Inlägg från: Lillajagmedpco |Visa alla inlägg
  • Lillajagmedpco

Pergotime start sep 2014?

Usch, va trist! De månader jag inte haft ägglossning är mina cyklar betydligt längre. Mensen brukar komma ca 10 dagar efter BIM. Olika från person till person förstås.

• Lillajagmedpco
    helnil_ skrev 2015-01-13 12:03:50 följande:

Någonting konstigt pågår för mig. Var ju på vul dag 14 och då fanns en äggblåsa på 10 mm som var för liten för att det skulle bli ägglossning. Igår på dag 21 började jag få ont, typ som det borde kännas vid äl. Jag är även jättesvullen kring magen och har ont i svanken. Tog ett äl test men det visade ingenting. Vad kan detta vara om det inte är äl? Känns helskumt!

Jag hade precis som du, ingen blåsa som var tillräckligt stor för ägglossning. Dock sa läkaren att det kunde växa till någon senare, men att det inte skulle bli något av den. Precis så blev det...en äggblåsa växte till sig långt efter som sen aldrig släppte. Blev en gulkroppscysta, som sen försvann efter en månad ungefär. Hade då börja med Puregon, och fick avbryta.
  • Lillajagmedpco
    helnil_ skrev 2015-01-13 13:27:13 följande:

Ja jag har ätit trippelkur pergo. Kanske ska ringa till gyn då :/ oj då lillajagmedpco en cysta vill jag ju helst inte få! Hon sa verkligen att nej det kommer inte bli någon ägglossning, så himla konstigt att jag nu har dessa symptom..

Tror det är ganska vanligt, eller att det kan hända, att en äggblåsa växer till sig "för sent" och inte släpper. Den cystan är ofarlig och går tillbaka efter 1-2 månader. Dock får man inte påbörja någon ny behandling under den tiden.

Får du gå vidare med sprutor nu?
  • Lillajagmedpco

Nu behöver jag era råd!

Har försökt få barn i 2år, PCO, hållit på med pergotime och puregon i 14månader. Tror det är mitt nionde försök med Puregon. Har oftast fått till en eller två äggblåsor,

Har precis varit på VUL och nu har jag en på 15,14,13 och flera på 12mm. Ska ev göra insemination (för första gången) på måndag OM jag inte har för många stora ägg. Läkaren trodde att jag ev skulle ägglossa i helgen, utan ovitrellen som jag annars alltid tar.

Hur hade ni gjort...sexat i helgen? Trots att man inte får...

• Lillajagmedpco
    Pusheen skrev 2015-02-13 12:46:26 följande:

Hur hög dos puregon tar du? Jag har oxå pco men håller på med ivf.

Jag hade nog sexat på ;)

Pusheen skrev 2015-02-13 12:46:26 följande:

Hur hög dos puregon tar du? Jag har oxå pco men håller på med ivf.

Jag hade nog sexat på ;)

Jag har senaste månaderna kört med 42ie, och det har fungerat jätte bra. Men läkaren sa att man kunde få ett bakslag, har ju hållit på ganska länge med Puregonet.

Lutar åt att sexa på :)
  • Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-13 16:07:26 följande:

Jag har senaste månaderna kört med 42ie, och det har fungerat jätte bra. Men läkaren sa att man kunde få ett bakslag, har ju hållit på ganska länge med Puregonet.

Lutar åt att sexa på :)

Remissen för IVF skickades igår, så hoppas få köra det runt maj.
  • Lillajagmedpco

Jävla skit! Varför ska det börja strula! Har ju fått till klockrena äggblåsor sen mars förra året. Helt plötsligt går det jätte trögt! I torsdags hade jag alldeles för många på gång, 15,14,13 och flera på 12mm. Läkaren trodde att ägglossningen skulle ske i helgen, och ev insemination (första försöket) imorgon. OM det inte är för många stora äggblåsor.

Har testat med ägglossningstest i helgen, men ingen stegring.

Så med största sannolikhet har inget lossnat än, och flera har vuxit till sig till imorgon. Och då får vi avbryta allt...

• Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-15 19:09:07 följande:

Jävla skit! Varför ska det börja strula! Har ju fått till klockrena äggblåsor sen mars förra året. Helt plötsligt går det jätte trögt! I torsdags hade jag alldeles för många på gång, 15,14,13 och flera på 12mm. Läkaren trodde att ägglossningen skulle ske i helgen, och ev insemination (första försöket) imorgon. OM det inte är för många stora äggblåsor.

Har testat med ägglossningstest i helgen, men ingen stegring.

Så med största sannolikhet har inget lossnat än, och flera har vuxit till sig till imorgon. Och då får vi avbryta allt...

