• Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

• Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Anonym (Så är det..)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:59:32 följande:

Du får ut ca 4000 kr i månaden, sen 1273 kr i underhåll och ca 1000 kr i barnbidrag.

1273 är det absolut lägsta man får ut och det betalas av FK. Man bör gå till en jurist som räknar ut hur mkt pappan ska betala i underhåll.

Man har rätt till en timmes rådgivning gratis (tror jag) hos jurist.

Jag gjorde det och fick ut betydligt mkt mer än 1273 i månaden. Summan beräknas på vad pappan tjänar och om han har kostnader för ev andra barn.

Barnet har i Sverige idag rätt till samma standard hos båda sina föräldrar även om den ena tjänar mindre.
  • Chrysabelle

Men vad exakt är det han inte vill ha med ett barn? Är det just nu, eller för alltid?

Just den åldern ni är i kan jag tycka är ganska bra att skaffa barn i.

• Anonym (Så är det..)
    Ess skrev 2014-09-04 19:14:10 följande:

Du har inga barn, du vet inte hur mycket du kommer att känna för det barnet som föds. Du hade gladeligen kunnat sätta ett baseball trä i huvudet på den som är elak mot ditt barn.

Så Nej! jag tror inte på att du kommer att stillatigande se på när han kommer med sina älskade barn på stan, eller när ditt barn kommer hem och berättar att hans barn stilat runt på skolan med senaste iphonen, och berättar om resan som hela deras familj varit på osv.

Visst finns det undantag, så det återstår i så fall att se om du tillhör dem.

Underbart att du har en förutfattad mening om att killen kommer tjäna bättre med pengar och enligt dig ha rätt med mer som ex iPhone eller resor!

Kan precis lika gärna vara så att TS kommer vara den som tjänar mest och kan ge sitt barn de saker som du tydligen anser vara orsaken till att hon kommer känna sig bitter om typ 10 år.

Hmm.... Ibland tror jag bestämt folk skriver mer om sin eget liv än om saken TS vill ha input om.
  • Anonym (Så är det..)
    Anonym (Läggner) skrev 2014-09-05 00:15:42 följande:

Är man mogen nog att ha sex så måste man också vet/förstå att har man sex så kan man bli gravid. Man kan skydda sig hur mycket man vill, men INGA preventivmedel idag är 100% säkra.

Min kompis och hennes man har 3 barn. Första var planerad, dom andra två fick dom även fast hon hade spiral.

Jag åt p-piller när jag blev gravid med dottern.TS och hennes sambo har olika tankar/åsikter/känslor kring barnfrågan. TS har respekterat sin sambos ovilja att bli pappa och skyddat sig och gjort 2 aborter tidigare. Hon har varken tjatat, tvingat eller lurat sig till den här graviditeten. Det hände bara. Så nu är det nog killens tur att respektera hennes vilja/känslor.

Vill han inte vara en del av det, fine. Men respektera att TS vill ha barnet. Håll inte på med massa skitsnack, hotande och pressande för att få sin egen vilja igenom.

TS, skit i killen. Koncentrera dig på dig själv. Vad vill du? Vad känner du? Du har redan gått igenom 2 aborter, så du vet hur det känns, hur ont det gör (psykiskt). Orkar du med det igen? Sen ökar risken att få svårare att bli gravid med många aborter också.

Jag önskar dig all lycka till! Låt inte honom eller folk här trycka ner dig eller lägga nån skuld på dig.

• viseversa
    Whitetrash86 skrev 2014-09-04 08:18:14 följande:

Ända rätta att göra är att behålla (om du vill det) och dumpa idioten som lämnar dig för någon han själv är delaktig i.

Håller med. Han är en idiot ts. Behåll du barnet om du vill det.
  • Filli89

Men den här tråden var ju bland de mest tragiska i FL. Ts strunta i alla dessa elaka människor som vill sparka på dig när du redan ligger. Du är i en tuff sits. Det är inte mer än rättvist att du behåller barnet om det är det du vill med tanke på att du gjort som

HAN ville de två andra gångerna, trots att du mådde dåligt av det, Du talade även för honom att du INTE kommer göra abort igen om du skulle bli gravid igen, redan där borde han dragit alternativt slutat ha sex under de osäkra perioderna och på det haft skydd, Du har blivit gravid med skydd och det är inget du kan göra åt saken. Han har ett val, och det är att antingen ta del av barnets liv eller dra, du har ett val det är att göra abort eller behålla barnet och uppfostra barnet på egen hand. Det andra jag vill poängtera är att bara för att man inte är stabil ekonomiskt behöver inte betyda att man inte kan ta hand om sitt barn! jag kan säga till dig att min mor tog hand om 5 barn ensam i krig, hon tog sig till Sverige, och idag har vi alla uppnått något i livet, vi har egna familjer och barn men främst av allt blev vi bra människor. Låt inte folk lura dig på att du inte kan köpa iPhone till ditt barn! Va fan är en iPhone? Det finns barn som gräver i skräp för att hitta mat! världen e konstig!! Idag är man ingen bra förälder om man inte kan köpa en iPhone! hur många är inte miljonärer men deprimerade?, luras inte av det materiella, du har sparade pengar, din familj och nära vänner stöttar dig, du har turen att bo i ett land som Sverige där du kan få hjälp tills du kommer på ben, det materiella är saker som försvinner. Om du kommer kunna ge ditt barn det som hen behöver och du kan ge ditt barn kärlek främst, så tycker jag att du kommer bli en toppen mor!

• Ess
    Anonym (Så är det..) skrev 2014-09-06 08:11:45 följande:
    Underbart att du har en förutfattad mening om att killen kommer tjäna bättre med pengar och enligt dig ha rätt med mer som ex iPhone eller resor!

