• Elderberry

Godaste salladsdressingen?

Vilken salladsdressing tycker ni är godast till sallad? Sallad med typ kyckling och pasta? Sånna man kan köpa färdiga i affären då alltså :)

• Svar på tråden Godaste salladsdressingen?
  • FONA

Varför hamnar den här tråden inte bland mina trådar?

• Elderberry

Tack för alla förslag! Jag ska köpa en färdig dressing ikväll tänkte jag så det var därför jag frågade vilka färdiga dressingar som folk därute tycker om :)

De som ger receptförslag på dressingar: jag får testa dem någon annan gång, de låter alla goda! ^_^

• FONA
    Elderberry skrev 2014-09-06 18:47:21 följande:

Tack för alla förslag! Jag ska köpa en färdig dressing ikväll tänkte jag så det var därför jag frågade vilka färdiga dressingar som folk därute tycker om :)

De som ger receptförslag på dressingar: jag får testa dem någon annan gång, de låter alla goda! ^_^

Men det är väldigt enkelt att göra! Du köper bara creme fraish och philadelphia och rör ihop så är det klart. Det är precis lika lätt som att köpa fördig dressing.
  • Maramina

Favoriten är helt klart creme de balsamico (tror jag det stavas). Dvs balsamvinäger av tjockare karaktär. Annars så är det gott med vanlig vit balsamvinäger.

• FONA

Det skulle vara kul om nån verkligen tillredde dom dressingar som anges i tråden istället för att skriva fler färdigtillverkade dressingar!

• Solstråle00001
    FONA skrev 2014-09-06 19:01:11 följande:

Det skulle vara kul om nån verkligen tillredde dom dressingar som anges i tråden istället för att skriva fler färdigtillverkade dressingar!

Visst är det enkelt och gott med hemmagjord sås men TS frågar ju faktiskt efter en köpesås
  • Loncelot
    Solstråle00001 skrev 2014-09-06 19:47:03 följande:

Visst är det enkelt och gott med hemmagjord sås men TS frågar ju faktiskt efter en köpesås

Jo verkar ju vara svårt att slå ihop 2 ingredienser då är det bättre att köpa en färdig om man nu tycker det är avancerat
  • Loncelot
    FONA skrev 2014-09-06 18:28:02 följande:

Jo, nu gick det.

Men den dressingen är inte så bra. Jag tycker vi ska försöka undvika att det här blir en tråd som bara listar upp massa färdiga dressingar.

Kan du inte lägga upp en tråd om alla möjliga dressingar så joinar gärna jag :)
  • JPT
    Loncelot skrev 2014-09-06 20:07:35 följande:
    Jo verkar ju vara svårt att slå ihop 2 ingredienser då är det bättre att köpa en färdig om man nu tycker det är avancerat
    Det är nog ingen som tycker att det är speciellt avancerat, men många gånger är köpt dressing mycket godare än "två ihopblandade ingredienser". 

Jag menar, hur spännande är typ crème fraîche + valfri ingrediens? 
  • Loncelot
    JPT skrev 2014-09-07 12:08:40 följande:

Det är nog ingen som tycker att det är speciellt avancerat, men många gånger är köpt dressing mycket godare än "två ihopblandade ingredienser". 

Jag menar, hur spännande är typ crème fraîche + valfri ingrediens? 

Tror snarare det har med bekvämlighet att göra, en färdigköpt sås kan aldrig smaka lika bra som hemmagjord eller på en riktig restaurang det är bara skitsnack... Men beror ju på vad man har för kvalité i livet, en bearnaisesås färdig i affär går aldrig upp mot en man lagar själv.
  • JPT
    Loncelot skrev 2014-09-07 20:19:33 följande:
    Tror snarare det har med bekvämlighet att göra, en färdigköpt sås kan aldrig smaka lika bra som hemmagjord eller på en riktig restaurang det är bara skitsnack... Men beror ju på vad man har för kvalité i livet, en bearnaisesås färdig i affär går aldrig upp mot en man lagar själv.
    En hemmaslagen bea är fantastisk och slår allt i affären med hästlängder! 
    Fast nu handlade det ju inte om sås utan dressing. 

Givetvis handlar det en hel del om bekvämlighet (lathet), men jag tycker att en färdigköpt dressing många gånger slår de som folk slänger ihop hemma. 
Svar på tråden Godaste salladsdressingen?