stämplat bitbarn.
Gravidhormornerna (gravid med nr 2) snurrar och jag är så ledsen och förtvivlad.
Måste skriva av mig då känslorna väller över och jag vill ha någon synpunkt av situationen.
Min tvåårige son har sedan start blivit stämplat bitbarn på förskolan. Det händer inte hela tiden men när det väl händer, är det på samma barn och någon gång väldigt illa. Vi har honom på en liten förskola med rätt tighta föräldrarelationer.
Redan från början gjorde personalen allt dem kunde göra, berättade för oss hur dem arbetar just för att förebygga detta och gav oss fantastisa råd över hur vi skulle hantera det hemma. Problemet är att han aldrig agerar så hemma utan bara på förskolan.
Jag har helt och hållet låtit pedagogerna sköta detta och inte gjort någon grej av det. Men allt eftersom har det krypit fram att det pratas om det utanför förskolan mellan föräldrar. Att vår son är ett problem! Givetvis förstår jag förtvivlan från de motsatta föräldrarna där deras är den som får ta emot betten (Har hänt 4 ggr på ett år). Men när jag fick höra detta att det pratas om min tvååriga son som ett problem gjorde mig så jäkla ont. Jag var gråtfärdig. Igår uppstod en incident mellan dessa två igen och min son bet den andre och när jag hämtade hörde jag den negativa tornen i den andres förälderns röst om att det uppstått en bitincident med DEN DÄR .... igen.
Idag orkade jag inte mer så jag praktiskt taget bröt ihop på förskolan när jag pratade med personalen om detta, hur vi känner, hur vi mår och hur vi faktiskt drar oss för att lämna sonen utan istället jobbar i raster och sådant för att han ska vara där så lite som möjligt då vi så tydligt märkt hur föräldrar ser vår son som ett problem.
Är som sagt gravid och märker själv att jag reagerar på saker som tidigare inte rört mig i ryggen.
Så vad tycker ni? Överreagerar jag? Vad ska vi göra?