• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Här kom mensen äntligen idag på cd 36! Nu ska jag äta sista pergo kuren!

Måste bara berätta vad apotekaren sa när jag hämtade ut dom!

-jag har recept med, sista uttaget pergotime

-ok, (han går och hämtar) så....funkar dom bra?

-(jag ler) nej de gör dom inte, men jag förstår vad du menar så nej jag reagerar inte allergiskt på dom! (Han är nu högröd i ansiktet)

-jag ber om ursäkt, lång dag!

-de är lugnt, jag bjuder på den;)

Hahaha stackarn! Snacka om att göra bort sig!

Nu tar jag nya friska tag! Och blir de inget denna månaden ser jag fram emot vad carlanderska kan göra för oss i januari!

• Lillyros

Välkommen! Fick oxå äl på första kuren men tyvärr ingen graviditet! Ingen äl på andra, börjar på tredje på söndag! Hoppas hoppas!

omarosa87 skrev 2014-12-05 16:36:57 följande:

Hejsan. Undrar om jag får hoppa in här... åt pergo första gången förra månaden. Fick äntligen ägglossning... men tyvärr så kom mensen. :(( ska börja med andra kuren imorrn... undrar hur går det för er med pergo?

• Lillyros

Nej de är inge roligt iaf! Men vi kämpar på:)när började du på ny kur?

omarosa87 skrev 2014-12-05 19:50:29 följande:

Tack tack.... hoppas att det funkar för oss/ mig. Att det ska vara så svårt att bli gravid. :(( fattar inte varför...

• Lillyros

Men då ligger vi ju lika!! Vad lång cykel brukar du ha? Kul, vi synkar!:):))

omarosa87 skrev 2014-12-05 21:12:02 följande:

Jag ska börja imorrn. :))

• Lillyros

Brukar va runt 30-32...hade 36 nu men de berodde nog på utebliven äl förra kuren!

Är på cd 2 idag så börjar på pergo imorgon!:) sista chansen innan ivf! Håll tummarna!

omarosa87 skrev 2014-12-06 04:56:51 följande:

:)) jag brukar ha 26-28 dagar. Den senaste var 28 dagars. Du då?

• Lillyros

Efter 2 år är jag helt slut! Orkar inte mer och då tyckte de att det var bättre att gå vidare!

omarosa87 skrev 2014-12-06 09:16:10 följande:

Får du bara 3 kurer? Varför? Jag får 6... varför det vet jag inte.

• Lillyros

Trist! Känns som alla väntar! Är på cd 5 så här händer de inte mycket på ett tag!

Försöker slappna av och tänka att vi har ivf möte 19/1 så kanske de tar sig nu innan:)

Juliii86 skrev 2014-12-08 21:22:31 följande:

Tänkte just på samma sak. Det har varit tyst i tråden :-/

• Lillyros

Trodde liksom lite naivt att de skulle lösa sig me lite tabletter...men nu e 3 kuren snart uppäten...å va jag önska alla fina resultat innan jul! Vad de än är...positivt gravtest eller att man producerat fina ägg:)

Juliii86 skrev 2014-12-09 16:57:53 följande:

Ja det känns så! Jaha oki, det går sakta för mig också. Har inte ens fått min mens än efter att tagit Provera, så här väntar man för fullt. Ömmade bröst och svullen mage till max.

Åh jag hoppas det för dig :) Håller tummarna!

• Lillyros

Usch va jobbigt detta är! Å mitt uppe i julen å allt!

Är på cd 10 här på 3e enkelkuren! I januari väntar besök på privat klinik! Orkar inte vänta mer, går otroligt mycke snabbare privat, plus att de känns mer som att de VILL hjälpa! Kostar ju endel...men efter nu 2 år får de göra det!

Jag har en vän som har de som du...måste vara frustrerande! Själv har man ju mens iaf!

Kram

helnil_ skrev 2014-12-14 11:23:58 följande:

Imorgon är jag på cd 35 och eftersom ingen mens kommer i vanlig ordning så skall jag börja med provera igen. Då kommer jag att få mens i mellandagarna så måste ringa gyn imorgon och kolla om de har öppet eller hur jag ska göra. Om jag måste vänta med att börja ifall de har stängt. Så runt 8-9 januari borde jag kunna göra ett nytt besök på gyn för att se om trippelkur fungerat. Har inga stora förhoppningar. Jag har mycket ägg men de växer inte. Om det inte fungerar så blir jag remitterad till större sjukhus i närheten för att fortsatta utredningen.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?