• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • mary03
    Ljusfat skrev 2014-10-29 10:44:02 följande:

Angående vaccin så kändes det självklart när jag läste artikeln, där det stod att gravida var en riskgrupp, men nu när jag läser att ni är tveksamma blir jag också det haha.

Jag jobbar i butik och är ganska utsatt, men samtidigt blir jag intr ofta sjuk i normala fall, kanske just för att jag jobbar i butik och att immunförvsvaret har stärkts pga det.

Tog vaccinet för svininfluensan när det var i ropet för några år sen , men brukar inte vara glad för att ta sånt i vanliga fall.

Aah jag vet inte :) hade tänkt fråga bm igår när jag var på inskrivning men det försvann helt när jag väl var där. Allt kändes hipps som happ när jag var där.

Ang. Inskrivninngen.

Lämnade inte urinprov, vägde inte mig (jag trodde och har läst att det ingår i inskrivningen?)Det som gjordes var en massa blodprov och att hon klämde på magen. Gjorde bm det på er? Allt tog tjugo minuter. Skulle få reda på mins värden vid nästa besök.

Nästa bm besök blir den 19 nov. Då ska vi få lyssna på hjärtljud, sen blir RUL den 10 dec.

Pratade med min BM idag. Alla gravida rekommenderas att vaccinera sig, gravida är en av riskgrupperna för årets influensa. Där jag bor får vi dock inte ta vaccinet före V16. Så ska vänta till dess.
  • mary03
    Menlotta skrev 2014-10-29 14:06:47 följande:

Jag som "ligger lite före" (v17 imorgon) kan berätta för er att ni antagligen inte behöver vara oroliga över spökveckorna. Jag var också där men nu mår jag istället bra och känner av bebis på positiva sätt. Stay positiv och se framåt! Glad

Va roligt med v17! längtar dit :) men hur kommer det sig? hade inte du bf i maj? roligt iallafall :)
  • Ljusfat
    mary03 skrev 2014-10-29 16:11:10 följande:

Pratade med min BM idag. Alla gravida rekommenderas att vaccinera sig, gravida är en av riskgrupperna för årets influensa. Där jag bor får vi dock inte ta vaccinet före V16. Så ska vänta till dess.

Okej då finns det lite mer tid att fundera. Man hinner kanske åka på det innan dess.

Tack från svaret :)
  • Ljusfat

Imorgon är det dags för vårt privata ul. Ska bli kul att se måtten då. Om den fortfarande än 6 dagar äldre än vi trott. Ska också bli kul att se hur mycket den har utvecklats sen sist. Är måtten rätt går jag in i vecka 14 imorgon. :)

Är återigen nervös och hoppas att den mår bra.

Imorgon kväll ska vi ha halloween fest. Min utklädda är en skelett klänning med en liten skelett bebis på magen, så imorgon kommer det avslöjas för våra vänner. Ska bli skoj :)

• Ljusfat
    Starshaped skrev 2014-10-30 08:40:28 följande:

Godmorgon, hur mår ni idag? :)

God morgon. Här börjar det faktiskt kännas bra. Är piggare varje dag och det känns som den enorma tröttheten börjar släppa, vilket är välkommet :)

Brösten är fortfarande väldigt ömma vissa dagar.

hur är det med dig? :)
  • Menlotta
    mary03 skrev 2014-10-29 16:12:47 följande:
    Va roligt med v17! längtar dit :) men hur kommer det sig? hade inte du bf i maj? roligt iallafall :)
    Jo jag hade BF 2 maj men blev vääääldigt flyttad när jag var på ultraljudet. BF 15 april istället. Men har "hängt" i denna grupp så länge så ville gärna stanna :)
  • xavante

Mina bröst är inte särskilt ömma längre och är inte lika svullna längre. Däremot har jag börjat må illa sen nån vecka tillbaka, börjat bli yr och så tröttheten. .

Googlat lite och det är visst inte helt ovanligt att brösten slutar ömma runt vecka 10. Får hoppas på att allt är som det ska, i morgon är det dags för inskrivning, äntligen. Och på måndag är det ul.

Har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid, även om jag tycker mig se en annorlunda rundning på magen till och med. Tror det släpper efter Ul på måndag, är allt bra då så ska vi berätta för våra föräldrar.

• xavante

Fick just ett litet bryt så behöver skriva av mig lite till. Jag har svårt att komma på saker jag vill äta, jag mår illa och är yr för att jag äter för dåligt och mår illa om jag väl äter. Vissa dagar går det bra att äta, men istället för illamående kan istället hela magen svullna upp och jag är gasig som bara den.

Detta orsakar också frustration från sambon som blir orolig när jag inte äter och jag blir arg och ledsen för att jag verkligen inte kan komma på nåt jag vill ha. Det blir en hel del mackor och sånt. .

Så lite ond cirkel det här..

Plus att jag nog nojjar över att brösten inte ömmar längre..

Känner nån igen sig i mat problemen? Just nu skulle jag jättegärna vilja ha en färsk fralla med bredbar leverpastej, men det finns ju såklart inte hemma. .

• Ciconiidae

Vilken fräck idé med utklädnaden. Vart hittade du den?

Ljusfat skrev 2014-10-30 09:40:53 följande:

Imorgon kväll ska vi ha halloween fest. Min utklädda är en skelett klänning med en liten skelett bebis på magen, så imorgon kommer det avslöjas för våra vänner. Ska bli skoj :)

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.