-
Haha, Solsidan-wannabe. Sluta ljug.Impetuous skrev 2014-09-05 18:53:41 följande:Absolut dyraste och finaste hittar du hos "Schuttis", dvs Natalie Schutterman, en gammal vän till mig. Bara fransk couture. Hon finns i Stockholm, Birger Jarlsgatan
-
Jag känner till butiken. Faktum är att jag bor där i krokarna (jag och Duckan i den här tråden, är nästan grannar). ;)Impetuous skrev 2014-09-05 19:10:20 följande:Det är sant! Känt henne sen hon var ... mycket yngre än idag.
www.nathalieschuterman.com/se/
Men jag litar inte en sekund på att du känner henne. -
Tror dig ännu mindre efter den sista kommentaren.Impetuous skrev 2014-09-05 19:16:56 följande:Okej sanningen är att jag är vän till en bekant till henne. Har träffat henne många gånger men alltid genom andra. Okej, nöjd? Hennes våning är something else.
För övrigt så handlar tråden om barnkläder. -
Tvättade du tröjan i tvättmaskin?Barbamama08 skrev 2014-09-05 22:48:42 följande:
Och det löjligaste är att folk påstår att det skulle vara bättre kvalité på dessa kläder. Har haft några piké från Ralph Laurent till mitt barn (inte köpt själv) och de blir helt korviga i kragen och korta i längden efter tvätt. En kompis hade en vinteroverall till sitt barn, som barnets farmor hade köpt, och den gick sönder i dragkedjan direkt.
Mitt ex mamma köpte alltid kläder från Lacoste till honom, med motiveringen att märkeskläder håller högre kvalite. De blev för korta i ärmarna och på längden efter tvätt, trots att han drog i dem. Hon köpte t.o.m strumpor till mig från Ralph Lauren som det fick hål i ganska snart.
Många verkar dessutom tro att skor från dessa löjliga märken är bättre än andra.
Bättre att i så fall satsa pengarna på riktiga skomärken eller vinteroverall från typ POP.
-
Littlephant är ju SÅ plottrigt. Hur står du ut att se på barnet, när barnet har dessa kläder på sig!?Anonym (Kajsa) skrev 2014-09-06 15:13:04 följande:Lipfish och Littlephant är mina favoriter.
-
Okej. Jag måste väl ha sett skräckexempel då, och sedan aldrig mer kikat på dessa kläder.Anonym (Kajsa) skrev 2014-09-06 15:22:45 följande:De jag har är inte alls plottriga.
-
Orka vara du.Anonym (Sw) skrev 2014-09-06 22:26:34 följande:Hehe LILLYphant?
-
Jag bor längre bort på Birger Jarlsgatan. Räknas nog till City. Vet att du bor i Vasastan.Duckan skrev 2014-09-08 09:46:44 följande:
(Haha!) Jag bor inte i krokarna av Schuterman.
-
Ja, men hon kanske trodde att det hette så. Har inte du hört fel eller missuppfattat något nån gång?Anonym (Sw) skrev 2014-09-08 19:03:34 följande:Men snälla, Lillyphant.
-
Ja, jag menar det.Anonym (Ny) skrev 2014-09-08 19:49:14 följande:Precis!! Jag gick i flera månader och sjöng "ta av dig dig tuckerkeps" när den låten spelades innan jag blev rättad :)))
När jag var yngre så trodde typ halva bekantskapskretsen att Spice Girls hette Space Girls.