• dolcecascada

Pergotime start sep 2014?

Hoppar in lite här jag också. ....

Fick i fredags ett samtal från min gynekolog som inte var så positivt. Han sa att i princip enda sättet för mig och min pojkvän (jag snart 38 år och han 34) att bli gravida skulle vara med IVF.

Vi har ett varsitt barn sedan tidigare inget gemensamt. Och då måste man bekosta behandlingen själv.

Jag bad honom att skriva ut Pergotime. ..vilket han också gjorde men sa till mig att han inte trodde att det skulle hjälpa.

Så jag är jäkligt deprimerad just nu. Men hoppas verkligen att det ska hjälpa. Ska ta dom på dag 3-7.

• dolcecascada
    KnytetsMamma skrev 2015-04-15 19:08:19 följande:

Jag trodde att man fick gratis IVF om man inte har barn TILLSAMMANS och det har ni ju inte. Men det är kanske olika från landsting till landsting?

Man får inte hjälp med finansieringen när båda har barn sedan tidigare.

Bor i Norrköping (Östergötland).

Det är hos mig problemet ligger tydligen. Jag kanske har "tömt mina resurser"...

Var ju 14 år sedan jag fick min dotter så mycket hinner ju ändra sig i kroppen.

Men men. ...om nästan 2 veckor ska jag prova första omgången pergotime och se om det kan ge något. ..
  • dolcecascada
    KnytetsMamma skrev 2015-04-16 12:10:18 följande:

Är du helt säker på det? Jag trodde det var att man inte fick ha "gemensamma" barn sen innan. Kolla här www.1177.se/Utbudsfiler/Reproduktionsmedicinskt-centr-Linkoping/Riktlinjer/Assisterad%20befruktning%20-%20grundkrav%20f%C3%B6r%20IVF%20i%20syd%C3%B6stra%20sjukv%C3%A5rdsregionen.pdf 

Dubbelkolla det om jag hade varit som du. Sen kanske det visserligen inte hjälper dig med IVF om det nu är så att du tror att du tömt dina resurser, ägg måste man ju ha även till IVF. Håller tummarna!!!!

Det var min gynekolog som sa det och visade villkoren för finansierad IVF. Där stod det att man inte fick det om man hade varit barn sedan tidigare. Tyvärr. ..
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?