• helnil_

Pergotime start sep 2014?

Hej tjejer! Hoppar in här i tråden :) jag och min sambo har försökt få barn i 1,5 år men jag har antagligen inga eller väldigt glesa ägglossningar. Jag tog min sista pergotime tablett i tisdags morse och ska till gyn på måndag för att kolla! Har aldrig varit gravid och sambon har inga problem så hoppas tabletterna hjälper mig med ägglossning :) otroligt inspirerande med alla som blivit gravida hittills då är inte hoppet ute :)

• helnil_

Ja dom har faktiskt inte sagt något om att inte ha sex innan även om jag har reagerat på det med tanke på vad många härinne skrivit! Egentligen ska jag dit på cd 14 som är imorgon men eftersom det är söndag så blev det cd 15, måndag. Fick mens på måndagen och tog sen pergo fre-tis alltså från dag 5. Håller med om att det är lite sent, tänk om man redan haft ägglossning? Men jag vet inte om de räknar med att ägglossningen ska komma lite senare med pergo? :) jag återkommer med info när jag varit där :)

KnytetsMamma skrev 2014-10-04 06:39:44 följande:

Välkommen!!!! Får ni ha sex innan vul på.måndag? Annars tycker jag det låter sent med vul på cd 17 men det finns kanske en tanke med det.

• helnil_

Grattis skinny mie! Själv kom jag precis från ett nedslående besök från gyn. Första kuren pergo har inte lett till att äggen reagerat. De var lika små som vanligt :( trodde verkligen att det skulle funka med pergo så känner mig mer besviken än jag trodde. Nu har jag fått

Dubbel dos utskriven men nu dröjer det ju en månad till innan vet om det gett något resultat :( hon tyckte inte ens att det var värt att ta att blodprov, hon var helt bombsäker på att jag inte skulle få ägglossning. Däremot trodde hon jag skulle få en mensliknande blödning om ett par veckor, om inte så får jag ta en till kur provera. Någon som varit med om att enkel dos inte lett till ägglossning och som ökat på dosen?

• helnil_
    rhoddan skrev 2014-10-06 18:52:11 följande:

Det var samma sak för mig! Enkel dos ingen ägglossning dubbel dos ägglossning men för högt värde så fick enkel dos igen. Så får se hur d går denna gång.

Ja men då finns det hopp iaf med dubbel kur :) segt å vänta en hel månad bara! Drygt för dig att gå tillbaka till enkel dos igen, tänk om du inte får ägglossning igen nu då? :/

Tack för pepp ni andra också!

Solros78, jag har inte fått någon order om att hoppa över, min gynekolog sa bara idag att jag skulle vänta till cd 30-40 och se om mensen kommer och då påbörja en ny kur. Men kan det bero på att jag inte hade ägglossning nu? Om man har det så kanske de räknar med att kroppen själv ska fixa en mens och ägglossning månaden efter? Att kuren hänger kvar?
  • helnil_
    sofie8702 skrev 2014-10-08 12:48:25 följande:

Ja orkar inte mer nu asså... fick svar idag att jag troligtvis inte haft någon ägglossning eller att testet visar fel och att den då är försenad. Gick ju så lätt förra varför ska de va så svårt. Är det någon som vet när mensen kommer om man inte haft ägglossning? Blir den försenad eller kommer den bim dagen?

Fy vad tråkigt, vet hur det kändes nu när jag fick svar om att jag inte hade haft äl man blir så ledsen :( alltså jag har typ aldrig mens.. Får den typ tre gånger om året. Så jag måste nog äta provera igen för att få mens den här månaden men ska vänta å se.
  • helnil_
    Lilltrollet skrev 2014-10-08 19:09:04 följande:

Jag är på cd 17 idag och de andra kurerna för tre år sen fick jag äl cd 18.. Jag är extremt svullen över magen idag, nån annan som blivit det kring äl? Jag blir lite orolig när jag läste att nån blivit svullen och det sen visade sig vara 16 ägg när de gjorde vul... Jag har inget vul inbokat alls.

Jag vet inte hur det känns att ha ägglossning däremot fick jag när jag började med pergotime info om att omgående kontakta gyn om man fick ont och var jättesvullen eftersom det kunde bero på överproduktion av ägg. Svårt å veta ju om det är det eller bara vanlig svullnad :/
  • helnil_
    Gweny skrev 2014-10-14 14:32:48 följande:

Var precis på toaletten och där kom menskärringen till mig....

Vad trist :( själv väntar jag ju på mensen, vet inte om jag kommer få någon automatiskt, det dröjer nog 1-1,5 vecka till innan jag vet. Vi får hålla tummarna att det funkar för oss nästa månad!
  • helnil_

Usch igår fick jag veta att ytterligare en kompis till mig är gravid. Hon ska ha i februari och har inte ens sagt något förrän nu.. (Vi bor långt ifrån varandra just nu) hon slutade med p-piller 10 mån efter mig och blev gravid på första försöket.. Och själv står man här och stampar. Självklart blir jag glad för hennes skull men samtidigt ledsen för min egen och det känns så himla orättvist :(

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?