stämplat bitbarn.
Åh vad ledsen man blir när andra föräldrar talar negativt om ens eget barn och när det inte funkar mellan ens barn och något/några andra barn - man vill ju bara att ens barn ska vara omtyckt och ha kompisar!
Jag tycker det var riktigt dåligt av den föräldern att säga "den där" - så säger man inte om någon och i synnerhet inte ett barn!
Jag tror att vissa som har barn som inte gör såna här saker har väldigt lite förståelse och acceptans för det och jag tycker också många gånger att det verkar som om de tror att man inte jobbar med det. För dem är det såklart jättehemskt varje gång deras barn utsätts för det men de kan trösta barnet, prata om det, bevara sina positiva förväntningar på sitt barn, veta att deras barn är omtyckt och beter sig väl, vara nöjda med sin uppfostran och sin egen förträfflighet...
Jag tror att det oftast är mycket jobbigare för föräldern till det barn som gör sånt här!
Något som jag reagerar på när jag läser det du skriver är att det bara sker på förskolan - det kanske inte är en tillfällighet utan det kanske finns en anledning till det. Dessutom: alla dessa negativa förväntningar som finns från andra föräldrar och kanske även vissa barn och pedagoger kan inte göra saken bättre. Det är svårt att bete sig bra när andra tror att man gör illa! Hoppas de stöttar och bekräftar alla goda sidor hos din son så att de skapar positiva spiraler - det är viktigt för att bryta detta!
Jag tänker också på att du är gravid. Det kan finnas ett samband med det. Han märker såklart att du är lite annorlunda och kan reagera på det. Dessutom det faktum att det ska komma en ny familjemedlem!
Kom ihåg att detta är jättevanligt! Jag tänker ibland: Vissa barn slåss, andra nyps, somliga luggas, de flesta puttas ibland. Rent beteendemässigt är kanske inte bett något värre, skillnaden är att konsekvenserna blir värre.
Hoppas det snart blir bättre!