• Anonym (soffan)

Gravid efter missfall?

Hej! 
    Vi fick missfall i v.6+1 och vi vill försöka igen. När jag var på gynmottagningen sa de att eftersom allt är ute och ingen skrapning behövdes göra avgör jag själv när jag är redo :) Jag har testat med clearblue ältester för att se så allt kommer igång och fick utslag på den igår (torsdag). Vi myste till det igår och jag undrar nu om någon annan suttit i samma situation? Hur gick det för er? blev det en bebis? 

Kram!

• Svar på tråden Gravid efter missfall?
  • Anonym (soffan)

Beklagar missfallet :( och Jag håller med dig! De riktlinjer jag fick var de som jag skrev om högst upp. Men läser man genom andra trådar kan man se hur vissa läkare råder en att vänta medan andra säger att man kan köra på direkt.

Vi har ju inga barn sedan innan så för vi valde att köra på direkt! Sambon var först tveksam om man skulle det men vi sa som så att får jag ägglossning så räknar vi med att kroppen är redo! Det var inte riktigt en planerad grav förra gången, utan vi kände mest att "blir det så blir det", ingen stress. Men det tog sig direkt och nu när det slutade i missfall märkte man hur gärna man egentligen ville detta.. Så vi väntar förväntansfullt nu om det blir något eller inte! Men mitt råd är att om man själv känner sig redo och är "frisk" eller hur man kan kalla det efter missfallet så kör på :) vad det verkar så finns det ju inga studier som tyder på att chanserna för missfall ökar bara för att man blir gravid direkt :)

Kram!

• Anonym (Gammal mamma)

Lycka till!
    Ska fråga på återbesöket.

• Krabban

Fick missfall som började i söndags och kom ordentligt igår. Fick cytotec igår och nu hoppas jag på att kroppen snart vill bli gravid igen. Hade i min vildaste fantasi inte kunnat föreställa mig hur sorgligt ett missfall känns och hur gärna jag ville ha barn. 

• Victoria8526

Hej! Jag hade ett fördröjt missfall i v13. Fostret hade dött i v 9. Tre v senare, efter att ha blött konstant, upplevde jag något som påminde om ägglossning och vi körde på. Bara den gången. Tre-fyra v senare började jag fundera på varför mensen aldrig ville komma igång igen, men jag var gravid med min dotter! Med nästa barn hade jag likadant, fast mycket tidigare missfall. Gravid direkt. Och även nu ruvar jag på en liten som blev till bara två veckor efter ett tidigt missfall. Hade även ett i vintras men då valde vi att vänta lite. Så jag har ju trots allt ganska bra erfarenheter av det där! ð???

• Anonym (soffan)

Hej tjejer! Hur går det för er? Idag tycker jag se att mina bröst svullnat och jag är lite öm, så var det sist okcså. Så jag hoppas hoppas hoppas!!!

• Victoria8526

Åh hoppas!!! Har du fått negativt på ett test emellan? Och har du nån aning om var du kan vara i cykeln?

• Anonym (soffan)

Nej jag har inte testat något ännu :) idag är jag på dag 28 i cykeln, men tror det är för tidigt att testa. Jag har sagt till mig själv att jag ska vänta till helgen (om ja orkar hålla mig :)) då hinner man ju se ytterligare symptom isåfall.

• Victoria8526

Ok, men jag syftade mest på att du hade kollat så hcg hade gått ner från förra graviditeten, så att du kan vara helt säker på att det är en ny graviditet om det nu skulle visa positivt! Håller tummarna för dig!!

• Anonym (Gammal mamma)

Om ni väntat på en mens efter missfallet, när har ni isåfall fått tillbaka den?
    Alltså hur många veckor efter att blödningen från missfallet slutat har ni fått en mensblödning?

• Anonym (soffan)
    Victoria8526 skrev 2014-09-15 21:02:01 följande:

Ok, men jag syftade mest på att du hade kollat så hcg hade gått ner från förra graviditeten, så att du kan vara helt säker på att det är en ny graviditet om det nu skulle visa positivt! Håller tummarna för dig!!

Jaha du menar så :) ja i samband med missfallet fick jag ta 3 blodprover, det andra provet var dagen efter mf i hormonnivån låg då på 200 någonting, och det sista provet gjordes 6 dagar efter mf och nivån låg då på 8, och allt under 12 räknas som negativt tydligen :)
Svar på tråden Gravid efter missfall?