• Elinleo

Söker andra ensamma med småbarn

Hej. Först och främst vill jag säga att ni inte är ensamma, det är vanligare än man kan tro att befinna sig i samma eller liknande situation. Jag är en av dem. Jag är 31 och bor i Sthlm. Jag har nyligen genomgått en skitjobbig separation med min 10 månaders sons pappa. Vi var tillsammans i nästan två våldsamma, kränkande och stormiga år. Hade jag inte blivit oplanerat gravid efter vi varit tillsammans i ca 4 månader, hade det inte dröjt såhär länge. Trist nog har jag ingen familj i närheten, min familj befinner sig ungefär 50-60 mil bort. Min bror i Sthlm men har fullt upp med sin familj, och jobbar ofta mkt och borta. Har tyvärr inte heller så mkt vänner, speciellt inte med egna barn. För faktum är ju att med ett barn, speciellt en bebis är ens fritid och liv mycket begränsat om man är själv. Jag får kanske en-3 timmar egen tid nät min son sover på dan och någon timme innan jag själv måste sova. Träning vilket jag mår mycket bra av vet jag inte när jag ska kunna ta upp igen. Jag träffar också gärna mammor i liknande situation, eller bara mammor Man mår bra utav att prata. Själv har jag bokat tid med kurator som jag ska iväg och träffa nu, hoppas det går bra och kan hjälpa. Lycka till!

Svar på tråden Söker andra ensamma med småbarn