• Solros78

Pergotime start sep 2014?

KnytetsMamma skrev 2014-09-12 21:21:03 följande:
    De flesta får, enligt bipacksedeln, ägglossning 4-10 dagar efter sista tabletten så förmodligen får du inte ägglossning redan då. Håller tummarna för det i alla fall.
    Jo jag har läst det så jag hoppas verkligen det stämmer!
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-09-12 23:06:32 följande:

Häpp, nu ikväll så kom starten för kärringen, som nog kommer igång ordentligt imorgon.   ännu ett försök åt fanders.... suuuck. 

Neej, vad trist! Kram till dig i eländet!
  • Solros78
    Armin15 skrev 2014-09-13 07:33:03 följande:

Tack för rådet. Hoppas det funkar nu. Hur orkar ni varje dag? Min man kan få prestationsångest. Han klarar det inte alltid. Min längtan efter barn har tagit över mitt liv helt. Det enda jag tänker på. Det enda jag vill. Därför har jag fixat hem sterila sprutor 3 som backup om han inte får till det. Heminsemination! Jag tänker inte förlora mina ägg förgäves.

Vi kör max varannan dag i väntan på äl och sen en eller två gånger om det blir positivt ältest. Prestationsångest har inte varit något problem här, däremot är sexlusten hos oss båda på noll efter flera gånger på kort tid, vi har rätt lite sex annars. Men vi är överens om att det är ok med lite fabrik i det här läget.

Vad skulle insemination hjälpa, får han inte utlösning vid sex har man ju inget att inseminera med?
  • Solros78
    Kattungen skrev 2014-09-13 22:43:27 följande:

Nu har jag nyss tagit min allra första tablett Pergo!! Lite nervös, nyfiken på biverkningar och resultat!!

Biverkningar har jag faktiskt inte haft några, åt sista tabletten idag.
  • Solros78

Varit på vul idag för att kolla effekt av pergotime. Såg bra ut, en blåsa på 16 mm, det bör bli äl om två till tre dagar. Fanns också en blåsa på 26 märkligt nog då de brukar spricka vid 22 så den var nog gammal på något sätt. Dock känns det ändå lite dystert. Min äggmängd verkar inte vara jättestor (hade uppfattat tvärtom efter proverna i våras men det stämde tydligen inte helt då). Sen sa han ju det att de kan hjälpa till att få äl med medicin men kvaliteten på äggen påverkas ju också av åldern och det kan de ju inte hjälpa. Så det känns verkligen som ett totalt lotteri nu om jag blir gravid. Risken för missfall ökar ju också med åldern. Hur skulle man hantera det, kämpa i flera år och sen tvingas ge upp... Så dubbla känslor helt klart.

Någon som vet vid ungefär vilken storlek på ägget ältesterna ger utslag?

• Solros78
    Gweny skrev 2014-09-16 22:10:34 följande:

solros>> uch ja verkligen mycket som ska till för det ska bli något. man inser vilket mirakel det faktiskt är. Men hoppas det ägget som var 16 blir lagom stor och släpper fint sen. smile1.gif

tycker det är så orättvist att män (oftast) kan bli pappor i hög ålder, medan våra chanser sjunker så tidigt med åldern och annat emot oss...

Ja det är ju verkligen ett mirakel att man fått två barn...!

Men supertrist att behöva känna att man är för gammal redan vid 36.
  • Solros78
    Skinny Mie skrev 2014-09-17 06:24:38 följande:

God morgon, får man vara med här?

37 år gammal, överviktig, försökt bli gravida i 2 1/2 år (räknar dock 1 1/2 år eftersom man måste ge kroppen tid efter P-sprutan). Första gemensamma, mitt fjärde (har tvillingkillar och en äldre dotter), mannens andra. Gick på P-spruta i 16 år med avbrott för graviditeter, har efter det ingen ägglossning, och mens ungefär varannan månad. Fick tidigt missfall i maj, efter det ännu mer krångel med hormonerna.

Progesteron värdet förra månaden 1,2 östrogenet var dock över 200, så åt kur Primolut-Nor för att få igång mensen, som följdes av kur Pergotime 50mgx2 (dubbel dos direkt). Hade jätteont i magen och ryggen dag 3 och 4 på Pergon, men känner ingenting just nu, skulle väl snarare vara att jag mår bättre än vad jag gjort på ett bra tag. Men inga andra biverkningar än, man funderar ju på om det har hänt något alls.

Imorgon VUL för att kolla äggblåsor, hoppas hoppas hoppas!

Har aldrig haft problem att bli gravid tidigare trots vikt, åldern kanske?

Snacka om samma förutsättningar som jag. Samma ålder, också rejäl övervikt och jag har två barn som blev till utan större bekymmer. Min äl har i och för sig alltid hoppat över lite ibland, även när vi försökte med grav som blev barn men nu är den tokstökig. Och nu har vi snart hållit på i 1.5 år och haft två mf.
  • Solros78

Åh varför har jag inget positivt ältest ännu?? 16 mm äggblåsa i tisdags, då borde det ju verkligen vara på gång nu!

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-18 08:14:21 följande:
    Vad har du för test? Jag körde med stickor och fick inte ens positivt test dagarna innan jag hade 23 mm äggblåsa. Men har förstått att man kan ha en väldigt kort stegring och missar man den så får man inte positivt, därför vissa säger att man ska testa typ 3 ggr/dag (hur man nu ska hinna det?!?!). Dessutom kanske äggblåsan växer saktare än du tror så det inte är dags än.
    Jag kör cb digital. Blåsan var 16 mm i tisdags som sagt, sex igår. Och vill inte ha ikväll om vi bör ha imorgon också, så därför vill jag kunna lita på ältesten. Vi är rätt trötta fn och sex tre kvällar i rad bara för säkerhets skull utan något test som visar positivt känns tufft.

Det jag är orolig för är ju att ägget finns där men inte lossar.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?