Inlägg från: Harmagedon |Visa alla inlägg
  • Harmagedon

stämplat bitbarn.

Jättebra råd. Prata med föräldrarna till det bitna barnet. Säg att du är ledsen för det som hänt och fråga hur det är med det andra barnet.

Mitt barn var utsatt för en bitare (mycket äldre än henne också) och jag går runt och tycker illa om hans föräldrar som inte har kommenterat händelsen. Barnet var så pass gammalt och skadan så stor att det tom hade varit på son plats att han fått be om ursäkt.

Det hade känts tryggare för mig att få en indikation från föräldrarna att de försökt prata med sitt barn.

• Harmagedon
    Litet My skrev 2014-09-04 17:30:04 följande:

Jag hade heller inte krävt eller tyckt att en förälder till en 2 åring behövt ringa och ursäkta sig om mitt barn blev bitet. Däremot kanske om det gällt ett äldre barn tex när 6 åringen fick en bandyklubba i huvudet och inte vågade gå till skolan.

Det tycker inte jag heller men jag tror att det kan bli ett bra sätt att ta udden av en del skitsnack.

Jag har hört föräldrar som trott det bitande barnet blir misshandlat hemma, är utvecklingstört och alla möjliga konstiga saker.

Det som hände min dotter som tvååring var att hon blev biten av en sexåring i ansiktet. Såret behövde sys. De lekte inte ens ihop utan han gick bara fram o bet henne. Det kändes rätt oroligt att lämna henne där igen och jag hade så gärna velat höra hur pojken tänkte kring det hela. Men det är en helt annan grej än när knattar biter sina jämnåriga kompisar.
Svar på tråden stämplat bitbarn.