• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Starshaped
    pco skrev 2014-12-27 12:14:51 följande:

Hej tjejer. Igår åkte jag inte på undersökning på FL. Pga att just min slempropp gått för 1v sedan och började uppfatta väldigt blött i trosan igår. Har känt blött innan oxå men tänkt att det va flytningar. Väl på FL så gjordes ultraljud både vaginalt och på magen o han sa att det inte va läckage för fostervatten som jag trodde o att allt såg bra ut. Men när jag kom hem o gick på toa så va heeeeela trosorna blöta och det va även blött nu på morgonen när jag vaknade så vad ska man tro? Kan ju lixom inte annat än lita på läkaren o aa kan ju inte åka in igen heller. Så vad tror ni?

Har ni jätte flytningar elr?

Jag har också haft såna flytningar vid två tillfällen, det bara rann längs benen. Högst obehagligt. Fick tipset att ha mörka trosor, och då kolla när det vart sådär vått om det finns med nån vitaktigt i trosan. Då är det flytningar. Fostervatten ska visst lukta "ny bebis" och lite salt. Förstår ditt obehag, men såna flytningar är visst rätt vanligt.

:)
  • dita

Jag hade vatten avgång med min nummer 2 och det gick inte att missa för det var mycket fosterfett vita klumpar i vattnet varje gång jag rörde mig skulle sätta mig ner eller resa mig upp så rann det. Nu var ju detta i v37+6 men det är nog samma att varje gång man rör sig så rinner det hoppas att det var till någon hjälp. Och lycka till kram

• pco

Ja det måste vart jätte flytningar då som starshaped för sen har det inte vart mer så än lite fukt i trosan.

Det har vart mer vattnigt men någongång var det mer 'kladd'

Skönt o höra att man inte är själv iaf och självklart så inbillar man sig att magen har blivit mindre :/ elr iaf förhoppningsvis så inbillar jag mig hehe..

• pco

Bebben84 ja jag hört om många som köpt de Cb bindorna men mest bara hört dåligt tyvärr om de att de kan bli blått av flytningar oxåo då sitter man där med hjärtat i halsgropen så vågar faktiskt inte köpa de.

Dita: om man läcker fostervatten gör man det då varje dag? För tänker att det kanske var jätte flytningar just då för sen har trosorna inte vart mer än småfuktiga men tänker att man kanske inte läcker hela tiden?

Tänkte även höra med er för snart 1v sen så slutade jag känna det här pirrandes/bubblandes har inte känt nåt så sen dess ev. Små små buffar men är inte ens säker på att det är den. Har iof moderkakan i framvägg men borde jag inte känna mer av bubblandet? Elr när slutar man med det?

• Bebben84
    pco skrev 2014-12-28 10:48:20 följande:

Bebben84 ja jag hört om många som köpt de Cb bindorna men mest bara hört dåligt tyvärr om de att de kan bli blått av flytningar oxåo då sitter man där med hjärtat i halsgropen så vågar faktiskt inte köpa de.

Dita: om man läcker fostervatten gör man det då varje dag? För tänker att det kanske var jätte flytningar just då för sen har trosorna inte vart mer än småfuktiga men tänker att man kanske inte läcker hela tiden?

Tänkte även höra med er för snart 1v sen så slutade jag känna det här pirrandes/bubblandes har inte känt nåt så sen dess ev. Små små buffar men är inte ens säker på att det är den. Har iof moderkakan i framvägg men borde jag inte känna mer av bubblandet? Elr när slutar man med det?

