• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • pco
    Serah skrev 2015-02-10 16:32:37 följande:

Oj, det där med föräldrapenningen har jag inte satt mig in i än. Får se hur länge jag orkar jobba också.

En sak som grämer mig just nu är fosterrörelser. Jag har känt tydliga buffar och drag varje dag, oftast när jag satt mig ner efter att ha hållit igång ett tag. Men nu de senaste dagarna är det kolugnt i magen. Det kommer endast några få drag eller några små buffar, sen inget mer.

Är det nåt att oroa sig över? Jag är i v 26 just nu.

Som tur är ska jag till bm imorgon så då kan jag ta upp det men vill höra från er också som är runt samma vecka hur er bebis rör sig?

Du jag kan säga att jag snart går in i v 28 o i perioder känner jag nästan ingenting och man blir super orolig. Under fyra dagar kanske jag kände något, typ att den vände sig elr nåt sånt men inga sparkar o inga buffar men så igår kväll höll den på jätte mkt, så du behöver inte oroa dig, oftast ligger den o sparkar inåt då den fortfarande har gott om plats. Idag har jag inte heller känt någon spark elr buff men typ att den rört sig lite.

För ett tag sen så hade den en rutin då jag kände buffar men plötsligt så sluta det o jag vet man blir så fruktansvärt orolig. Skönt att du ska dit imon så ni kan lyssna på hjärtat m.m om du inte hade haft tid imon så råder jag dig (kanske till någon annan gång) att ringa förlossningen för det är deras skyldighet att hjälpa dig om du inte känt bebisen på 12h alls elr om du känner bara att det kanske inte är som det ska så kolla hellre upp engång för mkt än för lite. Det har jag gjort :) så va inte rädd att ringa de!
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-02-10 19:20:20 följande:

Känner du dig jätteorolig ska du ringa in till förlossningen. Jag är i v26 och har en helvild bebis i magen men det hjälper inte dig att veta hur jag har det eftersom alla bebisar är olika :/. Tror också att den ligger och sparkar mer mot ryggen. Ring med dom och kolla i alla fall.

Helvild bebis här i magen också! Känner typ dygnet runt och hela magen rör sig :D Om jag vaknar mitt i natten och lägger handen på magen så vaknar han direkt där inne och buffar på min hand:D Så mysigt! Blir dock nästan rädd och rycker till ibland när han kickar hårt i sidan på mig, ingen moderkaka i vägen där så känner extra tydligt hehe
  • Bebben84

Fler som har växvärk varje dag? Jag har det verkligen VARJE dag fortfarande och börjar bli rädd att min bebis är mega :O

V.26

• Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-02-10 19:40:50 följande:

Fler som har växvärk varje dag? Jag har det verkligen VARJE dag fortfarande och börjar bli rädd att min bebis är mega :O

V.26

Men växtvärken har ju med livmodern att göra, jag tror inte du behöver oroa dig. Jag har knappt haft ngn växtvärk alls, men jag har haft frultansvärda pms smärtor innan och ligger och gråter på golvet vissa månader. Så jag undrar om min livmoder är lite "härdad".
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-02-10 19:58:17 följande:
    Men växtvärken har ju med livmodern att göra, jag tror inte du behöver oroa dig. Jag har knappt haft ngn växtvärk alls, men jag har haft frultansvärda pms smärtor innan och ligger och gråter på golvet vissa månader. Så jag undrar om min livmoder är lite "härdad".
    Vet men tänkte om den måste växa pga stor bebis :O. Jag hade ingen växvärk alls med dotter nr 1. Och det verkar vara ovanligt att ha det i v26 efter att ha hört mig runt hos vänner som varit gravida. Ingen hade haft det. Ska till bm på torsdag. Får se vad hon säger.
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-02-10 21:39:00 följande:

Vet men tänkte om den måste växa pga stor bebis :O. Jag hade ingen växvärk alls med dotter nr 1. Och det verkar vara ovanligt att ha det i v26 efter att ha hört mig runt hos vänner som varit gravida. Ingen hade haft det. Ska till bm på torsdag. Får se vad hon säger.

Det är inte sammandragningar? Hoppas bm kan ge dig ett bra svar, tror inte att du behöver oroa dig. :)
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-02-10 22:41:37 följande:
    Det är inte sammandragningar? Hoppas bm kan ge dig ett bra svar, tror inte att du behöver oroa dig. :)
    Nä dom har jag också mycket av. Så pass att jag fick åka och kolla tappen.
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-02-10 22:46:15 följande:

Nä dom har jag också mycket av. Så pass att jag fick åka och kolla tappen.

Ajdå, du har inte haft mkt tur med din graviditet. Skönt att veta att ngt riktigt, riktigt underbart väntar en på slutet. :)
  • Serah
    Bebben84 skrev 2015-02-10 19:40:50 följande:

V.26

Hade det en natt tror jag. Men har knappt känt nån växtvärk innan. Förutom i början av graviditeten då.

Det är väl ändå ganska individuellt. Du kanske har växtvärk men det betyder ju inte at du har en monsterbebis i magen ^^ kanske bara är lite träning inför det som komma skall?

Ang rörelserna som jag var orolig över så levde han rullan igår på lvällen. :) likadant nu också, i skrivande stund, så är det full fart på magen. Eller ja, bebisen ;)

Sa till bm idag att jag känner mig väldigt trött på senaste tiden, men då sa hon att järnvärdet kollar vi nästa gång, vi har ju en så bra planering vi ska följa. Eeh, sa jag då. Jag har problem med tröttheten nu! Så jag sa att jag ville kolla. Och jo, visst var den låg, 101 var det på. Fick lyssna på litens hjärta också. Men även om jag har en enorm mage redan nu så låg jag ändå lite under på sf kurvan. Trodde jag skulle vara på övre :p

Trivs ni med er bm? Jag kan känna ibland att jag inte gör det men jag orkar inte byta
  • kanien

Var till bm idag! Har ett sf-mått på hela 27cm i vecka 25 (24+2), tydligen så bär jag lillsnuttan väldigt högt upp, knappt så bm kände nå bebis under naveln utan hon ligger över naveln och min livmoder går nästan kant i kant med mina revben (där av min tunga andning), hade ett blodtryck på 110/75, ett järnvärde på 108 och ett blodsocker på 4,4 så jag fick lite skäll att jag inte skött mina järntabletter och att jag iprincip bara äter 1ggn om dagen (där av lågt blodsocker). jag hade även gått upp ca 8kg redan! Är just nu sjukskriven till sista mars pga kraftig foglossning!