Men ååå, jag tycker DU är otroligt stark! Att du överhuvudtaget tar dig tid att skriva här, peppa mig och ge goda råd, visar bara på vilken fantastisk människa/ och hur STARK DU ÄR! Jag känner med dig och jag lider med dig... Mitt barn är så litet att pappan bara har honom ngr få timmar två ggr i veckan. Men då mår man så illa, har klump i magen och vill bara tiden ska springa iväg. Hur ofta har pappan era barn och hur länge?
Gå med på Facebook i en sluten grupp som heter Ensamstående Föräldrar. Där kan du bolla om allt och du kommer få otroligt mycket pepp och stöd och en massa värme från alla möjliga håll i landet!
Du får vara ledsen, olycklig och gråta ögonen ur dig. Det är bara bra! Ut med ilskan, sorgen, ångesten och smärtan. Desto mer du pratar om det och gråter av dig desto snabbare läker du. Men visst är det en sorg att det inte blev mamma pappa barn. En sorg att det inte blev som man trott. Försök att lev i stunden. Blicka inte bakåt för det tillhör det förflutna. Att älta är bara destruktivt, försök att släppa det. Läste nånstans att varje gång du tänker på en negativ upplevelse är det som att utsätter sig för den igen då hjärnan inte förstår att det inte händer igen på riktigt. Så din kropp blir inställd på panik igen omedvetet. Och tänk inte för mycket framåt, för där ser allting svart ut just nu.
Den killen du var ihop med gav inte dig det du behövde. Annars skulle du inte gett dig av. Du har ett liv... Ett liv! Lev det väl! En dag träffar du någon du blir trygg och lycklig med. Men han var inte den. Fokusera på dig själv och dina barn och ert värde. DU är värd att vara lycklig!
Lyssna på låten Ensam är Stark med Ken Ring. Den kommer garanterat ge dig styrka att gå vidare. Och låt dina föräldtar rå om dig, det behöver du nu!
Styrkekramar!!!!