• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • astegmatism
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 08:12:55 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

Behåll barnet
  • Anonym (p spruta)

Du gör abort, och sätter in FUNGERANDE skydd, inte några minipiller eller snarlikt skit, jag har tre barn som tack vore dessa. tufft men du skulle ha tänkt till innan.

• Tow2Mater
    Anonym (p spruta) skrev 2014-09-05 20:32:21 följande:

Du gör abort, och sätter in FUNGERANDE skydd, inte några minipiller eller snarlikt skit, jag har tre barn som tack vore dessa. tufft men du skulle ha tänkt till innan.

Oj, tufft med trillingar.
  • Anonym (MosterOm5veckor)
    Behåll barnet!! du ska i hela fridens namn inte behöva göra abort bara för att killen vill det. Det är ju inte HAN som ska gå igenom det psykiska helvete en abort innebär. En graviditet kan bara en chock när man precis fått reda på det och behöver kanske lite tid att samla sig, men när han ser att din mage växer och ser på ultraljuds bilder så tror jag att hans hjärta kommer att mjukna.
    Gör det inte det så finns det säkert en bättre mindre självisk pappa,kanske någon som också redan har barn, som du kommer att hitta och passa bättre ihop med.
    Man ska aldrig göra något som man inte själv vill göra för någon annan skull, speciellt när du inte ens fått tala med han om det förra som du upplevde av naturliga skäl som jobbig.
    Du får gärna smssa honom och berätta för han hur du upplevde din förra abort, och att den  var fruktansvärd, är han fortfarande en egoistisk människa utan medkänsla så tvivlar jag på att han är rätt kille för dig.
    Jag blir så upprörd av såna här inlägg, där killar tror abort är bara något man gör utan psykiska men, som att lämna tillbaka skor man inte vill ha.
    Man ska aldrig göra abort för att någon annan vill. Jag tror det finns en högre mening med detta barn, jag känner på mig att det är en liten flicka. Snälla lyssna till ditt hjärta och ditt samvete, och låt henne stanna kvar, tror inte du kommer ångra det. Finns hjälp att få.
    www.tjejjouren.se/tjejguiden/familj/ung-mamma-421
    ungmedbarn.se/gravid-och-ung/
    gravidhjalp.se/stod-och-hjalp-under-graviditeten/ekonomiskt-stod-till-foraldrar/
    gravidhjalp.se/stod-och-hjalp-under-graviditeten/

www.stm.fi/sv/utkomstskydd/barn

Om du är intresserad av själavård för att bearbeta det du hänt, så finns också hjälp att få här:
    www.arken.org/helandecenter/arkens-helandetj%C3%A4nst/kontakta-oss.aspx

Önskar dig allt lycka<3 hoppas länkarna hjälper dig, kram<3
  • Anonym (sheesh)

Det här är fan pinsamt! Att vuxna människor sitter och mår bra av att trycka ner en redan sårbar person på detta sättet.

När jag var yngre, är förresten lika gammal som du är TS, så var jag aktiv på flera ungdomsforum där åldrarna var allt från 9-18 år. Visst var där skitsnack, men inte ens i närheten av den hög med skit som finns här på FL.

Kram och lycka till TS! Vill du behålla barnet så ska du göra det. Och självklart ska du ha ett underhållsbidrag varje månad, dessa pengar ska gå till barnet. Barnet har full rätt till detta.

• Anonym (sheesh)

Jag är som sagt 25 år, och ni som sitter här och trycker ner TS är antagligen betydligt äldre. Hur känns det att vara vuxen och vara på samma mentala nivå som en tonåring?

• Ess
    Anonym (sheesh) skrev 2014-09-05 22:54:57 följande:

Det här är fan pinsamt! Att vuxna människor sitter och mår bra av att trycka ner en redan sårbar person på detta sättet.

När jag var yngre, är förresten lika gammal som du är TS, så var jag aktiv på flera ungdomsforum där åldrarna var allt från 9-18 år. Visst var där skitsnack, men inte ens i närheten av den hög med skit som finns här på FL.

Kram och lycka till TS! Vill du behålla barnet så ska du göra det. Och självklart ska du ha ett underhållsbidrag varje månad, dessa pengar ska gå till barnet. Barnet har full rätt till detta.

Ts frågade efter olika åsikter.

Skillnaden mellan barnforumet som du var aktiv på och detta, är att vi är många som är betydligt äldre än 18, och har ett eget bagage med oss som vi själva upplevt eller någon i vår närhet. 
    Därför får ts inga glada tillrop om hur gulligt och puttenuttigt det är att skaffa ett barn mot den andres vilja, utav många av oss här.

Ts får läsa, begrunda, känna efter, och tillslut fatta det beslut som hon kommer att ha lättast att leva med resten av livet.
  • Anonym (L)

Mitt ex gjorde som ditt.

"Gör abort och sök hjälp, annars lämnar jag dig" över sms dessutom.Vi sågs inte efter det.

Då hade vi haft oskyddat i ett halvår, han var en kanonbra bonuspappa och pratade ofta om hur fantastiskt det skulle bli med gemensamma barn.

Nu tycker jag att han kan bli överkörd av ett tåg.

• Ess
    Anonym (L) skrev 2014-09-06 03:20:32 följande:

Mitt ex gjorde som ditt.

"Gör abort och sök hjälp, annars lämnar jag dig" över sms dessutom.Vi sågs inte efter det.

Då hade vi haft oskyddat i ett halvår, han var en kanonbra bonuspappa och pratade ofta om hur fantastiskt det skulle bli med gemensamma barn.

Nu tycker jag att han kan bli överkörd av ett tåg.

Ditt ex gjorde ju inte riktigt samma sak. Ditt ex lurade dig att han ville ha barn. 
    Ts ex har varit tydlig med att han INTE vill.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet