• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Palle76

Systrarna har fullt upp med sina familjer, men det ordnar sig säkert :) det får gå även om jag börja känna mer o mer att jag kanske inte ändå vill o orkar en liten till, men accepterar o gillar läget

• Palle76

Var på ul igår och såg den lille o hur hjärtat slog, så häftigt när man ser det

• Minyalaloba

Åh vad häftigt!

Vi ändrade oss faktiskt ang KUB så på torsdag ska vi göra ultraljudet som hör till. Både nervöst och så oerhört spännande!

Heja dig som kämpar på! Men var ALDRIG rädd för att be om hjälp när det känns för mycket... det finns alldeles säkert människor i din närhet som gärna stöttar dig. Stor kram!

• Minyalaloba

Nu är vi klara med KUB och fick ett jättebra resultat. Vilken lättnad!!!

Ultraljudet var så oerhört coolt! Lilla räkan hoppade runt och sprattlade och vände sig som bara den.

• Palle76

Härligt :) nu ska man vänta några v till innan man får se den lille igen :) Ska ni kolla kön?

• Minyalaloba

Haha, jag vill ju kolla igen nu med en gång... det var ju så tufft att se den där lilla i magen, det blir så verkligt. Nästa gång är veckan innan jul, känns som om det är lång tid dit.

Nej jag ÄLSKAR överraskningar så precis som med vår Oscar ska vi inte kolla kön. Det är så roligt att liksom få den presenten under förlossningen, typ som en julklapp eller så som man inte vill öppna förrän på julafton. Skrattande

• Palle76

Jag är för nyfiken så jag ska kolla kön, gjorde det med lilleman också :) jag ska på ul 15 december o känns som evighet dit. Har ni börjat känna nåt i magen än?

• Minyalaloba

Jag har läst att man faktiskt kan känna rörelser from v.13 iaf om man redan varit gravid tidigare. Eftersom vår bebis var helt tokig och hoppade runt i magen började jag verkligen känna efter redan förra veckan, men kände inget då. Nu är jag i v.14 och jag tror faktiskt att jag känner... det känns som om magen inuti liksom gör en yttepytteliten kullerbytta och det borde inte vara tarmarna. Det ska bli spännande att se hur det utvecklas. Längtar SÅÅÅ efter att känna utanpå!!! Kanske till jul...

• Palle76

Ibland tror jag att jag känner nåt :) Sonen var väldigt still så han kände jag knappt alls Längtar med tills jag känner mer, blir mer verkligt då med på nåt sätt :) Bebis pappa skickade blommor idag för att muntra upp mig i allt illamående o höst väder

• zorina

Ska ha den 11 maj nr 2. Bor i uddevalla :). E livrädd nu då jag förra gången fick allvarlig havandeskap förgiftning och denna gången har jag graves sjukdom som är en överaktiv sköldkörtel. .jag får göra ultaljud och undersökningar var tredje v nu.. men ja tror faktiskt att ja känner ngt som liknar sparkar redan :)

Svar på tråden Mammor i maj 2015