Inlägg från: H@llon |Visa alla inlägg
  • H@llon

Första barnet, BF maj 2015.

Ljusfat skrev 2014-09-14 12:42:17 följande:

Trött så att ögonen går i kors trots att jag sov bra hela natten, samma igår.

Tog ett nytt test (ja jag är knäpp). Gravstrecket kom direkt och före kontrollstrecket. Det blev även starkare än kontrollstrecket. Känslan när man ser det där andra strecket är fortfarande lika fantastisk som första gången haha. :)

Sitter och läser om tidiga ultraljud. Ska försöka hålla mig till vecka 13 (12+0) och då göra ett kub privat. Är iofs "bara" 31 men hoppas på att få göra det ändå. :)

Jag är lite kluven till om jag vill göra ett kubtest eller inte, fyller snart 30. Vad fick dig att bestämma dig?
  • H@llon
    Anonym17 skrev 2014-09-14 16:50:59 följande:

Jag går in i vecka 8 imorgon o det känns helt underbart! :D denna vecka har embryot växt 1mm varje dag så det e inte konstigt att jag varit extra trött :) fick tips om att man kunde ta järntabletter eller vitamintabletter som innehåller järn så blir man mycket piggare :) o det stämde! :D så jag har inte känt trötthet överhuvudtaget idag :)

Känns oxå som att magen börjar synas lite! När jag ligger på rygg e den lite mer upphöjd på högra sidan men vet inte om det e något som jag inbillar mig :o

Eller vad tror ni? Kan det synas lite redan i slutet på vecka 7? :o

Jag går in i vecka 8 på onsdag. Har varit svullen om magen i två veckor. Läste att det är vanligt, är bl a tarmarna som svullnar upp, och sedan går det tillbaka innan den riktiga bebismagen kommer fram.
  • H@llon
    Ljusfat skrev 2014-09-14 19:26:50 följande:

Jag funderar fortfarande på det. Kommer diskutera risker med det på inskrivningen. Skulle ju vara skönt att veta att lillen mår bra så långt.

Vad är det som gör att du är kluven?

Jag tänker hur jag skulle reagera om jag fick veta att det finns en större chans att det är något fel på fostret. Skulle jag överväga abort? Antagligen inte, skulle inte klara det. Oftast föds barnet friskt ändå och då oroar man sig i onödan. Det positiva jag kan se med ett kubtest är väl att om man får ett positivt resultat så blir man lugnare resten av geaviditeten.
  • H@llon
    Starshaped skrev 2014-09-16 20:02:47 följande:

Någon mer än jag som redan upplever ont i ryggslutet?

Kan knappt röra mig och är bara i vecka 7..

:(

Va jobbigt. Jag kan känna lite i ryggslutet om jag ansträngt mig mycket. Men vet inte om det beror på graviditeten eller att jag bara är otränad. =P
  • H@llon
    Pearl10 skrev 2014-09-16 21:19:39 följande:

Hej, hopoas få vara med här. Plussade i lördags, tog nytt test i måndags o då va strecket starkare. Tänkte ta digitalt imorgon för att få svart på vitt :)

Enligt mina beräkningar borde bf ligga runt 19 Maj :)

Grattis!

Jag tog digitalt på en gång, ville se det i text. :)
  • H@llon
    rosenskära skrev 2014-09-17 21:29:45 följande:

Någon som vet förresten om det är skadligt att använda vetekudden för att lindra molvärken? Tänkte om det blir för varmt och typ missgynnar utvecklingen...

Det hoppas jag verkligen inte det är då jag använde min typ dygnet runt när jag hade kraftiga smärtor. =P Kan inte tänka mig att det skulle va skadligt dock.
  • H@llon
    VMS skrev 2014-09-18 08:22:24 följande:

Tack! ????

Vad det känns som alla gått långt, vecka 6-7 ^^.

Jag har förresten inte sagt grattis till er andra, så GRATTIS allihopa även om ni har vetat det ett tag eller om ni precis fått reda på det! ????????

Jag är i v 8 (7+1) :) Har vetat i tre veckor o ringde dagen efter jag plussat. :)
  • H@llon
    Ljusfat skrev 2014-09-18 09:27:40 följande:

skönt att kunna vila när tröttheten slår till.

Hellre trött än illamående dock, i alla fall för min del.

Idag känns det lugnt än så länge.

Själv då?

Har era magar svullnat? Brösten blivit större? :)

Min mage var mycket svullen, har lagt sig lite nu. Brösten är lite större men jag har gått upp i vikt också så de kan va det, bröstvårtorna är dock ömma. De där extra procenten ämnesomsättning är mycket välkommen. =P
  • H@llon
    Ljusfat skrev 2014-09-18 11:07:47 följande:

Vilken vecka är du i nu? Förlåt om jag frågat det innan, men är i många maj trådar haha.

Har du gått upp mycket i vikt?

Jag är stor från börjar och har än så länge gått upp 1 kilo. Är livrädd för att gå upp till 100. Tanken var att ta tag i vikten efter semestern (som alltid) men det gick inte pga pluset hihi.

Jag är i vecka 8 (7+1).

Jag hade ingen koll på vad jag vägde innan, vägrade väga mig eftersom jag visste att jag gått upp i vikt och ville inte se vad vågen visade. Vägde mig idag och vågen visade 75 kg. Har som mest tidigare vägt 70. Hade ett par veckor innan plusset fått massa motivation angående mat o träning, hade 6 veckor på mig innan Grekland 26/9 o ville gå ner för att känna mig finare. Sen började jag få graviditetsymtom och jag klarade inte av att träna med smärtor i magen och illamående. Nu mår jag bra men jag är så himla trött så det är svårt att hitta motivationen att träna igen..

Jag tror absolut man kan hålla vikten under graviditeten men det beror helt på hur man mår, vad man har för jobb o s v.

Hur mår du? Finns det någon anledning till att du inte kan ta tag i vikten nu?
  • H@llon
    Ljusfat skrev 2014-09-18 12:01:19 följande:

Ja visst är det spännande. Hur mår du då? :)Nej tröttheten knäcker verkligen ens vardagliga rutiner, men det är väl bara att härda ut.

Vad kul med resa. Åker ni som par eller med flera? Har ni berättat om graviditeten för någon?

75 är inte så falrigt, eller är det det?

Jag vägde 85 innan semestern och 92 efter. En rejäl uppgång med andra ord. Nu väger jag 93. Vill inte banta nu när jag är gravid då jag har hört att det inte är bra, men jag gör allt för att inte gå upp. Har nog aldrig ätit så nyttigt som jag gör nu så jag hoppas att det blir bra i slutändan.

Iofs är det lite konstigt att jag inte går ner i vikt med tanke att jag äter mindre och nyttigare men det är kanske pga vätska som samlas.

75 kg är mycket på mig då jag brukar ligga på 67. 64 under min bästa träningsperioder.

Man behöver inte banta för satt gå ner i vikt. Äter man bra mat regelbundet + rör på sig tror jag bara det är bra för barnet! dessutom kanske man får viktnedgång på köpet. Men som sagt, man måste ha orken också..

Vi åker som par, ska fira min 30- årsdag. :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.