Kan precis lika gärna vara så att TS kommer vara den som tjänar mest och kan ge sitt barn de saker som du tydligen anser vara orsaken till att hon kommer känna sig bitter om typ 10 år.

Hmm.... Ibland tror jag bestämt folk skriver mer om sin eget liv än om saken TS vill ha input om.
    Den stora skillnaden är att han troligen kommer att leva i en sk kärnfamilj där man delar på barnens kostnader. Därför är det lättare att köpa dyra prylar till de gemensamma barnen.
    När hon alltid kommer att ha en särkulle, och många delar upp ekonomin när det gäller mina och dina barn.
    Jag räknar med att dom ligger ungefär lika i inkomst. så den stora skillnaden ligger i att ts får räkna med att ensam stå för sitt barns extra kostnader utöver bas behovet som täcks till hälften via underhållet.
  • Anonym (Så är det..)
    Ess skrev 2014-09-06 09:45:22 följande:

Den stora skillnaden är att han troligen kommer att leva i en sk kärnfamilj där man delar på barnens kostnader. Därför är det lättare att köpa dyra prylar till de gemensamma barnen.

När hon alltid kommer att ha en särkulle, och många delar upp ekonomin när det gäller mina och dina barn.

Jag räknar med att dom ligger ungefär lika i inkomst. så den stora skillnaden ligger i att ts får räkna med att ensam stå för sitt barns extra kostnader utöver bas behovet som täcks till hälften via underhållet.

Nu är Ess där igen men förutfattade meningar. Varför förutsätter vi att TS ska träffa någon som inte betalar för hennes barn? Så behöver det absolut inte bli. Min erfarenhet är din motsatta. Jag lever med en man som inte gör skillnad på mitt och ditt och jag har en sk särkulle. Jag har flera vänner som lever tillsammans med dina och mina barn som du beskriver det, och de betalar allt samman.

En annan sak är att pappan kommer aldrig leva i en sk kärnfamilj då han redan har ett barn med TS, om hon väljer att gå vidare i sin graviditet.

Så det stämmer ju inte alls.

Jag tycker alla ska sluta att vara så negativa mot TS. Visst är det bra att få veta både negativa och positiva eventuella händelser och känslor framåt. Det ska hon verkligen ta med i sitt beslut.

Men det gynnar inte TS att enbart tänka negativt ELLER positivt som en del avser försöker få henne till.
  • Anonym (Toppen)
    Filli89 skrev 2014-09-06 08:59:57 följande:

Men den här tråden var ju bland de mest tragiska i FL. Ts strunta i alla dessa elaka människor som vill sparka på dig när du redan ligger. Du är i en tuff sits. Det är inte mer än rättvist att du behåller barnet om det är det du vill med tanke på att du gjort som

HAN ville de två andra gångerna, trots att du mådde dåligt av det, Du talade även för honom att du INTE kommer göra abort igen om du skulle bli gravid igen, redan där borde han dragit alternativt slutat ha sex under de osäkra perioderna och på det haft skydd, Du har blivit gravid med skydd och det är inget du kan göra åt saken. Han har ett val, och det är att antingen ta del av barnets liv eller dra, du har ett val det är att göra abort eller behålla barnet och uppfostra barnet på egen hand. Det andra jag vill poängtera är att bara för att man inte är stabil ekonomiskt behöver inte betyda att man inte kan ta hand om sitt barn! jag kan säga till dig att min mor tog hand om 5 barn ensam i krig, hon tog sig till Sverige, och idag har vi alla uppnått något i livet, vi har egna familjer och barn men främst av allt blev vi bra människor. Låt inte folk lura dig på att du inte kan köpa iPhone till ditt barn! Va fan är en iPhone? Det finns barn som gräver i skräp för att hitta mat! världen e konstig!! Idag är man ingen bra förälder om man inte kan köpa en iPhone! hur många är inte miljonärer men deprimerade?, luras inte av det materiella, du har sparade pengar, din familj och nära vänner stöttar dig, du har turen att bo i ett land som Sverige där du kan få hjälp tills du kommer på ben, det materiella är saker som försvinner. Om du kommer kunna ge ditt barn det som hen behöver och du kan ge ditt barn kärlek främst, så tycker jag att du kommer bli en toppen mor!

• Anonym (följ ditt hjärta)
    Anonym (Så är det..) skrev 2014-09-06 11:23:25 följande:

Nu är Ess där igen men förutfattade meningar. Varför förutsätter vi att TS ska träffa någon som inte betalar för hennes barn? Så behöver det absolut inte bli. Min erfarenhet är din motsatta. Jag lever med en man som inte gör skillnad på mitt och ditt och jag har en sk särkulle. Jag har flera vänner som lever tillsammans med dina och mina barn som du beskriver det, och de betalar allt samman.

En annan sak är att pappan kommer aldrig leva i en sk kärnfamilj då han redan har ett barn med TS, om hon väljer att gå vidare i sin graviditet.

Så det stämmer ju inte alls.

Jag tycker alla ska sluta att vara så negativa mot TS. Visst är det bra att få veta både negativa och positiva eventuella händelser och känslor framåt. Det ska hon verkligen ta med i sitt beslut.

Men det gynnar inte TS att enbart tänka negativt ELLER positivt som en del avser försöker få henne till.

Jag har det likadant. Min man ställer upp på alla sätt medan min dotters pappa inte velat träffa sin snart 6 åriga flickan på 2 år. Han ställer upp för henne på alla sätt. Mi dotter kallar idag min man pappa och enligt henne e det för han fina ju här och alltid ställer upp. Så som jag skrev innan följ ditt hjärta i te alla jubelidioter. Styrke kramar. Hur har det gått förresten?
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet