• Pusheen

Pergotime start sep 2014?

Hejsan. Jag har följt er ett tag nu utan att skriva men hoppar in här nu :) Jag har fått min mens idag tyvärr. Trodde faktiskt att det skulle ta sig denna andra enkelkur med pergo. Kändes så men ack vad kroppen luras :(

Jag har en kur kvar och jag är i väntans tider på att få en tid hos rmc i Malmö. Jag och min sambo har blivit utredda på en mottagning där de inte kan göra mer för oss så de har skickat remiss.. Vi är ofrivilligt barnlösa, har dock bara en äggledare kvar då jag fick opereras akut för X i aug -13 :( Vi har totalt försökt i över två och ett halvt år. Hoppas på att kunna äta pergotime fram tills vi får tid för vidare utredning. Har blivit spolad i min äggledare.. Aj aj!

• Pusheen

Jag var med om det en gång, exakt samma. Trodde också att jag hade ÄL två gånger. Visade sig att jag var gravid men tyvärr slutade det i ett utomkvedshavandeskap.

• Pusheen
    pergotimestina skrev 2015-01-21 07:24:38 följande:

Va det också bara ett par dagar i mellan "ägglossningarna? "

Blev helt paff när jag såg smaily en gång till!!!

Ja det var ett par dagar mellan eller en vecka.. Minns inte riktigt men blev väldigt paff när jag fick ÄL-flytningar en gång till. Jag kollade aldrig med stickor då men fick flytningar. Jag frågade en barnmorska om man kunde ha två omgångar samma cykel men har för mig att hon sa något i stil med att det var knappast troligt. Fick småblödningar sen och blev opererad då de tog bort min äggledare. Inte blivit gravid sen dess :( Ivf väntar nu..

Hoppas du är gravid!
  • Pusheen
    pergotimestina skrev 2015-01-21 20:40:53 följande:

Åhhhhhh va hemskt för dig :( hoppas att det inte är ett utomkvedshavandeskap bara ...

Det känns så jobbigt att vänta dessa 2 veckorna bara...

Jag har tagit mina 3 omgångar med pergotime enkeldos nu och har en ny tid till gyn den 10/2 så får vi se vad det blir av mig Hahahh.

Min mamma tog bort sin ena äggledare och läkaren sa till henne att chansen till att bli gravid va ca 20-30% 4 månader senare va hon gravid och jag fick en lillasyster :) detta va dock ett tag sedan men det är aldrig omöjligt :)

Har du kommit långt i din IVF behandling?

Hoppas att du också snart blir gravid :)

Då har vi kommit lika långt :) Jag har också ätit tre enkeldoser utan att det tagit sig. Vi ska på vårt första besök inför ivf imorgon torsdag faktiskt så vi har inte kommit någonstans i vår ivf än så länge :) Får se hur planen ser ut efter imorgon!

Men oj, sa de så liten chans till henne med bara en äggledare? Till mig har de sagt att det inte skulle ha någon betydelse men det vet jag inte om jag tror på.. Här är man ju nu och ska få ivf.. :S

Mitt var ju bara "otur" så ditt sitter säkert på rätt ställe ifall du är gravid :) håller tummarna :)
  • Pusheen
    pergotimestina skrev 2015-01-22 18:20:45 följande:

Men va kul att vi är på samma punkt , dock inte så roligt att inte vi blir gravida...

har du också tagit enkeldoser? Det finns ju dom som tar trippel doser för att ägglossning en verkligen ska komma igång!!!

Vi får inte ge oss :)

Jag lurar verkligen mig själv varje månad och tänker shiit nu måste jag vara gravid för nu mår jag illa och det sticker i tjejmagen hahahahh men denna månaden känner jag ingenting inte ens i brösten...

Jag tänkte testa om en vecka för då har det gått 10 dagar Hahaha det är så svårt att vänta:/

Hoppas verkligen det tar för oss bägge två :))))

Jag håller mina tummar och tår för dig med :)

Vet exakt vad du menar! Varit "gravid" många gånger! :)

Denna gången var det brösten som var extra ömma.

Så himla jobbigt att vänta!

På tal om vänta.. Det gick jättebra idag på första ivf-mötet. Här hämtat all medicin och sprutor och allt för att börja. Får min mens imorgon tror jag och då hade vi kunnat börja denna cykel. Det hade varit så underbart skönt MEN eftersom jag tagit pergotime förra cykeln så vet jag inte nu om vi måste vänta till nästa. Jag ska ringa och fråga imorgon. VILL INTE VÄNTA MER!

