stämplat bitbarn.
Vi hade problem när vår yngsta var liten, han blev biten många gånger av ett och samma barn och en gång så hårt att vi fick åka in till sjukhus.
Samma barn (som då var 2,5) klättade upp i barnvagnen där vår då 4 månaders gamla dotter låg och sov och rev henne djupt i ansikte. Det blev tre djupa revor och blodet rann.
Där någonstans kände jag att det hade varit schysst av den andra föräldern att komma med en ursäkt, typ :
Jag är så ledsen att XX rev er bebis, jag förstår att det var väldigt obehagligt. Vi gör allt vi kan för att han inte ska rivas/bitas men han verkar har svårt att kontrollera sig.
Då hade det känts bättre. Innan hade jag tänkt att det kanske var vår son som provocerade fram bitandet, men när även en sovande bebis blev attackerad så blev det för mycket. Pratade dock aldrig med andra föräldrar om detta...
Kanske ett tips för dig, då kan du på ett sätt föregå skitsnacket och de andra föräldrarna kan få prata av sig.
Jag pratar alltid med föräldrarna till de barn som mina ungar betett sig illa mot.