• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Titt ut
    pco skrev 2014-12-21 20:51:30 följande:

Jag går fortfarande runt i ovisshet. Förlossningen är inte direkt samarbetsvillig de säger bara att sålänge jag inte har värkar görs inget. O då sa jag att jag inte vill att det går så långt utan att de får undersöka mig o sen stoppa det isf men de kan inget göra då heller säger de, jätte konstigt då jag vet andra de har kunnat stoppa för. Känner mig ledsen o besviken på sjukvården!! Men ska ringa min bm imon o se vad hon säger.

Jag läste det här nyss på 1177

"Om du misstänker att slemproppen gått ska du alltid söka vård. Under första halvan av graviditeten hör du av dig till en akutmottagning eller en gynekologisk akutmottagning. Under sista halvan av graviditeten kontaktar du en förlossningsavdelning."
  • gumman 1

Är bm och jobbar på förlossningen. Slemproppen har egentligen ingen avgörande funktion, du vet inte hur stor slempropp du har och vad som finns kvar i livmoderhalsen. Om du inte har haft vattenavgång, blödningar eller smärtsamma s.dr så är risken väldigt liten att det ska vara något allvarligt. Känner du fosterrörelser känner du liv.

Efter v 22 (fulla veckor) kan man i vissa fall göra något för att stoppa upp ett värkarbete för att rädda barnet. Om du är orolig eller har mycket besvär så boka en tid till MVC läkaren.

Lycka till!

Lycka till!

• pco

Okej tack tjejer. Ska ringa bm idag så får vi se, det är väl bara att vänta :(

• dita

Hej alla glada här inne jag är helt ny på denna sidan så jag tänkte presentera mig :)
    Jag är en två barns mamma och väntar mitt tredje nu den 19 Maj enligt Kub testet. Har haft olika problem under alla mina graviditeter <3
    Denna gången har slemproppen gått i v 18+4 men det behöver ju inte vara något.
    God Jul från oss i Skåne

• pco
    dita skrev 2014-12-22 08:29:37 följande:

Hej alla glada här inne jag är helt ny på denna sidan så jag tänkte presentera mig :)
    Jag är en två barns mamma och väntar mitt tredje nu den 19 Maj enligt Kub testet. Har haft olika problem under alla mina graviditeter <3
    Denna gången har slemproppen gått i v 18+4 men det behöver ju inte vara något.
    God Jul från oss i Skåne

Välkommen hit! Minslempropp gick nu i lördags 19+3 vad ska man förvänta sig? Vet du om den återbildas? Hur länge kan man gå utan den innan det sätts igång? Jag vet inget om detta o känner mig ensam o rädd. Detta är första barnet och sista oxå då jag inte klarar av sånna här situationer.

Har du ringt din bm? Förlossning osv? Vad har du för info om detta?
  • MammaMia91

Hej inte skrivit här på ett tag men läser hela tiden vad vi skriver. Nu har jag nyss kommit hem från rul och allt såg jätte bra ut. Våran Alice på 3,5 år ska få en lilla syster :), bf 16 maj :)

• dita
    pco skrev 2014-12-22 09:50:31 följande:
    Välkommen hit! Minslempropp gick nu i lördags 19+3 vad ska man förvänta sig? Vet du om den återbildas? Hur länge kan man gå utan den innan det sätts igång? Jag vet inget om detta o känner mig ensam o rädd. Detta är första barnet och sista oxå då jag inte klarar av sånna här situationer.

Har du ringt din bm? Förlossning osv? Vad har du för info om detta?
    Med min första gick den i vecka 33 återbildades och gick tiden ut med min son.
    Så orolig är jag inte slemproppen brukar vara ganska stor också :) och återbildas ganska fint utan att något händer :) Försök ta det lugnt så länge du inte har onda sammandragningar :) 
    Skickar lite styrke kramar till dig <3
  • pco
    gumman 1 skrev 2014-12-22 07:24:17 följande:

Är bm och jobbar på förlossningen. Slemproppen har egentligen ingen avgörande funktion, du vet inte hur stor slempropp du har och vad som finns kvar i livmoderhalsen. Om du inte har haft vattenavgång, blödningar eller smärtsamma s.dr så är risken väldigt liten att det ska vara något allvarligt. Känner du fosterrörelser känner du liv.

Efter v 22 (fulla veckor) kan man i vissa fall göra något för att stoppa upp ett värkarbete för att rädda barnet. Om du är orolig eller har mycket besvär så boka en tid till MVC läkaren.

Lycka till!

Lycka till!

Okej va bra men jag har mensvärk fram o tillbaka o ibland känns det lite kraftigt, är det normalt? Ni nu ikväll så fick jag rätt ont en stund på vänstersidan mellan revbenen o naveln o strama neråt ända ner till innelåret o sen när jag vilat en stund gick det över men mensvärken sitter i.
  • Bebben84

Ordinerad vila idag pga täta sammandragningar. Jo det är ju lätt dagen innan jul och sambon jobbar... :/

• pco
    Bebben84 skrev 2014-12-23 13:10:11 följande:

Ordinerad vila idag pga täta sammandragningar. Jo det är ju lätt dagen innan jul och sambon jobbar... :/

Ursch ja va jobbigt. Vilken v är du i? Ta hand om dig nu vid jul