-
Nej vi har bara pratat om fortsatt pergotime. Vad vore syftet med sprutor?Gweny skrev 2014-10-21 16:45:56 följande:Uch tråkigt det inte verkar fungera! Kommer du få prova sprutor sen istället då? -
Ja nu när det inte blev någon äl kunde ju gärna mensen komma redan idag!sofie8702 skrev 2014-10-21 16:48:15 följande:Förstår hur du känner, fick inte heller någon ägglossning denna kuren. skit drygt är de ja väntar fortfarande på mensen så ja kan börja om är på dag 36. -
Ja jag äter enkel kur. Semester ska bli toppen!Lillyros skrev 2014-10-22 08:36:50 följande:Usch va tråkigt! Äter du enkel kur? Jag brukar deppa ihop typ två dagar...sen kommer hoppet igen! Njut av din semester, kanske är det som behövs? Kram
-
När jag gjorde vul förra månaden på dag 12 hade jag en på typ 26 och en på 16. Den på 26 sa läkaren var för stor så den var förmodligen en gammal som inte blir något. Jag fick sen äl tre dagar senare, de släpper väl runt 22 mm.ninni84 skrev 2014-10-27 17:21:54 följande:hej
tänkte om jag kunde slänga in en fråga här ang. pergotime.
har ätit det denna cykel, startade dag 5, är idag på dag 12 och har varit på vul och då såg de att det fanns 2 st äggblåsor en på 24 mm och en på 15mm. är inte 24 mm väldigt stort på dag 12. när kommer det att släppa. kommer båda att släppa? gjorde ägglossningstest imorse och det var neg.
vilken dag gjorde ni vul och hur stora var era äggblåsor,
-
Åh vad jobbigt det är att inte veta när mensen ska komma. Jag vet ju att jag inte haft äl och då vet jag inte alls om cykeln blir lång eller kort. Och jag ska på semester på fredag så det vore bra att slippa undra över mensen alltför länge. Imorgon vore perfekt, då kan jag boka vul för nästa kur precis när jag kommit hem igen.
-
Nej vad jobbigt för er!Gweny skrev 2014-11-10 09:44:13 följande:Det blev inget på 3e kuren pergotime heller, känns tungt just nu. Väntar på att mensen ska komma igång riktigt och även tagit ett test, ifall att. så blankt det kan bli. Känns väldigt tungt just nu. Har mailat min läkare precis och hoppas få telefontid med henne snart och se vad som händer nu.
-
Blodprovet för att kolla om äl skett tror jag inte spelade någon roll när. Däremot blodprov för sköldkörteln var mer kinkigt.Juliii86 skrev 2014-11-11 20:10:15 följande:Jag skulle ha tagit blodprov idag för progesteron och det skulle ske idag om jag inte fick utslag på ÄL stickorna, det är alltså på CD 22 men nu gick det inte ta blodprov alls. Jag kom tydligen försent :( Visste inte att man ska ta blodprovet på morgonen för att ge bästa resultat, det sa inte min läkare utan bara sa att jag måste ta blodprov den 11/11. Ville ju inte smita i från jobbet för jag vill inte förlora mina timmar så jag skynda mig för på den vårdcentral som jag är på hade dom tid ända tills 16.30 och jag slutar 15.54. Då tänkte jag, ja men det hinner jag men så var det inte! Jag försökte övertala henne men det gick inte så bra. Så imorgon bitti får jag åka iväg ta detta blodprov som egentligen borde ha tagits idag. Ni anar inte hur arg och sur jag var, jag skynda mig i onödan.
Nu undrar jag, hur har ni gjort när ni skulle ta blodprov? Har ni tagit det på morgonen eller sent på eftermiddag?
-
Hur gör man heminsemination? Kom på att det hade kunnat vara väldigt bra vid måstesex när barnen är vakna, tex på dagtid på helgen.
-
Varit på vul idag, inte hos min vanliga då han är tjänstledig hela november, utan hos en annan. Jag hade två blåsir, 19 och 21 mm. Så hon tyckte jag inte skulle ha sex pga risken för tvillingar. Suck liksom! Det konstiga är dock att jag inte fått utslag på test ännu, vilket jag tycker jag borde ha fått med 21 mm. Men åh vad segt det känns. Om jag inte varit så rädd för tvillingar hade jag inte tvekat när jag väl verkar ha äl på gång men nu känns det jättesvårt. Samtidigt verkar jag ju ha väldigt svårt att bli gravid så det känns så osannolikt att det skulle bli två...
-
Fast nu hade vi sex igår ändå... Det känns som att har jag haft så här svårt att bli gravid borde det vara enorm osannolikhet för att bli gravid med tvillingar...Gweny skrev 2014-11-13 00:25:12 följande:Men så typiskt! Chansen kanske inte är jättestor, men man får väl lita på läkarens råd. Är ju ändå såå jobbigt att vänta och börja om hela tiden.
Funderar dock på om jag inte ägglossar. Äggen var igår 19 och 21 och fortfarande idag inget positivt ältest.
I somras var det flera månader när det verkligen kändes som att äl var på gång men det blev aldrig.
Läkaren igår sa att jag hade kunnat få en spruta för att hjälpa äl om det bara hade varit ett ägg men nu fick jag ju inte det.
Måste få kontakt med min riktiga läkare sen så vi kan planera nästa månad. Om det nu blev två ägg på tredje kuren så kanske man skulle behöva göra uppehåll med pergo nästa månad. Men frågan är om man ändå kan och borde få hjälp med själva ägglossandet om man får egen äl?