• Juliii86

Pergotime start sep 2014?

Hej, jag hänger gärna med här för jag ska börja med pergotime i oktober efter att jag har ätit mina två paket provera. Har haft en ganska så lång paus med läkarhjälp då det har varit lite upp och ner med mitt liv men nu äntligen kan jag ta tag i det. Jag tog mitt första provera kur den 12 september och nästa blir den 10 okt.

Läkaren gjorde ett ultraljud och såg att jag har blåsor på ena äggstocken men han sa att det inte riktigt var PCO dum som jag är så glömde jag fråga vad det annars kan vara? varför har jag dessa blåsor? När jag väl får mitt nästa besök hos läkaren ska jag fråga vad han tror det kan vara. Är det någon annan som har haft liknande?

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Juliii86
    Solros78 skrev 2014-09-29 06:34:22 följande:
    Välkommen hit! Blåsorna är väl början till äggen? Eller alltså äggen ligger i blåsorna och mognsr där.
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar Skäms Tyvärr så är jag inte så kunnig på det här. Det jag menar var att han såg små vätskefyllda blåsor men det inte var tecken på PCO, han sa inte heller att det var ett ägg på väg att släppa eller något liknande. Då undrar man ju vad annars kan det vara? Det enda han sa att jag ska ta två provera och sedan pergotime. Konstigt. Men men ska höra med honom vad han menade sist. Jag bara hoppas på att det ska ta sig för jag har snart försökt i 7 år och jag vill inget annat än ha en liten knodd och många fler :)
  • Juliii86
    Lillyros skrev 2014-10-02 06:36:59 följande:

Har just tagit min första tablett idag!!!:)

Lycka till :) Önskar att jag också fick äta mina snart :(Orkar inte vänta längreCool
  • Juliii86
    Lillyros skrev 2014-10-02 17:59:01 följande:

Tack! När ska du börja då? Åkte på en penicillin kur idag med...men förde mig för med pergotime och de var ingen fara! Pju!:)

Jag har en provera kvar som jag ska börja den 10 okt och efter det blir det pergo :)
    Åh vilken tur! Nu får ni köra så mycket ni kan Flört
    Fru Karlsson skrev 2014-10-03 12:11:15 följande:

Kan det skilja så otroligt mycket i styrka på test på ett morgontest och ett från samma märke i förmiddags?? Äl +7 och hade hållt mig fyra timmar.Nu var det negativt:( Går inte och lita på då! Har väll haft lite för stora förhoppningar i o med att jag ätit pergotime och många andra har lyckats då.Blir det inget nu så har vi sagt vi lägger det på hyllan.Då får jag (sambon bryr sig inte) försöka leva med den sorgen att det bara blir ett barn:(

Ta ett nytt när du har BIM, det kanske ger ett plus då? Håller tummarna för dig
  • Juliii86
    Skinny Mie skrev 2014-10-06 04:59:44 följande:

Testade nu på morgonen igen förresten, vill vara helt hundra innan jag ringer till gyn senare under dagen. Ännu starkare idag, så nu vågar jag nog börja tro att det är sant ;)

BiM idag.

Stort grattis! Skrattande
  • Juliii86
    Solros78 skrev 2014-10-06 21:34:19 följande:

Vilka instruktioner har ni fått kring pergotime, köra flera månader i rad eller uppehåll?

Jag har telefontid med min läkare imorgon och funderar på om jag kan fråga om att köra pergokur nr två direkt och sen ta uppehåll nästa månad istället då vi är utomlands i november och det då blir lite svårt med vul mm. Är det dumt att köra flera kurer i rad? Vad kan hända?

jag tror att min läkare sa att jag kommer få 3 gånger pergo och därefter blir det IVF om jag inte lyckas blir gravid denna gången. han har inte sagt om jag får uppehåll eller köra 3 gånger i streck. förra gången när jag åt pergo körde jag utan paus. om jag minns rätt så fick jag bara VUL en gång.
  • Juliii86
    Armin15 skrev 2014-10-06 22:16:59 följande:

Jag har oxå bara gjort VUL en gång. Första gången. Åt min sista tablett på försök nr 2 med pergotime idag... Sen blir det barn produktion i helgen.

jaha oki. Tycker det var konstigt att man bara fick en gång VUL men denna gången kommer jag få göra VUL och sen får vi se hur vi gör om jag får VUL en gång eller flera gånger.

då önskar er lycka tillSkrattande

• Juliii86
    Kattungen skrev 2014-10-07 09:01:40 följande:

Fast det betydde visst nåt annat....gjorde just ett grav.test! Hjäääääälllllllpppppp!!!!!!

stort grattis!Plus
  • Juliii86
    Armin15 skrev 2014-10-08 20:01:31 följande:

Hej jag behöver lite hjälp. Jag tog ägglossningstest idag. Det var svagt positivt. Betyder det samlag idag ? Eller när den blir starkare? Jag ska egentligen ha ägglossning på söndag om det går enligt planen.

det ska vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket och då sker ägglossning inom 48 timmar. det kan även visa stegring, alltså att strecket börjar blir starkare för varje dag. men kör ni på så mycket ni kan innan strecket blir positivt.
  • Juliii86

Känner mig lite dum som frågar detta men jag gör ett försök ialla fall. Nu var länge sen sist som jag åt pergotime och har en fundering om hur man ska räkna det som mens som dag ett? Jag brukar alltid ha brunflytning med mens och det är inte alls mycket som kommer då och då brukar det dröja 1-2 dagar tills det blir röd mens så att säga. Hur gör jag då om jag skulle få så här? Ska jag vänta tills mensen kommer igång och räkna det som dag ett? och hur gör n?

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?