud för att se om ägg är mogna och skall lossna, har ej fått denna info! Ej heller har vi kollat upp min mans spermier.

Spännande! Hoppas att det går bra för dig. Det verkar vara väldigt olika det där med ultraljud har jag märkt här men jag var på ultraljud cd 12 och ska lämna blodprov i morgon för att ta reda på om ägget verkligen har släppt.

Om jag vore du skulle jag kontakta barnmorskan och ställa frågan till hen om du kan få komma på ultraljud. Framför allt om du är orolig för att få tvillingar/trillingar.

Lycka till!
  • FridaNC
    monn skrev 2014-10-12 19:13:39 följande:

Tack! Hade varit så himla fantastiskt om jag blev gravid! Jag skulle ringa henne och berätta hur jag mådde efter första månaden, kan ju be om ultraljud då. Var bor du? Går du privat?

Gör så, men ring hellre en gång extra om du blir orolig eller får problem med biverkningar.

Jag bor i Norrköping och går privat. Har en jättebra gynekolog som hellre tar ett prov för mycket än ett för lite. Känner mig väldigt trygg med henne.
  • FridaNC

Äntligen blev det min tur! Plussade nu på morgonen!

Har gått runt ett par dagar och varit säker på att det måste varit graviditet jag kände av. Samtidigt har tankarna kommit att det vore för bra för att vara sant.

Det är min första vända på pergo och jag fick ägglossning på cd 17 idag är det cd 29.

Igår låg jag och sambon och pratade sent in på natten om hur mycket vi längtar men att det kan ta ett par försök så vi skulle inte bli för besvikna om det inte blev något den här gången.. Till sambon har jag sagt att jag ska testa på måndag men nu på morgonen när han åkt till jobbet kunde jag inte vänta längre. Sambon ska jag överraska i eftermiddag :)

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?