Inlägg från: minismurf86 |Visa alla inlägg
  • minismurf86

Första barnet, BF maj 2015.

Hej tjejer!!

Har varit borta ett tag och har massa intressant att läsa igen Skrattande

Fråga 1...
    Går familjeliv.se att få som exempelvis FB messenger? Att man får att meddelande på telefonen när någon skriver?

Fråga 2...
    Är det någon mer än jag som drömmer jätte konstiga drömma?
    Mardrömmar och helt enkelt jätte skumma drömma?!

Jag växer för varje dag! Jag har verkligen otroligt svårt att dölja min mage nu... Både jobbigt och kul. Jobbigt tycker jag då det är lite tidigt att berätta på jobbet... Mycket kan fortfarande hända... Kul för att man börjar se lite... Skäms Undrar om de är 2.... SkämsSkrattande

Ha de bäst! KRAM!

• minismurf86
    mylady skrev 2014-09-15 09:22:45 följande:
    har gravidkalendern (den lila)
    och liberoklubbens

har tyckt dom är bra.
    Men kolla inte så mycket på dem än eftersom jag inte riktigt vet vilken v jag är i.
    hoppas på att få veta det på VUL på fredag.
    Har samma som ovan.
    Den lilla och den från 1177 Vårdguiden. Tycker nog att den lila är bäst
    Den visar info väldigt tydligt.
  • minismurf86
    IdaRos skrev 2014-09-15 21:02:48 följande:
    hej!

Tror inte att familjeliv finns som chat.

jag drömmer ofta konstiga drömmar men det har jag alltid gjort så tror inte att mina beror på graviditeten ;)

Har du/ni tvillingar i släkten? Jag har det både på mammas o pappas sida. Det brukar bli varannan generation så jag eller mina syskon har högre chans att få tvillingar.
    Hmm ok... Trist

Ok...

Ja på mammas sida... Ingen av mina syskon har fått... Och är bara jag kvar.... FörvånadSkrattande Började fundera då jag tycker redan att jag ser ut som en ballong och kan inte ha något par av mina byxor längre... Vi är ju liksom inte så långt gådda...
  • minismurf86
    Ciconiidae skrev 2014-09-15 21:32:59 följande:

Jag drömmer också helt vilt, kommer ihåg flera och långa drömmar. Många av de är mardrömmar, de flesta mindre farliga mardrömmar som att jag missfärgar mitt hår.

De är ju de som är läskigt att dom känns så verkliga när man vaknar!! Och precis som du säger, långa!!!
    Ja men de är väl också en mardröm, att missfärga håret Skäms

Önskar bara att detta drömmande kunde ta slut så man kan få en skön natt och dessutom slippa springa på toa var 4 timme!!! Rynkar på näsan
  • minismurf86

När ska ni på UL samt första besöket?

Själva första besöket ska vi på den 17 oktober... Hade önskat att dom gjorde ett mindre UL då så att man vet... Nog för att jag har testat 2 ggr redan och fått + men ändå....

• minismurf86
    Starshaped skrev 2014-09-17 10:14:58 följande:

Ryggontet hade inget med graviditeten att göra, känns sköööönt!

Dessutom fick vi se ett litet pickande hjärta <3

Blev mer verkligt på nåt sätt då!

:)

Oh! Jag vill också komma iväg och titta! Tittar dom alltid på första besöket?
  • minismurf86
    Ljusfat skrev 2014-09-17 09:34:24 följande:

V 7 idag och vad är nytt?

Drömde en sjuk dröm i natt om att jag gick vilse på ullared hade ingenting med mig och till sist satt jag på en buss från göteborg och bla bla bla sen vaknade jag. Hände myckrt där emellan. Minns hela alltet hur tydligt som helst. Knäppt. Brukar inte drömma annars.

Vaknar varannan timme och behöver gå på toa.

På fredag ska mvc kontaktas och sen blir det ny bhar då mina är toksmå helt plötsligt :)

Hur mår ni? :)

Kan säga att vi ligger i samma fas och samma symtom! Jäkla kisseri!
    Skulle vara skönt med en ynka natt utan att behöva springa upp eller drömma massor av konstiga drömmar!

I övrigt mår jag oförskämt bra..."Peppar, peppar!" Har inte börjat må illa än alls!
  • minismurf86
    rosenskära skrev 2014-09-17 16:59:37 följande:

Hej!

Hoppar in här!

25 år, Uppsala!

Plussade i måndags med CB digital på BIM-3 :) Vi har inte riktigt fattat än!

Någon mer från Uppsala-trakten? :)

Hej!

Enköping
    Kommer föda i Uppsala. Bor just nu i Hässelby, men kommer flytta tillbaka till min hemort så fort att lägenheten blir såld! Känns som om den aldrig blir de.. Men men håller tummarna för de bästa!!

Grattis förresten!! Skrattande
  • minismurf86
    VMS skrev 2014-09-17 17:17:24 följande:

Så lättad jag är nu, tagit 3 olika test idag på eftermiddagen som varit positiva. Ett av dom var clearblue digital.

Vad händer nu? Ska jag ringa barnmorska eller vem?

GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower} Vilken underbar känsla!
  • minismurf86
    Starshaped skrev 2014-09-17 13:05:57 följande:

minismurf86 och Ljusfat:

Här kissas det med! Var uppe 3-4 ggr inatt.. :) mindre kul. Allra helst när jag knappt kunde ta mig ur sängen pga ryggont. Resten av symtomen har lugnat sig, drömmer mycket som ni.. Men har alltid varit sån i perioder.

Har jag fattat det rätt att vi tre ligger rätt lika?

V. 7 här nu.. Eller ja 6+1 som det så fint heter :)

Jag ligger vecka 6 men 5+5 om man kollar så...
    Usch med ryggsmärta...!!! Jag känner bara av i svanken.. Men de är för att jag inte har orkat träna.. Får alltid ont där när jag håller upp träningen. Från att träna 6 dagar i veckan till att ligga däckad på soffan! Snart så, hoppas jag att jag får orken tillbakaSkrattande
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.