Skitkropp! Just nu hatar jag att min kropp inte fungerar normalt, som en frisk kropp utan PCO. VUL visade precis som vi trott, alldeles för många äggblåsor. En på 19mm, och sen 3-4st på 14mm. Bröt ihop, och frågade om det verkligen inte fanns något vi kunde göra. Vi gör en sista sista ansträngning till att försöka få till ett försök. Inget Puregon ikväll eller morgon, i hopp om att några ska tillbakabildas och att den på 19mm stannar kvar/växer. Tillbaka på VUL på onsdag...men läkaren sa att jag inte skulle hoppas för mycket!
  • Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-16 10:56:45 följande:
    Skitkropp! Just nu hatar jag att min kropp inte fungerar normalt, som en frisk kropp utan PCO. VUL visade precis som vi trott, alldeles för många äggblåsor. En på 19mm, och sen 3-4st på 14mm. Bröt ihop, och frågade om det verkligen inte fanns något vi kunde göra. Vi gör en sista sista ansträngning till att försöka få till ett försök. Inget Puregon ikväll eller morgon, i hopp om att några ska tillbakabildas och att den på 19mm stannar kvar/växer. Tillbaka på VUL på onsdag...men läkaren sa att jag inte skulle hoppas för mycket!
    Jihooo!! Efter att ha varit helt förstörd i en veckas tid, så hade jag turen på min sida idag. På VUL hade den största växt till 23mm, sen en på 14mm och en på 12mm. Så en hade tillbakabildats helt och en hade minskat. Så läkaren var tveksam först, men gick med på en chansning. Han sa att det bli abort på ett foster om alla tre tar sig, vilket inte är så troligt dock. 

Ovitrelle idag och imorgon blir det insemination för första gången. Vad är det man säger... 11:e gången gillt;)
  • Lillajagmedpco
    Mysan10 skrev 2015-02-18 19:27:09 följande:
    Vad bra! Hoppas det lyckas!

Varför ska ni göra insemination? Vi frågade om det eftersom killens spermier är dåliga men det var tydligen inte aktuellt för oss så det blir direkt till ivf istället.
    Vi är inne på vårt 9:e försök med Puregon + Ovitrelle. Alla mina prover är bra och likaså mannens sperma. Men har jätte mycket ägg, så ingen egen ägglossning alls. Blev gravid i oktober, men fick missfall i vecka 7.

Så läkaren tyckte vi kunde prova insemination denna gången, för chansen var liiite större. Men jag tror inte själva befruktningen är problemet, utan att ägget inte vill fastna.

Remissen skickades i måndags för IVF, och i eftermiddags hade jag ett missat samtal från RMC i Linköping. Hoppas dem ringer imorgon igen! Så nyfiken på vad dem ska säga, och när vi får komma dit.
  • Lillajagmedpco
    Mysan10 skrev 2015-02-19 20:50:38 följande:

Skönt att alla prover är bra, då kommer det säkert gå bra för er! Spännande att vänta på både resultatet av inseminationen och ivf-tid! Då känns det som man verkligen försöker också. Tråkigt med missfallet men ni vet i alla fall att ni kan bli gravida.

För oss känns chansen väldigt liten att det ska bli nåt barn på egen hand så det är bara att vänts på ivfen. Och just det senaste året har i princip alla vi känner fått barn...

Tack! Det värmer! Ja, det är skönt att alla värden är bra och idag vid inseminationen fick jag se mannens spermier simma omkring. Alerta och pigga sa doktorn:)

Ja nu blir det två veckors väntan på BIM. Ringde IVF kliniken men de kunde inte se att dem hade ringt, skit skumt. Hon som jobbade igår, gick på semester idag.

När skickade ni remissen? Och vad har ni gjort för behandlingar innan? Har du PCO?

Jag är 30år och vi har försökt i 2år, 13 försök med pergotime och Puregon.
  • Lillajagmedpco
    Juliii86 skrev 2015-02-22 13:42:14 följande:

Det känns så tråkigt att jag inte kan få tag på pergotime Fick veta av apotek cura att det finns en leverans  den 25:e. Förstår inte riktigt varför de sätter nytt datum hela tiden. Ska dom inte tillverka det längre?

Medans jag väntar på pergotime ska komma in, har jag testat mig med ägglossningstest. Idag är jag inne på CD 23 och har inte fått utslag på stickan. Jag har ingen aning om hur lång menscykel jag har för det har varit olika varje gång. Ibland har det varit 38 dagar eller 45 dagar. Så det kan nog vara därför som min ägglossning är så sen (om jag nu ens har ägglossning). Antar att jag måste fortsätta testa tills det blir utslag.

Finns det någon mer här inne som har lång menscykel?

Jag hade lika långa cyklar som dig, innan jag började med hormonbehandlingar. Först pergotime som inte funkade alls, och nu har vi kört med Puregon sprutor i ett års tid.

Hade ingen ägglossning alls, därför cyklarna var så långa.
  • Lillajagmedpco
    Juliii86 skrev 2015-02-22 15:23:38 följande:

Ok, vad tråkigt att pergotime inte fungerade för dig. Oj vad länge du har hållt med Puregon. Har du fått ägglossning utav sprutorna?

Jag har ätit enkel dos och dubbel dos, inget av dom funkade för mig. Jag skulle egentligen börjat med trippel dos denna omgången men nu är dom slut. Det kommer bli sista försök med pergotime sen blir det remiss till IVF. Vet inte hur jag känner för IVF, är så rädd att det inte heller kommer ta sig.

Puregon har fungerat bra på mig, och fått ägglossning. Blev gravid i höstas men fick missfall i v 7. Har skickat remiss för IVF nu, för nu orkar vi inte hålla på längre.

Varför ska ni inte prova Puregon innan IVF?
  • Lillajagmedpco

3 dagar efter ÄL har jag haft ont i ena sidan av tjejmagen, är livrädd för att det ska bli ett utomkveds. Idag fick jag rosa blodblandade ägglossningsflytningar på toapappret, 5-6 dagar efter ÄL. Hoppas innerligt att det är en nidblödning, men har aldrig haft det innan.

Usch...jobbig väntan....

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?