Inlägg från: H@llon |Visa alla inlägg
  • H@llon

Första barnet, BF maj 2015.

Hej! Jag blir snart 30 och bor i Södermanland. Ska strax gå till barnmorskan för inskrivningssamtal, spännande. Trodde jag skulle va i v7 (6+4) idag men pga komplikationer gjordes VUL på akuten för en vecka sedan och hon tyckte då det såg ut som v4 eftersom hon endast såg en fostersäck. Hoppas hoppas hoppas att allt är som det ska. :)

Grattis till alla som plussat! Till er andra, det kommer snart ha tålamod!

• H@llon
    Starshaped skrev 2014-09-09 19:08:47 följande:

Vad härligt att höra att vi är så många som ligger så lika i våra graviditeter!

följer gärna er alla!

Kram och grattis till oss som lyckats bli gravida!

Det bästa och mest skrämmande känslan i världen!

Hur mår ni alla just nu? Några grav.tecken?

:)

Jag har molvärk som kommer och går, illamående av och till, ömma bröstvårtor.

Nån mer än jag som inte är sugen på varm mat?
  • H@llon
    maalinrob skrev 2014-09-09 20:22:04 följande:

Det kan jag allt hålla med om :)

Kommer verkligen bli spännande att få följa er alla.

Själv så har jag molvärk och illamående till och från under dagen. Även tunga och ömma bröst.Trött om dagarna och sedan så sover jag dåligt under nätterna. Nu inatt så vaknade jag 4 gånger. Så hoppas verkligen att de inte håller i sig!!

Men annars så mår jag hur bra som helst!

Jag sover också ganska dåligt. Jag somnar lätt men vaknar några timmar senare och har då svårt att somna om, ofta flera gånger per natt. Gör ju även att jag blir trött på dagarna..
  • H@llon
    maalinrob skrev 2014-09-10 20:45:00 följande:

Precis samma sak för mig med! Dock bara att kämpa sig igenom.

Jag är inte heller så speciellt sugen på varm mat. I veckan har det blivit mycket sallad och mer mackor än vanligt..

Mackor och fil med müsli är det jag blir sugen på. Känner jag lukten av lagad mat kan jag bli sugen men inte om min samo T.ex frågar om vi ska äta köttfärsbiffar.
  • H@llon
    missc81 skrev 2014-09-11 07:40:24 följande:

Hej hej!

Plussade sista aug och då stod det gravid 1-2v. Så mini är beräknad till 11-12 maj??

Känns sjukt härligt och barnet är vårat första.

Är 33år och bor i stockholm med min sambo som är 28. Är mitt inne i flytt till större lgh så mini kunde inte bli till på bättre tid. Måste nu bara försöka stressa ner lite så mini stannar kvar. Är rädd att nåt ska hända, känns som en evighet till inskrivning den 3okt. Någon annan som känner så?

Ska bli skoj och följa alla :)

Grattis till plusset! Jag o min sambo letar hus men det är dåligt på den fronten, blir trångt att bo på våra 46 kvadrat med en bebis dock. =P

Jag var på nån kort förinskrivning igår hos BM, sen ska jag inte på den riktiga inskrivningen förens 21/10. Lääääänge kvar. Om allt går bra är jag då i ca v 11.
  • H@llon

Jag har gjort VUL idag och fått se min lilla ärta!! =D Den är i vecka 6+2 och har ett starkt hjärta. Är sååå lättad och glad! :)

• H@llon
    minismurf86 skrev 2014-09-11 16:10:15 följande:

Varm mat... Jag skulle kunna äta vad som helst hela tiden!!

Det var någon som frågade när första besöket bör bokas...

Jag har gjort de... Fick tid i oktober då dom vill att man ska komma in runt v.9-10 enligt henne... Spännande!!!

De ända jag kan känna är att magen ser ut som en ballong och jag har äntligen tuttar hahaha!!!

"peppar, peppar" mår jag ännu inte illa!!!

Min mage är också sjukt svullen, ser riktigt tjock ut. Och jag har gaser från helvetet. Hahaha!
  • H@llon
    mylady skrev 2014-09-12 21:34:10 följande:

Jag är lite nojig över att jag knappt har några symtom. Har den redan dött?

Med tanke på vår historia så är det svårt att inte oroa sig. Undrar verkligen om testen verkligen visade rätt ibland...

Förra två graviditeter hade jag mängder med symtom resan vid BIM.

Fast de slutade ju också dåligt

Vet inte vad man ska tro

Jag var också nojig då mina symtom nästan försvunnit, eller iaf ändrats så de inte är lika jobbigt. Men igår gjorde jag VUL o fostret mår bra. Kroppen kanske börjar vänja sig. :)
  • H@llon
    IdaRos skrev 2014-09-12 17:01:17 följande:

Åh va härligt!!! :) Hoppas också på att få göra VUL på inskrivningen hos BM. jag kommer vara i v 7 då (6+3). Är det något man brukar få göra om man ber om det??

Nej jag tror inte man brukar få göra VUL. Jag fick göra det då jag tidigare åkt in akut med kraftig buksmärta och läkaren ville se så allt var okej. Var inte hos BM utan på gynmottagningen.
  • H@llon
    Hemlig78 skrev 2014-09-13 18:29:53 följande:

Hej

Jag bor i Sthlm med min make. Ålder 36.

Är gärna med denna tråd men har ännu inte tagit graviditetstestet. (Men har ont i brösten o kissar oftare=samma känsla som när jag blev gravid första gången)

Vi har efter flera års försök gjort vårt andra IVF-försök, (första MA i v 8-10)

(Äggbefruktningen var 1 sept. Inlägg 4 sept)

Jag har inte berättat för någon än. Ska ta graviditetstest nu på fredag.

Välkommen!

Va spännande, håller tummarna på fredag! :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.