Ashurst Klara skrev 2015-02-20 08:37:37 följande:
När man gör IVF är det nog andra behandlingar än Pergotime. Bland annat sprutor (typ diabetespennor) som man får sätta på sig själv i magen några dagar innan. Verkar rätt läskigt, så därför hoppas man ju extra hårt på att Pergotime ger effekt.
Hur långt har du kommit med din Pergotimebehandling? När är det dags att börja köra med ägglossningstest?
Jag har just tagit en trippeldos-behandling igen och ska börja testa mig idag. Hoppet är inte stort, men det finns ändå...
Aha okej. Jag har inte fått någon direkt information om IVF, utan de skickade direkt in remissen då de ville ligga lite före OM det skulle behövas och jag måste få åka dit, så då slipper jag vänta extra länge eftersom det nu är lång väntetid att få komma dit sa de. Så jag har trott att de också ger en Pergotime. Men se där, nu fick jag lära mig något nytt :D
Detta var min första omgång med Pergotime. Och jag vad på cd 10 när jag fick göra VUL och hon såg inget och trodde det absolut inte skulle bli någon ÄL på detta.
Jag frågade om jag skulle kolla med ägglossningstest, men det skulle jag inte sa de. Utan bara lämna blodprov på dag 23.
Men va kul att du är inne i en behandling nu. Vi ska ju bara sitta och vänta till dag 35 så jag får börja med Provera om jag inte fått egen mens. Så vi har beslutat att i helgen åka iväg, koppla bort allting och ha lite roligt. Så man kanske sen börjar tänka på lite annat så tiden går lite snabbare fram tills det är dags att få börja försöka på nytt igen med antingen dubbeldos eller trippel :)