• Anonym

Dyraste barnkläderna?

Anonym (Ny) skrev 2014-09-05 16:10:31 följande:

Tänk vad vissa blir provocerade av att man vill köpa dyra märkeskläder. Vi har alla olika smak o anledningar till våra val. Jag ifrågasätter ingen som syr sina egna kläder exempelvis.

Jag köper både mina o barnets kläder på "vanliga" butiker. Jag köper även en del begagnat- en av anledningarna till ts, för att få mer koll på nypris. Men då o då tycker jag det är roligt att unna mig o barnet ett dyrt märkesplagg. Jag känner mig extra fin då, det får mig att må bra. Det är något som mina föräldrar aldrig hade råd att ge mig så om jag anser mig ha råd eller prioriterar dyra kläder-varför inte? Konstigt att man ska behöva förklara sig o motivera att man vill lägga pengar på kläder.

Det är väldigt provocerande för många med dyrare barnkläder. Alla har vi olika intressen och prioriteringar. Jag älskar att köpa barnkläder andra köper dyra bilar... eller lägger mycket pengar på någonting annat.

Jag tänker också lite på vart och hur kläderna är tillverkade. Finns kanske en anledning till att en tröja på H&M kan kosta 50 kr...
  • Anonym
    ursula skrev 2014-09-05 21:12:13 följande:
    När det gäller skidkläder till mina barnbarn 7 och 9 år köper jag Goldwin, varje ställ går på 6000 kr.
    De ska inte ha sämre kläder än jag har.
    Som mormor/farmor så får du köpa vilka kläder du vill till dina barnbarnFlört
  • Anonym
    Anonym (Ny) skrev 2014-09-04 21:23:21 följande:

Vilket ät det "finaste och dyraste" klädmärket för barn? Det enda jag känner till är polarn och pyret? Mvh/en som inte kan märkeskläder

De allra dyraste märkena är väl samma som för vuxna, armani, burberry etc
    Sen finns det ju barnklädesmärken som är lite dyrare som flera nämnt.
    Sen kommer väl mellanpriskategorin typ PoP.
    Sen de billiga kläderna på Lindex och HM. Och de superbilliga på outlets etc...typ ullared.
  • Anonym
    Anonym (karma) skrev 2014-09-06 01:40:10 följande:

De dyraste är väl de som blivit tillverkade av förslavade barn. De kostar någons barndom även om de bara drar några tior från din plånbok.

Precis. Vem tror ni betalar för er äckliga Cubus/Ica Maxi/HM-tröja för 29.90? Jo fattiga barn och miljön.
  • Anonym
    Barbamama08 skrev 2014-09-05 22:48:42 följande:
    Och det löjligaste är att folk påstår att det skulle vara bättre kvalité på dessa kläder. Har haft några piké från Ralph Laurent till mitt barn (inte köpt själv) och de blir helt korviga i kragen och korta i längden efter tvätt. En kompis hade en vinteroverall till sitt barn, som barnets farmor hade köpt, och den gick sönder i dragkedjan direkt.

Mitt ex mamma köpte alltid kläder från Lacoste till honom, med motiveringen att märkeskläder håller högre kvalite. De blev för korta i ärmarna och på längden efter tvätt, trots att han drog i dem. Hon köpte t.o.m strumpor till mig från Ralph Lauren som det fick hål i ganska snart.

Många verkar dessutom tro att skor från dessa löjliga märken är bättre än andra.

Bättre att i så fall satsa pengarna på riktiga skomärken eller vinteroverall från typ POP.
    Ralph Laurent?
  • Anonym
    Honungsblomman skrev 2014-09-06 07:50:26 följande:
    NääääääääÄ! Stavade hon FEL med EN bokstav?

Du missade kanske att hon stavade rätt längre ner?

Du stavar aldrig fel själv eller?
    Det funkar liksom inte att låtsas som om man har koll på kvaliteten på ett märke man inte ens vet namnet på.
Svar på tråden Dyraste barnkläderna?