Dyraste barnkläderna?
Vad är syftet? "Jag ska flasha för mammagruppen och använda min unge som reklampelare, och visa att jag har råd med det dyraste"
Eller
"Jag söker kvalité och komfort, men även kläder som har en annorlunda design än det man hittar i de mer kommersiella kedjorna"
Min mamma var den förstanämnda. Jag sprang runt i små klänningar med ryschpysch, lackskor och rosetter i håret. Värdet på mina kläder var oftast ca 2000kr per set, om inte mer. Och då höll det ju oftast ändå bara en eller två gånger, för sedan fick jag gräsfläckar/choklad/färg på dem och då slängde mamma dem och köpte nytt. Hon hade råd, och hon kunde SLÖSA!
När jag fick välja själv var det NK som gällde, bara märkes. Nu när jag bor själv med egen familj har jag inga problem att ekipera mina barn med annat än märkes. Men visst är det en helt annorlunda kvalité på märkes!
Har en REIMA TECH overall som vi köpte på NK när min första son var född. Fjärde barnet har den nu till vintern, och den ser inte ens använd ut. Då har den användts på förskolan till de andra tre också.
Dock tycker jag att vissa designers inte kan skapa kläder för barn. Hade kläder från Tommy Hilfiger, och de tålde inte att man tog bort fläckar osv.