Ja.. Jag har tagit tre enkelturer precis som du :)

Till mig sa nu denna doktor att mina äggstockar var såna som gjorde ägglossningen trög och det är det som gjort det svårt för oss. Fråga mig inte hur hon såg det men hin verkade bombsäker på det och verkade mycket skicklig och förtroendeingivande. Märktes att hon visste vad hon snackade om!

Jag tror du är gravid hi hi ;)
  • Pusheen
    pergotimestina skrev 2015-01-22 22:08:39 följande:

Va roligt att det gick bra på ivf mötet:) hoppas att du kan börja redan nu ; )

Gud va modig du är som vågar dig på med sprutor :/ jag är LIVRÄDD för sprutor , så om det skulle vara så att det skulle bli aktuellt så blir det en årsförbrukning med emla kräm :) Hahahahha

va skönt för dig att du hamnade hos en bra läkare , jag fick reda på att min gyn läkare har slutat... Hon har tydligen flyttat till sthlm...

så nu är det ett inbokat besök den 10/2 :)

Då ska dom nog även kolla killens spermier också :) stackaren han som tycker sånt är så pinsamt Hahahhahaha, men det är inte bara jag som ska lida Hahahahha!

Men din gyn läkare tyckte inte att du skulle testa dubbel eller trippel kur med pergotime då eller?

Man blir galen av alla olika svar och råd från läkare ....

Tack va söt du är som hoppas, det hade ju varit skönt med ett plus så jag slipper sprutorna....

Haha!! Emlakräm haha! Du, jag fick provsticka mig idag och det kändes typ INGENTING! Lovar! Inte alls obehagligt, så om det blir så att ni hamnar där så kommer det gå skitbra! Inget att vara orolig för :)

Nej.. Ingen dubbel eller trippel.. Vet inte varför eg men tycker det är skönt att slippa pergo :)

Jaså har de inte kollat hans spermier än? Konstigt att de behandlar dig utan att ens kollat honom?

Jo tack.. Pinsamt.. Jag tyckte faktiskt att det var pinsamt att bli gynundersökt framför ögonen på min kille idag! Tänkte att det var lika bra att vänja sig. Han kommer ju dock vara med vid födseln om det blir ngt barn vill säga!! Haha!

När började ni er utredning? Vi började i slutet av augusti. Kanske har med åldern att göra hur mycket de väljer att skynda? Jag blir 33 i mars :S
  • Pusheen

Wow jag lyckas ha lite flyt! Var på första mötet inför ivf igår. Mensen kom idag så jag kan börja med sprutorna redan på söndag! Känns helt overkligt! Jag trodde att de ville att jag skulle vänta en månad pga att jag åt pergotime förra månaden.. Men icke. De sa "nej det behöver du inte, nu kör vi!" Ja visst om ni säger det så :)

Usch vad jobbigt med MA pergotimestina :( Då är det samma där med.. Att vi lyckats med EN graviditet iaf.. :) vi ska nig fasen lyckas igen ska du se! Är du bara 29 så har ni ju kommit igång i bra tid!

• Pusheen

Tack alla söta. Jag undrar faktiskt också det där med ett eller två embryon. Ska kolla med dom när jag ska in på ultraljud på torsdag!

Pergotimestina.. Vi har ju tre gratis försök med ivf genom landstinget. Har det inte tagit sig så får vi betala resten av försöken själva. Om det går så långt så får vi ju se vad som är felet. Jag känner just nu iallafall att det inte är aktuellt med att använda någon sorts donation eller adoption. Då blir det nog en extra katt till istället ;) Hoppas vi blir gravida, det räcker med tre katter för tillfället! ;)

• Pusheen

Jag har berättat för min chef. Känns bra och jag har hans fulla stöd :) Säger bara att jag behöver vara ledig och han ifrågasätter inte det. Blir kanske lite mer nu i och med ivf.

Hur går det pergotimestina? För tidigt för symptom?

Jag har precis tagit min första spruta! Kändes knappt inget ;)

• Pusheen

Tack söta ni!

Klart vi ska följas pergotimestina ;)

Om jag förstått detta rätt så är det så att dessa första sprutorna ska göra så att jag producerar fler ägg.. Sen nästa spruta stoppar utvecklingen och nästa spruta gör så att äggen lossnar och DÅ ska de plockas ut och befruktas sen sätts det tillbaks utvecklat embryo. OM det lyckas vill säga.. Mycket som kan hända på vägen :( Verkligen en känsloresa av dess like!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?