Anonym (n) skrev 2014-09-06 01:03:14 följande:
vi har också fått en massa kläder, av dem är tyvärr 90% inte min smak. De säljer jag vidare eller ge bort till andra. Jag kommer bara ha barnkläder som jag tycker är snygga, så får mitt barn välja från dem hur den vill :)
Ja, men de allra flesta är ju snygga. Bara kanske inte sådant jag i första hand hade valt. Men hon har ju sin egna stil och smak, och det tycker jag att hon ska få ha.
Kläder med tryck behöver inte vara tröjor med ett blaffigt Hello Kitty-tryck i plast, utan det kan vara en fin färgglad uggla i tyg - som inte föreställer någon speciell figur. Att folk köper massa grejer med Hello Kitty, och därmed sponsrar det börsnoterade företaget, kan jag inte förstå. (Hello Kitty är f.ö ett plagiat av Miffy, som har ritats till bilderböckerna som handlar om den lilla vita kaninen. När jag har träffat mammor som utbrister: "Åh, jag älskar Hello Kitty!", efter att jag har påpekar att jag inte gillar figuren, kan jag inte annat än att tänka att de måste vara korkade. Figuren är bara en bild på en katt, och inget annat. Det är ingen bok, film, seriefigur eller något annat från början. Hur mycket pengar ska man kunna få tjäna på något man ritar i Paint på 1,5 min?)