Jaha nä då ska du inte köpa dom. Men om man läcker fostervatten gör man väl det hela tiden så du kan nog vara lugn :)

Jag har också moderkakan i framvägg. Mina bubblor försvann i och med att buffarna kom. Jag känner ganska starka buffar men det är också mitt andra barn och jag har även fått höra att min bebis är sjövild :D. Min första dotter var betydligt lugnare i magen, så du kanske också har en lugn bebbe? :). Jag har även en doppler som jag köpt för att kunna lyssna efter hjärtat när jag inte känt henne ordentligt i magen pga moderkakan. Dom är underbara för oss oroliga mammor med moderkakan fram!
  • dita

Ja jag läckte hela tiden bara jag rörde mig. Vattninga flytningar har jag nog också haft vid eftertanke jag har mycket flytningar :( 

• pco

Okej i vilken v va det för dig? Det kan vara samma för mig få jag slutade känna bubblandet så kom små buffarna ist, förhoppningsvis är det de iaf o inte bara en nerv som kommit i kläm hehe.

Alla har oxå sagt att våran oxå är extremt livlig då hon på ultraljuden gjort kullerbyttor o farit runt men inget jag känt av.

Ja jag har lånat en doppler av en kompis men känner mig inte så bekväm för om jag inte skulle hotta hade jag blivit så himla orolig. I förrgår gjorde min kompis detta på mig samt att jag var på FL o kollade allt o det såg bra ut, igår skulle jag prova själv för första gången så precis i början hörde jag hjärtat svagt o sen hittade jag inte det mer. Så hade jag inte gjort ultra ljud o sånt innan så hade jag gråtit ihjäl mig så vet inte om jag vågar använda den mer :/ har iaf (förhoppningsvis) känt små buffar nu på fm iaf. Vill bara känna en riktig spark lixom så jag verkligen vet att det är den :)

• Kissemiss

Jag har känt buffar varje dag nu i ungefär två veckor nu. Alltid ovanför blygdbenet/nedre magen! (V 22 imorgon). Men nu efter jul så kan det ta upp till 12 timmar mellan gångerna jag känner, hinner bli galet orolig varje gång:p Kände igår morse och nu precis vid kl 11, det är ju massa timmar emellan.. Ska till BM imorgon kl nio och där får jag nog lyssna på hjärtat :)

• Bebben84
    pco skrev 2014-12-28 11:23:35 följande:

Okej i vilken v va det för dig? Det kan vara samma för mig få jag slutade känna bubblandet så kom små buffarna ist, förhoppningsvis är det de iaf o inte bara en nerv som kommit i kläm hehe.

Alla har oxå sagt att våran oxå är extremt livlig då hon på ultraljuden gjort kullerbyttor o farit runt men inget jag känt av.

Ja jag har lånat en doppler av en kompis men känner mig inte så bekväm för om jag inte skulle hotta hade jag blivit så himla orolig. I förrgår gjorde min kompis detta på mig samt att jag var på FL o kollade allt o det såg bra ut, igår skulle jag prova själv för första gången så precis i början hörde jag hjärtat svagt o sen hittade jag inte det mer. Så hade jag inte gjort ultra ljud o sånt innan så hade jag gråtit ihjäl mig så vet inte om jag vågar använda den mer :/ har iaf (förhoppningsvis) känt små buffar nu på fm iaf. Vill bara känna en riktig spark lixom så jag verkligen vet att det är den :)

Jag började känna buffar i v18. Men det är min andra graviditet så jag visste på en gång att det var bebben. Känner henne flera ggr per dag och det blir mer och mer tydligt för varje dag.

Jag har en doppler som ser exakt ut som den som bm har fast lite mindre. Jag brukar få jaga runt efter hjärtljuden eftersom hon bökar runt så mycket men även om hon försvinner inåt mot magen så känner jag mig alltid lugn att få ha lyssnat på henne :)
  • Ciconiidae

Jag har moderkaka i framvägg och första gravideteten. Jag har känt av flera sparkar riktigt tydligt vid två tillfällen. Båda gångerna när jag vaknat mitt i natten, och då har jag även kännt dem utanpå magen. Jag känner inget liknande på dagarna eller ens när jag ska sova på kvällen. Jag vet inte om den ligger annorlunda på nätterna. Jag känner sparkarna på sidan av magen. Det dröjer nog en vecka eller två innan jag känner mer frekvent. Så det är nog ingen fara om man inte känner så mycket än.